Er "Diva Lan ISDN Modem" brugbar sammen me~
Fra : BHR

Dato : 04-02-03 17:15

Jeg synes ikke at det er muligt for mig at få "Diva Lan ISDN Modem" til at
fungere under XP Pro.
Modemet har ingenfejl under Win98SE.
Findes der en "Diva Assistent 3.0" som kan downloades, der måske kan sætte
protokoller, gateways og hvad det nu hedder op.

Jeg magter ikke selv at gennemskue hee problematikken.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-03 17:18

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes ikke at det er muligt for mig at få "Diva Lan ISDN Modem"
til at
> fungere under XP Pro.

Hvorfor bliver du ved med at spørge om det samme istedet for at følge de
råd du får?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 04-02-03 17:44

Fordi jeg ikke forstår svarene. Svarene er sikkert både korrekte og gode -
bare ikke til mig, fordi jeg ikke har overblikket.
Måske er den dybe forståelse af IP-netværk og undermaske m.m også
unødvendigt at forstå, hvis man kan bruge en opdateret assistent (3.0) som
jeg kan læse om på tysk giver mulighed for XP sammen med Eicons produkter.
Det er denne assistent jeg gerne vil prøve.
Endvidere vil det være interessant at vide om der er nogen som i praksis
kører "Diva Lan ISDN Modem" sammen med XP Pro

PS. Jeg har prøvet at ændre IP-adresser m.m som du har skrevet tidligere,
men jeg kan ikke komme i kontakt med modemet. Dog blinker en grøn lampe når
jeg under netværksforbindelser klikker på LAN-forbindelse og gør den aktiv.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-03 17:55

> Fordi jeg ikke forstår svarene. Svarene er sikkert både korrekte og
gode -
> bare ikke til mig, fordi jeg ikke har overblikket.

Så skriv det, istedet for at starte en ny tråd... Det kommer der ikke
nye svar af.

> [...]
lampe når
> jeg under netværksforbindelser klikker på LAN-forbindelse og gør den

Når du har ændret til automatisk IP, og genstartet maskinen, så klikker
du på denne link http://192.168.1.1/

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 04-02-03 18:14

Jeg har prøvet at gøre som du skriver, men der sker ikke noget.

Lan-modemet er ikke tilsluttet ISDNab-boxen, men det regner jeg ikke med gør
noget.
Internet får jeg i øjeblikket gennem miniVigor.

Fra : BHR

Dato : 04-02-03 18:21

Nu har jeg fået følgende meddelelse:

While trying to retrieve the URL:
NONE://safescan1.cybercity.dk:8080http://192.168.1.1/

Så skulle jeg måske alligevel have tilsluttet LAN-modemet til ISDNab-boxen.
Er der problemer med at miniVigor'en sørger for at jeg har forbindelse til
newsgroups igennem den ene ISDN-port på ISDNab-boxen mens LAN-modemet er
tilsluttet den anden?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-03 19:11

> Nu har jeg fået følgende meddelelse:
> While trying to retrieve the URL:
> NONE://safescan1.cybercity.dk:8080http://192.168.1.1/

Du har noget proxy sat til. Slå det fra. Det må ligge i Funktioner /
Internetindstillinger

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 06-02-03 00:04

> Du har noget proxy sat til. Slå det fra. Det må ligge i Funktioner /
> Internetindstillinger

Nu er det lykkedes mig at komme i kontakt med modemet.
Jeg trykkede på dit link, og det blev muligt at komme så meget i kontakt med
modemet at jeg kunne installere nyt firmware version 1.5
Herefter kunne jeg også komme på internet, men jeg har stadigvæk problemer,
fordi der også er en miniVigor på samme maskine.
Jeg ved fra min nabo at Lan-modemet styrer hele processen med at komme på
internet, og jeg blot skal fortælle maskinen hvordan den kommer i
forbindelse med modemet.

Tak for hjælpen foreløbig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-03 11:49

In dk.teknik.telefoni.isdn, BHR <bhr@email.dk> says...
> internet, og jeg blot skal fortælle maskinen hvordan den kommer i
> forbindelse med modemet.

Din Eicon Diva er en ISDN-router. Det har intet med et modem at gøre.
Hvis du abstraherer fra dette, så kan det være at det er nemmere at
holde styr på.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-02-03 12:09

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> Din Eicon Diva er en ISDN-router. Det har intet med et modem at gøre.

Da jeg sad på ISDN Hotline var følgende udveksling nok til at få de
fleste teknisk mindede ansatte til at bide i bordet:
K: "Jeg har sådden en moDem" (tryk på D)
S: "Ja?"
K: "Det er sådden en IDSN-moDem"
S: "Hvad hedder den?" (idet man følger kundes opfattelse af korrekt
artikel, og ikke vil gå ind på diskussionen om en ISDN-TA kan kaldes et
modem, og i øvrigt ikke har tid til at forklare akronymets sammenhæng)
K: "Den hedder Ericsson Dejva LAgeN moDem"
S: "ralle..."

Det var dog primært marketingsfolkene der blev bandet af, kunderne læste
jo bare op fra kassen.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 06-02-03 14:58

Blot til jeres orientering står der på forsiden af "modemet":

DIVA LAN ISDN Modem

og i den anden ende af fronten:

EICON

Måske har ordet "modem" lidt forskellig betydning om det er i DK eller USA.
Jeg har i hvertfald bemærket ordet router og lan bruges lidt i flæng.

Hilsen
BHR

Forresten er jeg snart færdig med klargøring af 2 computere, der er bygget
op fra grunden, og derfor ikke har været på internet gennem alm. ISDN T/A.
Dette skulle gerne betyde at jeg kan gå på nettet og lade LAN ordne
forbindelsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-03 17:23

In dk.teknik.telefoni.isdn, BHR <bhr@email.dk> says...
> Blot til jeres orientering står der på forsiden af "modemet":
>
> DIVA LAN ISDN Modem

Det er Eicon der har misforstået noget. Ingen andre producenter af ISDN-
udstyr kalder en TA for et modem.

Du har en ISDN-router og intet andet (i data-sammenhæng).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-03 17:26

> [...]
> op fra grunden, og derfor ikke har været på internet gennem alm. ISDN T/A.
> Dette skulle gerne betyde at jeg kan gå på nettet og lade LAN ordne

Du skal altid sørge for at fortælle diverse software om at du har LAN-
forbindelse til internettet. Så slipper du også for en dialer der popper
op. Hvis du alligevel vil på internettet gennem en tilsluttet TA, så
starter du blot dialeren og lusker forbindelsen den vej ud.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-02-03 15:10

> Blot til jeres orientering står der på forsiden af "modemet":
> DIVA LAN ISDN Modem

Det er jeg smerteligt klar over.. Du så måske ikke min bemærkning om
hvem vreden var rettet mod?

> Måske har ordet "modem" lidt forskellig betydning om det er i DK eller
USA.

Ikke ret meget

> Jeg har i hvertfald bemærket ordet router og lan bruges lidt i flæng.

Ikke mere end vandrør og pumpe

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : KsNa

Dato : 04-02-03 18:12

> [...]
> jeg kan læse om på tysk giver mulighed for XP sammen med Eicons produkter.
> Det er denne assistent jeg gerne vil prøve.

Glem nu alt om denne assistent og gør som Martin siger.

Mvh
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-03 18:14

In dk.teknik.telefoni.isdn, BHR <bhr@email.dk> says...
> Fordi jeg ikke forstår svarene. Svarene er sikkert både korrekte og gode -
> bare ikke til mig, fordi jeg ikke har overblikket.

Har du prøvet http://192.168.1.1 ?

Fortæl hvad der sker...

Og prøve at skrive dit indlæg _under_ det du svarer på...