Hvordan resette systemkoden på en Gigaset ~
Fra : Terje

Dato : 25-01-03 09:40

Hei,
Noen der ute som hvet hvordan den fire-sifrede systemkoden på en Gigaset 2010 basestasjon settes
tilbake til "0000"?
På en eller annen måte har koden blitt endret.....

Takknemlig for hjelp
mvh
Terje

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-03 10:41

"Terje" <rem99sailor@rem99bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Noen der ute som hvet hvordan den fire-sifrede systemkoden på en
Gigaset 2010 basestasjon settes
> tilbake til "0000"?

Det kan svjv ikke lade sig gøre, og manualen nævner det heller ikke.
http://www.my-siemens.com/external/an/dk/ho/tl/cl/gigaset2010_(dk)(500kb
).pdf

Men den ændrer sig altså heller ikke lige af sig selv...

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Terje

Dato : 25-01-03 11:20

Hei
Koden er nok endret ved fysisk programmering, men da det antakelig ikke ble gjort med hensikt, så
ble heller ikke ny kode observert eller registrert

Men jeg hadde håpet på at det kan la seg gjøre da Manualen sier:
http://www.my-siemens.com/external/an/dk/ho/tl/cl/gigaset2010_(dk)(500kb).pdf

(side 19)***quote*****
System- eller PIN-koden er blevet glemt
Hvis der indtastes en ny system- eller PIN-kode, må denne
under ingen omstændigheder glemmes. I modsat fald
skal der foretages et indgreb i telefonen. Henvend Dem
venligst til producenten.
***unquote***

og i et tysk forum fant jeg nu netop (dog for 2015) (men jeg kan ikke tysk godt nok:....)

***quote***
http://www.hufenbecher.de/forum/messages/4191.html
: Die PIN 0000 ist eigentlich die PIN der Basisstation.
: Um das 1000S zurückzusetzen kannst Du evtl. mal die Prozedur vom 2000S ausprobieren:
: - Speichern
: - 8
: - Rückfrage
: - *
: - Kurzwahl
: - Wahlwiederholung
: - 8
: - Speichern
: Nochmal zum besseren Verständnis: Du setzt erst die Basisstation in den Anmeldemodus (durch langes
Drücken der Taste an der Basisstation), dann schaltest Du das Mobilteil ein, während Du die
Zifferntaste gedrückt hälst.

: Gruß
: Andreas

!!! Kleiner aber wichtiger Hinweis zum RESET Basis:
der Knopf darf erst dann wieder losgelassen werden, wenn die LED nicht mehr bilnkt...
also festhalten .. LED fängt an zu blinken, dann noch warten bis das Blinken aufhört !!!!
Dann erst ist der Systemcode "0000".
ciao
Joachim
***unquote***

Så det burde vær en mulighet ??

mvh Terje

Fra : Thomas Lindal

Dato : 25-01-03 11:26

[Masse tekst fjernet]

Har du forsøkt http://babelfish.altavista.com/

--
Thomas

Fra : Terje

Dato : 25-01-03 11:43

> Har du forsøkt http://babelfish.altavista.com/

Ja, men slike generiske automatiske oversettere gir meg ikke noe forståelig teknisk innhold.
Resultatet av oversettelsen blir på babelfish (tysk>engelsk):

Speichern > Memory
8
Rückfrage > Further inquiry
*
Kurzwahl > Abbreviated dialing
Wahlwiederholung > Re-dialling
8
Speichern > Memory

.....sier meg ingenting, men takk for ideen

mvh
Tom-Erik

Fra : Terje

Dato : 25-01-03 17:14

Utrolig hva som finnes der ute på nettet
http://www.cix.co.uk/~jimh/weblog/2002_12_01_archive.html

**************quote/snip****************

I finally found it in Harold Hufenbecher's forum [b] and for those of you who aren't into reading
German (and I couldn't find an English language description on Google), [b] you can reset the 2010
base station as follows:
1.. Turn off power to the base station.
2.. Press and hold down the button on the base station.
3.. Restore power to the base station.
4.. The led on the base station will start flashing (about 10 seconds).
5.. When the led stops flashing (another 10 seconds or so) release the button.
Warning this will clear all settings from the base station, including registration of handsets, so
you will have to re-register any handsets that you want connected to this base station, the base
station's system pin code will be "0000".
posted by Jim Hughes at 07:35 UTC [b]