Hvor langt er muligt mellem NTab-box og IS~
Fra : BHR

Dato : 28-01-03 15:50

Hvor mange meter er det muligt at have mellem NTab-boxen og et Eico ISDN lan
modem?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-03 16:13

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange meter er det muligt at have mellem NTab-boxen og et Eico
ISDN lan
> modem?

Op til 1000 med korrekt terminering.
Med alm netkabel og uden fiksfakserier: 10 meter

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 28-01-03 16:54

Jeg har tænkt mig at bruge et alm. UTP-kabel, dvs. 4x2 o,5 mm2 twistet pair
uden skærm. Stik også uden skærm.
Mener du blot 10 meter?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-03 17:12

> Jeg har tænkt mig at bruge et alm. UTP-kabel, dvs. 4x2 o,5 mm2 twistet
pair
> uden skærm. Stik også uden skærm.
> Mener du blot 10 meter?

Ja, 10 meter er maks, medmindre du laver en S-bus.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-01-03 19:46

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Ja, 10 meter er maks, medmindre du laver en S-bus.

SSh.., vil du ikke nok lade være med at sige det højt

Jeg har et møj gammelt 30 m cat 2 ? 3 ? mellem min NTbox,
og nu NTAB, uden problemer, og det er ligeud, dvs. ingen
pind 6, men blot parallel parsnoet,
til mit ISDN modem,
og der har nu aldrig været problemer der.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-03 19:53

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et møj gammelt 30 m cat 2 ? 3 ? mellem min NTbox,

Synes du det er smartest at holde sig til standarden eller at fortælle
hvad der måske fungerer når man husker at svinge den døde kylling over
kablet?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-01-03 20:46

> Synes du det er smartest at holde sig til standarden eller at fortælle
> hvad der måske fungerer når man husker at svinge den døde kylling over
> kablet?

Næ, vi gamle, moderer blot vore udtalelser, så de svml passer med den
virkelighed, vi oplever.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-03 21:20

> Næ, vi gamle, moderer blot vore udtalelser, så de svml passer med den
> virkelighed, vi oplever.

Det gør jeg skam også. Jeg har oplevet installationer hvor få meter over
de tilladte 10 gjorde forbindelsen ubrugelig.
Ud fra min erfaringsbase opstår der ret ofte problemer når standarden
ikke overholdes.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : BHR

Dato : 29-01-03 00:05

Jeg kan se at det måske ikke er muligt med 22 m fra NTab og til Diva Lan
ISDN modem.
Hvad så med følgende ide:
Jeg bruger UTP-kablet til at føre ISDN signalet 22 meter videre inden det
bliver tilkoblet NTab, hvorefter jeg med 2 af lederne (der er jo 8 ialt i
kablet) fører analagsignalet tilbage til hvor det kommer ind i huset, og her
kobler det på, så analogsignalet bliver ført rundt til alle telefonstik.
Er ISDN-signalet ligeglad med disse ekstra 22m inden det kommer til
NTab-boxen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-01-03 00:31

> Er ISDN-signalet ligeglad med disse ekstra 22m inden det kommer til
> NTab-boxen?

Ja

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-03 01:46

In dk.teknik.telefoni.isdn, BHR <bhr@email.dk> says...
> Jeg kan se at det måske ikke er muligt med 22 m fra NTab og til Diva Lan
> ISDN modem.

Næ, men det er vel ikke noget større problem at lave det til en S-Bus ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : BHR

Dato : 29-01-03 07:18

Hvad er en S-bus?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-03 10:28

http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-01-03 16:18

In dk.teknik.telefoni.isdn, BHR <bhr@email.dk> says...
> Hvor mange meter er det muligt at have mellem NTab-boxen og et Eico ISDN lan
> modem?

300 meter.