Sclerose og Kemoterapi?
Fra : Jesper Winding

Dato : 09-01-03 12:59

Hejsa alle.

Jeg er ny diagnosticeret med Sclerose - desværre i så hård grad at det endte
med forsøget på riget under Mads Ravnborg og hans Kemoterapi - jeg ville
høre om der ar andre herinde der har været med i forsøget - og om deres
erfaringer?

Man kan læse lidt om min situation på min hjemmeside. men ville blive glad
for alle der havde erfaringer med Kemoterapi (især Mitoxantrone - Sarantone)
--
Jesper

Fra : Robert Petersen

Dato : 11-01-03 12:40

hej Jesper....
jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men min fætters tyske ven
bliver behandlet med Interpheron (et dagligt stik) mod sclerose.... og med
stor succes.. jeg ved ikke om du har prøvet denne behandling..

Hilsen Robert--

The site about Lymphangiomatosis and Gorham's Vanishing
Visit www.gorhams.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-01-03 14:46

Hej Robert.

Da jeg først blev indlagt med sygdommen - fik jeg først Binyrebark-hormon,
og begyndte så på Interferon-Beta (det daglige stik) men begge behandlinger
var nyttesløse og jeg blev stadig dårligere, det var derfor jeg kom med i
forsøget med Kemoterapi på Riget.
Din tyske ven har det forhåbentligt godt - du skriver jo med stor succes
så det jeg håbede på, var om der var andre der var ramt i lige så hård grad
som mig - eller bare fra nogen der har været gennem Kemo (Helst Mitoxantrone
(Sarantone), som kunne forklare mig et par ting....

--
Jesper

Fra : Robert Petersen

Dato : 12-01-03 18:19

Hej Jesper...

Den store succes var den at sygdommen "stoppede" altså de fangede den meget
tidligt i forløbet, og gennem de sidste ca. 3 år, har sygdommen ikke
udviklet sig....
Jeg ønsker dig held og lykke...
Min egen søn går selv til behandling på riget, og efter min mening er det
yderst proffesionelle mennesker som arbejder der.... ydermere lytter de også
til det store udland...

Fra : Jesper Winding

Dato : 12-01-03 23:25

Det er også det der er sket for mig - sygdommen er stoppet - dog ret sent i
forløbet

Mine spørgsmål går noget i retning af hvordan Kemoen arter sig - bliver det
nemmere at holde ud hen af vejen? Hvor lang tid kan man forvente at få
behandlingen? Vågner sygdommen igen efter behandlingen - osv. osv. en
frygtelig masse spørgsmål, som de egentligt burde kunne svare på på Riget -
men det er altid undvigende svar de kommer med - måske! nu for vi se!
uforudsigeligt - ikke noget med at svare ud fra deres erfaringer!

--
Jesper