ISDN problem
Fra : Torben Andersen

Dato : 10-02-03 15:04

Jeg har en Dlink DI-106 ISDN router tilsluttet en ISDN linien. Det har kørt
uden problemer igennem længere tid, men for ca. 14 dage siden begyndte
problemerne. Problemet er ganske enkelt at jeg ikke kommer på Internettet,
lidt on/off. Jeg vil tro at jeg kommer på ca. 3 ud af 10 gange !!! Ifølge
TeleDK er deres ISDN ok.

Der er grønt lys i min Dlink Ethernet og ISDN dioder, og jeg kan pinge DLink
routeren. Fra routeren har jeg sammen med DLink Support lavet forsk. test
som alle er positive. Med andre ord, jeg står mellem to stole

Jeg hælder til at TeleDK's ISDN linie kører ustabilt, men hvordan
overbeviser jeg TeleDK om det ? Hvorfor skulle min DLink lige pludselig
opføre sig on/off, når der ikke er nogle røde dioder i routeren ?

Er der nogle som har samme erfaring med at kunne komme på Internettet via
ISDN lidt on/off ??

Jeg har naturligvis haft alt resat

Fra : Per

Dato : 10-02-03 22:24

Hej Torben
"Torben Andersen" <torben.andersen@removemejubiimail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e47b163$0$175$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> opføre sig on/off, når der ikke er nogle røde dioder i routeren ?
>
> Er der nogle som har samme erfaring med at kunne komme på Internettet via

Hvilken udbyder bruger du, og har du evt. kontrolleret deres hjemme side om
der skulle være nogle driftsproblemer ??

Har du et analog modem, som du evt. kunne prøve direkte fra PC'en når du
oplever problemer,

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.

www.kkom.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-03 08:02

"Torben Andersen" <torben.andersen@removemejubiimail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e47b163$0$175$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg hælder til at TeleDK's ISDN linie kører ustabilt

Hvilke indicier har du på det?
ISDN er normalt uhyre stabilt.

D-link'en må kunne lave noget Q.931 log eller tilsvarende, således at
centralkommunikationen på ISDN-siden kan aflæses. Der vil du kunne se
hvem der nedlægger forbindelsen

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats