Fysioterapi til Tourette Syndrom
Fra : Gravse

Dato : 28-02-03 08:57

Hejsa.

Jeg har en pige der har fået konstateret Tourette Syndrom og har fået at
vide af min læge, at det kunne være en god ide med noget fysioterapi for at
mindske de spændinger der opstår i nakke og skuldre. Det skal være nogle
øvelser hun bl.a.selv kan lave.
Er der nogen der kender til nogen fysioterapeuter der har erfaring med TS,
vores læge gør nemlig ikke??
Helst i Jylland.

Mvh
Bo

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-02-03 12:27

Gravse (nonameREMOVE@get2net.dk) skrev i
b3n4o5$295n$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> skuldre. Det skal være nogle øvelser hun bl.a.selv kan lave.
> Er der nogen der kender til nogen fysioterapeuter der har erfaring

Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke behøver at være en fys' med
erfaring i TS.
Enhver fys' kan 'behandle' muskelspændinger i nakke/skuldre

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk