Parkeringsafgift
Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-02-03 10:02

I de her tider hvor parkeringsafgifter diskuteres i medierne dukker et
spørgsmål op.

Se evt.:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1676666/

Ofte har jeg parkeret steder og ikke betalt parkeringsafgift fordi jeg
ikke kunne nå op i billetautomaten og proppe penge i. Kunne jeg i så
fald det vil jeg ikke ane hvor jeg skulle placere parkeringsbilletten
så en evt. parkeringsvagt ville kunne få øje på den. Jeg kan ikke nå
særlig langt op over instrumentbrædtet. Det har været på almindelige
parkeringspladser, men også på invalidepladser.

Men hvad gør man så hvis bilen evt. er blevet kontrolleret af en
parkeringsvagt ??

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 19-02-03 10:32

Karsten Jensen wrote:

> I de her tider hvor parkeringsafgifter diskuteres i medierne dukker et
> spørgsmål op.
<klip>
> Men hvad gør man så hvis bilen evt. er blevet kontrolleret af en
> parkeringsvagt ??

Prøv at spørge i dk.videnskab.jura eller dk.forbruger,
der sidder mange kloge hoveder der.

Mvh, Bo.

Bo Braendstrup
Oersted.DTU
Electromagnetic Systems
Technical University of Denmark
bbr@oersted.dtu.dk

Fra : Leonard

Dato : 19-02-03 13:04

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Men hvad gør man så hvis bilen evt. er blevet kontrolleret af en
>parkeringsvagt ?

Det afhænger helt af de lokale regler, og på private pladser er de jo
nogen gange helt hen i skoven.
I de fleste byer er det tilladt at holde uden at betale på offentlige
pladser, netop af de grunde du beskriver med at man ikke kan nå
automaten og kunne man det så ville det være hamrende besværligt
bagefter at lægge billetten synligt inde i bilen.

Men på de private pladser gælder de private regler, der skal være
skiltet, og står der ikke noget om handicap/invalidebil på et skilt i
nærheden, så gælder samme regel som for andre, at du skal betale og
lægge billetten synligt.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/