ISDN modem og Dialog 3213
Fra : N.A.

Dato : 26-02-03 19:07

Hej

Jeg skal sætte en computer (med ISDN modem) til ISDN-linie hos en virksomhed
med et ISDN telefonsystem (Ericsson Dialog 3219
http://www.ruc.dk/ruc/internesider/tlfvejledninger/ericssonexecutive.pdf/ )

Men.. I det kontor det skal opsættes, er der en Dialog 3219 der er koblet
til et almindligt 3 polet telefonstil(skal der ikke være 4 ledere)

Hvordan kan man det? eller hvilke af de 4 ledere skal jeg brug for, at kunne
sætte ISDN modemmet til? (Håber det er til at forstå)

Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-03 19:36

"N.A." <spam@mail.spam.spam> skrev i en meddelelse
> Men.. I det kontor det skal opsættes, er der en Dialog 3219 der er
koblet
> til et almindligt 3 polet telefonstil(skal der ikke være 4 ledere)

Det er et systemapparat.
Du skal have en port i PABC'en der har S-bus istedet for.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : N.A.

Dato : 26-02-03 19:43

Hey

> Det er et systemapparat.
> Du skal have en port i PABC'en der har S-bus istedet for.

Nu ved jeg ABSOLUT intet om det, men vil det sige, at der sidder en "PABC"
et eller andet sted i virksomheden?

Hvordan får jeg fat på sådan en port?

Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-03 19:53

> [...]

Der er ingen grund til at sende kopi i mail, jeg holder ikke op med at
læse news fra det ene øjeblik til det næste.

> Nu ved jeg ABSOLUT intet om det

Tør man spørge hvorfor du har påtaget dig opgaven i så fald?

> men vil det sige, at der sidder en "PABC"
> et eller andet sted i virksomheden?

PABC = Telefonsystem
I manualen du linker til omtales det som PBX

> Hvordan får jeg fat på sådan en port?

Om PABC'en har eller kan få en sådan port skal du nok snakke med
leverandøren om.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : N.A.

Dato : 26-02-03 20:02

Hey

> Der er ingen grund til at sende kopi i mail, jeg holder ikke op med at
> læse news fra det ene øjeblik til det næste.

Sorry, det var en fejl 40

> Tør man spørge hvorfor du har påtaget dig opgaven i så fald?

Det har jeg sådan set heller ikke... de spurgte bare, om man ikke kunne
sætte et modem til en gammel computer. - og hvis det var alm. ISDN skulle
det jo ikke være det store problem. De sagde bare, at det var alm. ISDN
linier til alle telefonerne - men det er jo så ikke tilfældet.

> PABC = Telefonsystem
> I manualen du linker til omtales det som PBX

Okay, må nok hellere ringe til leverandøren - så jeg ikke ødelægger noget
*gg*

Tak for hjælpen

Michael