Jeg bøvler med Diva lan og XP!
Fra : BHR

Dato : 03-02-03 14:49

Jeg ville nok have godt af en bog som "Diva Lan for Dummies".
Jeg har nu tilsluttet Diva Lan ISDN Modem til netkortet, og indstalleret en
engelsk udgave af "Setup Launcher" på 10,5mb så "Diva Assistent" Version 2,
Release 0 bliver installeret.
Når jeg så vil køre Diva Assisten ender den blot med at meddele at "Router
is not responding".
Den blinher godt nok med en grøn lampe på modemet, men jeg kan
tilsyneladende ikke kommunikere med modemet alligevel.
Jeg har prøvet at resette i 20 sekunder på knappen bag på modemet.
Min miniVigor 128 virker upåklagelig på samme maskine og ISDNab.

Er der hjælp at hente?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-02-03 15:35

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er der hjælp at hente?

Har du prøvet mit forslag fra i går?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 03-02-03 16:03

Nej det har jeg godt nok ikke, fordi jeg ikke helt forstår hvad der menes.
Jeg har ikke et konsolkabel lige i øjeblikket, men kan dog sagtens skaffe
det. Det var med modemet.
Hvis jeg går ind på kontrolpanel - netværksforbindelser - LAN-forbindelse
(som er aktiveret!) står der at den er tilsluttet med 10.0 Mbs og under
fanebladet "Understøttelse"tår der Manuelt konfigureret. IP-adresse
192.168.0.1 og undermaske 255.255.255.0

Hvad mener du med at "tilgå" ?

Hilsen
BHR

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-02-03 16:13

> [...]
under
> fanebladet "Understøttelse"tår der Manuelt konfigureret. IP-adresse

Ret det til Automatisk konfigurering, eller hvad det nu hedder i XP.
Gå derefter ind med en browser på den adresse du får tildelt som gateway

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 03-02-03 16:59

Nu har jeg fået den til at tildele en adresse automatisk, men det hjælper
alligevel ikke.
Hver gang jeg prøver at få assistenten til at komme i kontakt med medemet
ender det altid med at den skriver at den ikke kan få kontakt med routeren.
En grøn lampe blinker ellers nogen gange nede på modemet (routeren?)

Jeg ved ikke lige hvad du mener med :"Gå derefter ind med en browser på den

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-02-03 17:02

> Nu har jeg fået den til at tildele en adresse automatisk, men det
hjælper
> alligevel ikke.

Hvilken default gateway får du?

> Hver gang jeg prøver at få assistenten

Drop den assistent!

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 03-02-03 21:53

Hej igen!

Jeg har sendt et screencapture til din email.
Jeg tror svaret på dit spørgsmål er:
IP 192.168.1.2
Undernetmaske 255.255.255.0
Standardgateway 192.168.1.1