Måske et dumt spørgsmål
Fra : Henrik

Dato : 12-01-03 19:41

Er der nogen her der kan fortælle mig hvad en hjemmevejleder laver??

Min kommune vil hellere tilbyde mig sådan en i 5 timer om dagen og så
½ timeshjemmehjælp til rengørning og anden hjælp om dagen.

Håber at i kan hjælpe med hjemmevejlederen.

PS.

Kommunen vil ikke sende noget skriftligt til mig, jeg overvejer at gå
til pressen er det klogt??

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-01-03 20:22

Henrik <dsl53373@vip.cybercity.dk> writes:

> Er der nogen her der kan fortælle mig hvad en hjemmevejleder laver??

Jeg ved det ikke, men hvis der ikke er andre her i gruppen der ved
det, så prøv dk.forbruger.offentlig-service.

> Kommunen vil ikke sende noget skriftligt til mig, jeg overvejer at gå
> til pressen er det klogt??

Har du prøvet at snakke ordentlig med kommunen om det? Er du gået
videre til de rette klageinstanser? Har du bedt om agtindsigt?

Personligt ved jeg ikke hvad der er værst: Dem der går til pressen
eller kommunerne, som tager sig af hvad pressen skriver.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-01-03 21:08

Henrik wrote:
> Er der nogen her der kan fortælle mig hvad en hjemmevejleder laver??

Et eksempel:
I Odense kommune har de en servicedeklaration af hvad en hjemmevedleder
laver:

- Støtte den handicappede i at tage ansvar for egen tilværelse, således
at optimal grad af selvstændighed, indflydelse på og accept af egen
livssituation opnås.

- Yde støtte til den enkelte i at bevare og udvikle egne ressourcer.

- Yde støtte og hjælp til at benytte tilbud i nærmiljø og det omgivende
samfund.

link:
http://www.odense.dk/odense/servdekl.nsf/b31087d5cb336db941256739003e0bb
9/75589e778d78e1314125679f003770c3?OpenDocument

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Henrik

Dato : 13-01-03 14:51

On Sun, 12 Jan 2003 21:08:28 +0100, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Et eksempel:
>I Odense kommune har de en servicedeklaration af hvad en hjemmevedleder
>laver:

jeg takker og bukker mange gange for svaret

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-01-03 16:46

Henrik wrote:

> jeg takker og bukker mange gange for svaret

Det er der såmænd ingen grund til!
Usenet er jo netop til spørgsmål/svar og debat

Fra : Ole Futtrup

Dato : 23-02-03 00:50

Hej Henrik.

Jeg er hjemmevejleder i Kolding, hvis du har spørgsmål ud over de svar du
allerrede har fået, vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe

Med venlig hilsen Ole