ISDN telefon på analog linie
Fra : Morten Kristensen

Dato : 08-01-03 00:23

Hej,
Er det på nogen måde muligt at anvende en ISDN telefon på en almindelig
analog linie? Problemet er at den nye BeoCom telefon kun laves i en ISDN
udgave.

Mvh.
MK

Fra : Hartmann

Dato : 08-01-03 07:36

Nej

ISDN er digital signalering

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-01-03 10:37

"Morten Kristensen" <mgk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
almindelig
> analog linie? Problemet er at den nye BeoCom telefon kun laves i en

Du skal godt nok være fanatisk, men i teorien kunne man finde et
omstillingsanlæg med lokal s-bus og mulighed for analog bylinje.
Forøvrigt på tide at B&O skrottede analogt telefoni

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Seeberg

Dato : 09-01-03 08:12

> Forøvrigt på tide at B&O skrottede analogt telefoni

hmmm jeg har ikke nogen statistikker, men jeg hører fra alle sider at folk
går tilbage til analog fra ISDN fordi ADSL er blevet så billigt at folk
ikke vil betale ekstra for ISDN.

Jeg ved så godt at ISDN abbo er næsten lige så billigt som analog
efterhånden.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-03 09:33

In article <Zg9T9.31891$Hl6.3337740@news010.worldonline.dk>,
Xmorten@seeberg.dk says...
> hmmm jeg har ikke nogen statistikker, men jeg hører fra alle sider at folk
> går tilbage til analog fra ISDN fordi ADSL er blevet så billigt at folk

Det er som oftest fordi folk har A/B-adaptere til deres forældede
analoge telefoner.

Jeg har udelukkende ISDN-telefoner sammen med min ADSL-linie (deriblandt
sikkert den Beocom som Morten Kristensen savler over).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Steen Nissen

Dato : 09-01-03 17:37

"Morten Seeberg" <Xmorten@seeberg.dk> skrev i en meddelelse

> hmmm jeg har ikke nogen statistikker, men jeg hører fra alle sider at folk
> går tilbage til analog fra ISDN fordi ADSL er blevet så billigt at folk
> ikke vil betale ekstra for ISDN.

Mange beholder deres ISDN for de to tlf.linier.
Det er en billig måde at have to numre på, 50 kr om måneden.( Med TDC Tele
Danmark Bredbånd enda kun 25 kr.)

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 12-01-03 02:57

Ikke nok med det - en bekendt fik lige at vide, at han ikke kunne få ADSL
med mindre han gik fra ISDN til analog...

Jeg har selv to linier - en til ISDN og en til ADSL, begge fra TDC, da jeg
ikke kan få begge på samme.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-01-03 04:23

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med mindre han gik fra ISDN til analog...
>
> Jeg har selv to linier - en til ISDN og en til ADSL, begge fra TDC, da jeg

Det er åbenbart forskelligt fra egn til egn. Jeg har da ikke problemer med
ADSL oven i en ISDN2 linie (6-8 km fra centralen). At man i princippet
foretrækker ADSL oven på en PSTN (analog) er en anden sag.

Men det kan altså under visse omstændigheder lade sig gøre med ADSL oven i
ISDN.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-03 10:55

"Karsten Jensen" <bito@tdc(remove remove)adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det er åbenbart forskelligt fra egn til egn.

Nej. Det er udelukkende afhængigt af dæmpningen på linjen

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-03 09:40

In article <3e20cb6c$0$11074$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
lars@dybdahl.dk says...
> Ikke nok med det - en bekendt fik lige at vide, at han ikke kunne få ADSL
> med mindre han gik fra ISDN til analog...

Det har jeg også oplevet. Boede i en boligblok dengang. CC og TDC
Internet Erhverv (det hed det dengang) kunne ikke levere ADSL på ISDN.

Det kunne TDC Tele Danmark til gengæld, så nu har jeg BB|ADSL (stadig -
er flyttet sidenhen).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-03 10:56

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Internet Erhverv (det hed det dengang) kunne ikke levere ADSL på ISDN.
> Det kunne TDC Tele Danmark til gengæld, så nu har jeg BB|ADSL

Erhvervsprodukterne har højere krav end privatprodukterne, og CC kan
generelt ikke levere over ISDN

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats