Fax med analog fax gennem AB adaptor??
Fra : Finn Nielsen

Dato : 12-01-03 22:16

Hej.

Jeg skal lige høre om der er nogle her som kender til dette problem.

Jeg kan pt. ikke faxe med min fax gennem min ab adaptor (Lasat Speed 2) og
ud til en anden fax.
Jeg kan dog godt modtage fax.
Er det min fax der er blevet dårlig, den kunne for 2 måneder siden, men de
sidste tre gange er det ikke lykkedes.
Er det et generelt ISDN / AB adaptor problem, eller en opsætning i mit modem
der har ændret sig, eller min fax som er blevet dårlig.
Det er bare en billig 500kr. termo fax.

Mvh.
Finn Nielsen

http://www.klik1skilt.dk
Stedet med billige folieskilte på nettet, f.eks. for dit www.domæne.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-01-03 10:10

"Finn Nielsen" <stella.import@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
modem
> der har ændret sig, eller min fax som er blevet dårlig.

Har du haft strømafbrydelse eller lignende, kan det godt være, at du lige
skal checke opsætningen i dit modem. Jeg selv været udsat for det samme. I
første omgang kan du lytte, om du får klartone på den linie, faxen hænger
på. Hvis du ikke har det, kan du re-sette modemet ved at tage streømmen til
det i nogle sekunder. Det plejer at hjælpe. Ellers check opsætningen i
modemet, om du får lov til at ringe ud på den linie, du har valgt til
fax-nr.

Har du derimod klartone, er det sandsynligvis faxen, der skal checkes i sin
opsætning, siden den godt vil modtage, men ikke sende. Det tyder i øvrigt
på, at du har klartone.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Finn Nielsen

Dato : 13-01-03 10:34

> [...]
sin
> opsætning, siden den godt vil modtage, men ikke sende. Det tyder i øvrigt

Hej.
Jeg har klartone, og kan høre jeg får en fax i den anden ende. Så trykker
jeg start/copy, og faxen afbryder håndrøret, men jeg kan se på lysdioderne
på modemet at den står og udveksler oplysninger med hyletoner. Men så efter
5-10 sekunder, nedlægger faxen linien og udskriver en fejlmeddelse.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-03 11:24

> [...]
efter
> 5-10 sekunder, nedlægger faxen linien og udskriver en fejlmeddelse.

Da jeg sad på ISDN2 Hotline var det ikke just de bedste fejl at få ind.
Oftest var der ikke noget galt nogen steder og man kunne blot pille lidt
hist og her for nogen gange at ramme noget der hjalp, uden at man kunne
regne ud hvad der gik galt, eller for den sags skyld reproducere fejlen.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-01-03 16:52

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kan det tænkes, at der er overhøring et eller andet sted fra eller i modem
og ud til faxen. I faxens yngre dage tilbage i begyndelsen af 80'erne kunne
de fleste faxmodeller ikke klare USA over satelit på grund af overhøring i
duplexforbindelsen. Jeg havde en OKI-laser dengang og fik ved forespørgsel
hos OKI en indgang til en skjult menu, hvor jeg skulle sætte en opsætning
anderledes - hvad kan jeg ikke huske, men siden har den virket OK og er kun
taget ud af drift på grund af mekaniske fejl.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Peter Janhall

Dato : 16-01-03 23:13

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> anderledes - hvad kan jeg ikke huske, men siden har den virket OK og er kun
> taget ud af drift på grund af mekaniske fejl.

Om jag inte missminner mig har det varit en diskussion om NTab och modem-problem i comp.dcom.isdn.
Där var nog teorin att det hade med eko-kancellering att göra.
Modemen skulle då inte klara att kompensera för så snabba ekon som det blir på en analog linje på bara några meter.

/speja