Plejesenge til hjemmeboende børn og unge
Fra : Lexus

Dato : 23-01-03 16:23

Hjælp søges, vores to børn er svært handicappede, de er hhv. 15 og 21 år.
Den store skal nu have plejeseng, pt. ikke i forhold til hjælpernes
arbejdsmiljø, men i forhold til at det ikke længere er muligt for ham at
kravle i seng, det med hjælpernes arbejdsmiljø vil komme, og det gælder
begge børn.
Hvorfor er plejesenge så grimme, vores hjem skal ikke ligne en
hospitalsstue.
Det vi har fået bevilget ligner noget der burde være sendt til Polen for
mere end 30 år siden. (Det er en genbrugsseng)
Hvordan med madrasvalg bevilling, vi har fået noget i skum, og det skal
vores søn ikke ligge i eller ende sine dage i.
Lige nu og i det sidste år har han ligget i en boks, flagskibet fra GETAMA,
og han skal bestemt ikke ligge dårligere.
De vil ikke bevilge den madras som SAHVA rygcenter anbefaler (kr.10.000,00).
Findes der senge som ligner møbler, og som kan passe ind i et privat hjem ?
På forhånd tak og venlig hilsen Lexus

Fra : Lotte M

Dato : 23-01-03 18:28

"Lexus" <taarnberg@tdcadsl.dk> skrev:

> Hvorfor er plejesenge så grimme, vores hjem skal ikke ligne en
> hospitalsstue.

Jeg har en plejeseng, som jeg synes ser rimelig ud.- snuppede lige
et par billeder, som du kan se her:
http://www.lotte-m.dk/test/seng.shtml

Der er sikkert mange andre muligheder.

> Det vi har fået bevilget ligner noget der burde være sendt til Polen for
> mere end 30 år siden. (Det er en genbrugsseng)

Det er almindeligt at hjælpemidler genbruges, men i min kommune
er det så vidt jeg ved praksis, at yngre brugere med varigt behov
for en seng, bevilges en ny.

> Hvordan med madrasvalg bevilling, vi har fået noget i skum, og det skal
> vores søn ikke ligge i eller ende sine dage i.

Skummadrasser er almindeligt i plejesenge og er ikke nødvendigvis
noget skidt - selv om det vist ofte er tilfældet.

Hvis din søn har behov for en bedre madras, eksempelvis af hensyn
til trykaflastning, så kan i søge om så'n en. Hvis det "bare" er et
spørgsmål om at i synes han fortjener bedre, så er det ikke et
handicapbetinget problem og i må nok selv anskaffe en madras i den
ønskede kvalitet.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk http://www.brugeruddannelsen.dk

Fra : TPBPER@SVENDBORG.DK

Dato : 24-01-03 11:51

Hej NG

TX international i Løgumkloster importere senge fra Tyskland af mærket
Kayser betten, de er efter min mening flotte.

Kayser betten har selv udstillet på rehab i Fredericia, men har fået TX
som representant i DK i 2002.

Kayser bettens hjemmeside i tyskland er
http://home.t-online.de/home/KayserBett/homenet.htm

Min søn er bruger af den første der kom til DK, og jeg har ikke noget at
klage over.

Per

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-01-03 15:41

TPBPER@SVENDBORG.DK wrote:
> TX international i Løgumkloster importere senge fra Tyskland af mærket
> Kayser betten, de er efter min mening flotte.

Har du et telefonnummer til dem ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Ulla & Karl Ejnar

Dato : 25-01-03 00:52

"Søren C. Fischer" skrev:

> Har du et telefonnummer til dem ?

Det står altså i øverste venstre hjørne på web-siden
Husk 0049 foran, og så skal du undlade 0'et foran nummeret

--
mvh Karl Ejnar

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-01-03 11:29

Ulla & Karl Ejnar wrote:

> Det står altså i øverste venstre hjørne på web-siden
> Husk 0049 foran, og så skal du undlade 0'et foran nummeret

Hvis du læser mit indlæg, så ville du se, at jeg efterspørger tlf-nummer
på TX international i Løgumkloster.
Er det deres hjemmeside du henviser til? URL?

Fra : Ulla & Karl Ejnar

Dato : 26-01-03 01:10

"Søren C. Fischer" skrev

> Hvis du læser mit indlæg, så ville du se, at jeg efterspørger tlf-nummer
> på TX international i Løgumkloster.
> Er det deres hjemmeside du henviser til? URL?

Undskyld - jeg var for hurtig

En søgning i Krak (person) giver flg: Måske kan du bruge det:

Branderupvej 5, 6240 Løgumkloster, Mob: 22430292

mvh Karl Ejnar

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-01-03 09:51

Ulla & Karl Ejnar wrote:
> "Søren C. Fischer" skrev

> Undskyld - jeg var for hurtig
>
> En søgning i Krak (person) giver flg: Måske kan du bruge det:
>
> Branderupvej 5, 6240 Løgumkloster, Mob: 22430292

Ok, takker
jeg havde ellers forsøgt mig på www.krak.dk uden held

Fra : TPBPER@SVENDBORG.DK

Dato : 27-01-03 09:37