Hvem vil fortælle sin historie?
Fra : Chris

Dato : 23-01-03 16:04

Hejsa,

Jeg skal til at lave en artikel til en opgave for Danmarks
Journalisthøjskole. Det skal være en fortælling om at være i dyb sorg
eller krise og komme sig over den.

Jeg kan ikke garantere 100% anonymitet, og jeg foretrækker, hvis jeg i
det mindste kan bruge det rigtige fornavn.

Det er desuden et krav, at du bor i Århus eller nærmeste omegn, da jeg
foretager interviewet med en båndoptager.

Bor du i Århus, og har du gennemlevet en sorg eller krise, og vil du
fortælle om det til mig, så skriv på dhira@softhome.net

På forhånd tak
Chris Hansen
Journaliststuderende ved Danmarks Journalisthøjskole

Fra : Dorthe

Dato : 23-01-03 19:48

On Thu, 23 Jan 2003 16:04:11 +0100, Chris <dhira@softhome.net> wrote:

> [...]
>
>På forhånd tak
>Chris Hansen
>Journaliststuderende ved Danmarks Journalisthøjskole

Hej Chris.
Kan du ikke uddybe din opgave - hvor langt er du i dine studier -
(fx. om det er en person i en bestemt alder - hvad det specefikt er du
vil udrede af "området" osv. og evt. oplyse om mulighed for at sikre
sig, at dit indlæg og hensigter er helt seriøst - jeg kender en person
- men vil ikke sådan bare spørge vedkommende på dette lidt "tynde"
grundlag. Vedkommende bor i nærheden af Århus og har sin gang i byen
jævnlig.
Kærligst Dorthe

Fra : Chris

Dato : 23-01-03 22:27

On Thu, 23 Jan 2003 18:48:18 GMT, Dorthekr@hotmail.dk (Dorthe) wrote:

> [...]
>- men vil ikke sådan bare spørge vedkommende på dette lidt "tynde"
>grundlag. Vedkommende bor i nærheden af Århus og har sin gang i byen

Hej Dorthe og andre,

Jeg ved ikke umiddelbart, hvor meget mere, jeg kan uddybe min opgave.
Grundlæggende skal min historie handle om, hvordan man kommer igennem
en hvilken som helst krise. Pointen skal være, at andre kan læse
artiklen og lære af den. Alder, køn, religion og lignende er
ligegyldigt. Det skal handle om at komme op til overfladen efter en
krise og intet andet.

Selve interviewet skal finde sted mandag eller tirsdag, og sidst på
ugen skal artiklen afleveres og optrykkes i et oplag på cirka 30, som
svarer til ét optryk til hver studerende på mit hold. Det er med
henblik på at give og modtage kritik.

Når jeg ikke kan garantere fuld anonymitet, så skyldes det, at to
undervisere og mig selv bliver nødt til at kende hovedpersonens
identitet. Logisk nok i mit tilfælde. For de to undervisere, så skal
de eventuelt ringe personen op og få bekræftet indholdet i min
artikel.

Interviewet vil være en lille hyggesnak på en halv times tid, hvor der
kun er mig og hovedpersonen tilstede. Sandsynligvis på selve
Journalisthøjskolen medmindre noget andet bliver aftalt.

Jeg kan naturligvis identificere mig selv som både
journaliststuderende og journalist med henholdsvis et studiekort fra
Journalisthøjskolen og et pressekort fra Dansk Journalistforbund.

Hvis nogen skriver til mig (dhira@softhome.net), så skriver jeg mit
telefonnummer tilbage, og så kan vedkommende ringe mig op. På den måde
kan man snakke med mig først, uden at jeg kender vedkommende. På den
måde ved jeg hverken navn, adresse eller telefonnummer på den, der
ringer. Så i første omgang kan man være HELT anonym, men senere jeg
bliver nødt til at møde vedkommende ansigt til ansigt.

Skulle der være yderligere spørgsmål til mine to indlæg, så skriv
endelig, enten her i gruppen eller på min email.

Og så lige et tip: Hvis man trykker *31* inden mit telefonnummer, så
er man også anonym overfor en nummerviser.

Af hensyn til mit privatliv, så lægger jeg ikke mit nummer her i
gruppen, men jeg sender det gerne i en email.

Endnu en gang tak.
Chris Hansen