Sommerhus
Fra : Eva

Dato : 13-01-03 08:15

Hej til alle!

Jeg har et spørgsmål vedr. et sommerhusophold i ungernes sommerferie. Min
mand døde her lillejuleaften meget pludseligt - kun 51 år. Så nu har jeg
lovet ungerne, at vi skal på charterferie kun dem og mig her i maj for at
puste ud sammen og så skal vi med min veninde i sommerhus i sommerferien i 1
uge. Så nu til mit spørgsmål: Jeg sidder i kørestol p.g.a. refleksdystrofi i
benet, men kan godt gå lidt med mine krykker. Vi søger et sommerhus, som er
tilgængelig for en kørestol, et sommerhus der har elevationsseng, da jeg
ligger ca. 16-20 timer om dagen pga. smerter. Der skal desuden være plads
til et marsvin! Og så skal man også kunne komme udenfor med kørestolen. Er
der nogle der kender nogle gode steder?

Og så lige noget mere: Er der nogle der har erfaringer med charterferie med
kørestol? Jeg kan som sagt godt gå lidt på mine krykker, så for den sags
skyld kunne jeg godt rejse, hvis rejsen kun var 2-3 timer med fly - med
krykker, men selve stedet skal være tilgængelig for kørestol, og meget,
meget børnevenlig. Og solrigt, men ikke over 28 grader. Idéer???

Med venlig hilsen Eva

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-01-03 10:07

Hej Eva!

Du skriver

"Vi søger et sommerhus, som er tilgængelig for en kørestol, et sommerhus der
har elevationsseng,"

Nu ved jeg ikke hvor i landet du ønsker at holde ferie men.

Jeg er bekendt med 3 stæder som helt sikkert kan opfylde dine ønsker og
behov hvad angår indretning og hjælpemidler.

Dronningens ferie by, ved Grenå. Tlf. 86 30 05 80

Hou Søsport center ved Odder, som kan kontaktes via Egmont Højskolen Tlf. 87
81 79 00

Musholm Bugt Feriecenter ved Korør Tlf. 70 13 77 00

Du kan finde alle 3 stæderne på nettet hvor du kan se de nærmer detaljer.

Med håbet om et forår og en sommer med nogle oplevende begivenheder for dig
og dine børn, sender jeg de bedste hilsner

Torben Madsen

Fra : Viggo

Dato : 13-01-03 20:17

> [...]
> til et marsvin! Og så skal man også kunne komme udenfor med kørestolen. Er

Se http://www.dhf-net.dk/fritid Dansk Handicap Forbund
Vh
Viggo

Fra : Eva

Dato : 17-01-03 07:51

Tusind tak for svarene - jeg er gået videre med dem.

Fra : Erik Reinholdt Hanse~

Dato : 10-03-03 22:42

Hej Eva (og Viggo)

Viggo gav dig web adressen til DHF og der ligger et sommerhus i Gudmindrup,
Odsherred som er særdeles velegnet til handikappet.
Huset har rampe ved både hoveddør og terasse. Alle døre er min. 80cm så
enhver kørestol i standard bredde kan komme igennem.
Der er 6 sovepladser fordelt i 3 værelser hvor den ene er en "hospitalsseng"
og der forefindes en gulvlift til det "grove" arbejde.

Min kæreste, som er spastiker af svær grad, og jeg kan varmt anbefale huset
som i øvrigt er temmelig billigt:
1200 kr./uge og 1800 kr./uge i højsæson. Kan også lejes ud for en weekend
for 500 kr.

Huset udlejes af: Per Weiss-Poulsen, 3641 6369. Eneste betingelse er at man
er medlem af DHF

Med venlig hilsen
Bryan & Vickie

Fra : tovekrog

Dato : 12-03-03 19:11

"Eva" skrev d. 13-01-03 08:15 dette indlæg :
Hej Eva.
Udlejningsfirmaet Sol og Strand udlejer sommerhuse, som er egnede til
kørestolsbrugere og husene er godkendt af Dansk Handicap Forbund. De har
en hjemmeside, hvor der er fotos af sommerhusene. www.sologstrand.dk

Du spørger om ferie sydpå. Alletiders Rejse har rejser, som ligeledes er
egnede for kørestolsbrugere.
Håber, I får en god ferie ovenpå den ulykkelige tid.
Venlig hilsen
Tove >

http://www.kandu.dk/

Fra : Leonard

Dato : 12-03-03 19:38

"tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk> wrote:

>Udlejningsfirmaet Sol og Strand udlejer sommerhuse, som er egnede til
>kørestolsbrugere og husene er godkendt af Dansk Handicap Forbund.

Nej, de er ikke godkendt af Dansk Handicap Forbund. DHF har angivet
nogle retningslinier for hvad der skal til for at sommerhusene er
tilgængelige, men det er de enkelte ejere af sommerhusene, der har
målt op og dermed ansvaret for at oplysningerne er rigtige.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : tovekrog

Dato : 16-03-03 17:05

"Leonard" skrev d. 12-03-03 19:38 dette indlæg :
> "tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk> wrote:

--
Hej Eva og Leonard.
Ja, du har vist ret, Leonard. I brochuren står der, at feriehusene er

Med venlig hilsen
Tove krog

http://www.kandu.dk/