Aprilsnar?
Fra : Lotte M

Dato : 07-01-03 12:48

I går købte jeg en ny mælkeskums-pisker - for de af jer der ikke
kender så'n en, kan jeg berette, at det er en harmløs, men særdeles
nyttig tingest, som kan piske mælk til skum. (Mælkeskummet kan
hældes i en god kop kaffe - det smager fabelagtigt) - anyway, jeg
var måløs, da jeg skimmede brugsanvisningen, der står:

"Lad ikke børn eller handicappede bruge mælkeskummeren uden
opsyn".

Jeg må erkende, at der gik mange timer, før min hjælper og jeg var
færdige med at grine og ikke lige skulle tjekke brugsanvisningen én
gang til, for at se om vi havde læst ret.

Det undrer mig, hvordan så'n en brugsanvisning kan slippe ud til
forbrugerne, for uanset underholdningsværdien, så er teksten i mine
øjne svært diskriminerende.

Hvad synes i, er jeg for hudløs?

http://www.lotte-m.dk/maelkeskummer.shtml - link til brugsanvisning
i pdf er nederst på siden.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk http://www.brugeruddannelsen.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-03 12:55

"Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk> writes:

> "Lad ikke børn eller handicappede bruge mælkeskummeren uden
> opsyn".

Det kan være meget farligt, at lade f.eks. ordblinde bruge den slags
farlige maskiner. Der burde næsten være lovkrav om at den skal
opbevares i aflåste skabe ligesom våben.

Du har ret i at den er en "anelse" diskriminerende.

Jeg syntes faktisk at sætningen:
- De må ikke komme mælkeskummeren ned i vand eller anden væske.
er næsten endnu sjovere. Hvad skal man så bruge en mælkeskummer til?

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Annika Pedersen

Dato : 07-01-03 13:25

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> Jeg syntes faktisk at sætningen:
> - De må ikke komme mælkeskummeren ned i vand eller anden væske.
> er næsten endnu sjovere. Hvad skal man så bruge en mælkeskummer til?
>
> Mvh Trine

Ai Trine, på med brillerne igen - der står MOTORdelen ;) - så det er i
princippet ok vil jeg mene...

Men ja, gad vide hvilken personlighed der har lavet den vejledning??
Nysgerrig, da jeg ikke har haft den i hånden sådan en "fætter" - hvor
farlig er den hvis man smækker fingeren ned i hovedet på den?? Kan den
smadre en finger eller er kraften mindre?

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-03 16:28

Annika Pedersen <newsgroup@annika.dk> writes:

> Ai Trine, på med brillerne igen - der står MOTORdelen ;) - så det er i
> princippet ok vil jeg mene...

Det gør der altså ikke. Lige under "Rengøring og vedligeholdelse og
opbevaring" står der - De må ikke komme mælkeskummeren ned i vand
eller anden væske. At de så nedenunder snakker om motordelen er en
helt anden sag.

Det ernok også bare den pedantiske ingeniør der kommer op i mig, det
sker engang imellem. Men når man er blevet tudet ørene fulde om at
man skal udtrykke sig entydigt, så griner man lidt over alle de dumme
ting der står rundt omkring.

Endnu en fra samme brugsvildledning:

"Mælkeskummeren opbevares bedst i vandret stilling. ... Det bedste er
at opbevare mælkeskummeren i vægbeslaget."

Hvis man så ser på billedet af mælkeskummeren i beslaget, så ser man
tydeligt at den er her lodret.

Undskyld, jeg er en pedant.

Fra : ram2

Dato : 07-01-03 17:00

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 07-01-03 16:28 dette indlæg :

> jeg er en pedant.
----------------
Ja

http://www.kandu.dk/

Fra : Annika Pedersen

Dato : 07-01-03 18:10

> [...]
> at opbevare mælkeskummeren i vægbeslaget."
>
> Hvis man så ser på billedet af mælkeskummeren i beslaget, så ser man

Endnu mere hohoho ;)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-01-03 16:57

In an article of 7 Jan 2003 Annika Pedersen wrote:

> [...]
> farlig er den hvis man smækker fingeren ned i hovedet på den?? Kan den
> smadre en finger eller er kraften mindre?

Nu arbejder jeg for et oversættelsesbureau, så lad mig lige komme med
nogle betragtninger angående oversættelser af brugervejledninger, hvilket
der sandsynligvis er tale om her.

Meget ofte bliver sådanne oversat af personer, som slet ikke er
kvalificeret til at lave en oversættelse. Hvor der spares kan, bliver der
sparet, as in: "Fru Jensen, De var i England for nylig, ikke sandt? Kunne
De så ikke lige kigge ind, når de er færdig med at vaske gulvet i gangen?
Jeg har en vejledning til en mælkeopskummer, jeg gerne vil have Dem til at
kigge nærmere på!" ...

Og når der endelig bliver foretaget en oversættelse af sprogligt
velkvalificerede folk, så er der ofte en for dårlig dialog mellem kunden og
oversætteren. Oversætteren har ofte ikke den nødvendige tekniske baggrund
til at have en fuld forståelse af teksten, men trods dette vil der nærmest
ikke ske nogen teknisk kontrol af teksten bagefter af teknisk kvalificeret
personale, som jo typisk vil være at finde hos kunden. I de tilfælde, hvor
der kun findes en dansk importør, vil kunden (dvs. importøren) muligvis end
ikke selv have teknisk kvalificeret personale ansat, idet disse sidder i
udlandet (og naturligvis ikke kan et hak dansk og derfor ikke kan
kontrollere rigtigheden af den danske oversættelse).

Men bare rolig. Jeg oversætter ikke brugervejledninger

--
Uffe Holst

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-03 22:39

Uffe Holst wrote:

> Meget ofte bliver sådanne oversat af personer, som slet ikke er
> kvalificeret til at lave en oversættelse. Hvor der spares kan, bliver der
> sparet, as in:

Der kan være mange andre forklaringer. Jeg har for nylig oversat en
musemanual, hvor jeg langt fra er sikker på, at alt er korrekt. Jeg
havde ikke et eksemplar af musen, og den engelske tekst bar meget
tydeligt præg af ikke at være skrevet af en englænder. Men jeg vil nu
nok sige, at jeg aldrig kunne finde på at lave en oversættelse som
mælkeskummervejledningen. Selvom der skulle have stået noget lignende i
den oprindelige tekst, er det tilladt at tænke selvstændigt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lotte M

Dato : 07-01-03 18:28

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev

> Nysgerrig, da jeg ikke har haft den i hånden sådan en "fætter" - hvor
> farlig er den hvis man smækker fingeren ned i hovedet på den?? Kan den
> smadre en finger eller er kraften mindre?

Jeg har lige prøvet at stikke fingeren ind i piskeren, mens piskeren
kører (naturligvis mens min hjælper overvågede seancen *S*) - og
det lykkedes mig ikke at få fingeren i klemme. Skummeren dunkede
lidt, piskehovedet er en tynd stålspiral og den roterer hurtigt, men
der er ingen skarpe kanter og jeg har hverken fået blå mærker eller
lignende

Det eneste "farlige" jeg har fantasi til at forudse, er hvis man har langt
hår og vikler en hårlok ind i piskehovedet og derefter tænder - så
beriges man nok med en alternativ krølning - lidt a la at stikke en
hårlok ind i mundstykket på en tændt støvsuger.

Mange af de redskaber vi omgiver os med kan være farlige, hvis de
bruges til noget andet end de er beregnet til. Eksempelvis er det farligt
at bruge en føntørrer til at lave bølger med i badekarret, eller at rense
negle med en boremaskine, men jeg tror ikke der er en udvidet risiko
for at netop handicappede afprøver alternative anvendelsesmuligheder.

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-01-03 20:15

In an article of 7 Jan 2003 Lotte M wrote:

> men jeg tror ikke der er en udvidet risiko for at netop handicappede
> afprøver alternative anvendelsesmuligheder.

Næh, men nogle handicappede har måske nemmere ved at komme i en situation,
hvor noget går galt. Jeg kender alletiders dejlige pige, som jeg er sikker
på gerne vil prøve at bruge den omtalte mælkeskummer. Og jeg kan da i høj
grad godt se, at der er en væsentlig større chance for, at mælkeskummeren
smutter ud af hånden på hende og måske får fat i hendes lange hår, end for
at noget lignende sker for en jævnaldrende pige, der ikke er spastiker.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så må de handicappede, der uden
problem kan anvende mælkeskummeren, selv indse, at de ikke skal anse sig
for at være handicappede i denne henseende.

Jeg må også indrømme, at jeg ikke kan se brugen af ordet for
diskriminerende, men det skyldes måske, at vi har en lidt forskellig
opfattelse af ordet.

--
Uffe Holst

Fra : Jens Helby

Dato : 07-01-03 21:32

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in message

> [...]

>Jeg må også indrømme, at jeg ikke kan se brugen af ordet for
>diskriminerende, men det skyldes måske, at vi har en lidt forskellig

Klart klart, men er der ikke også flere jøder som har langt hår end andre
mennesker - deres risiko er jo større ved at bruge mælkeskummeren?
Og der er jo sikkert originalbefolkning rundt omkring i verden som slet ikke
kender til elektricitet, de kan vel heller ikke bruge den?
Og ældre mennesker er jo senile og ser ikke så godt?

Ville det så ikke være mere passende at angive at mælkeskummeren kun må
benyttes af voksne hvide ariere mellem 20 og 50? - Og at den ikke må
benyttes af Jøder, ældre og sorte mennesker? - Så kan de personer i disse
grupper som risikofrit kan benytte mælkeskummeren jo bare selv indse, at de
ikke skal anse sig for Jøder/ældre/sorte i denne henseende!

Get a grip!

Mvh. Jens

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-01-03 22:10

In an article of 7 Jan 2003 Jens Helby wrote:

> Klart klart, men er der ikke også flere jøder som har langt hår end andre
> mennesker

Ja, jeg kan i hvert fald af dit svar se, at vi to ikke har samme opfattelse
af ordet.

--
Uffe Holst

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-01-03 22:45

Jens Helby skrev:

>Ville det så ikke være mere passende at angive at mælkeskummeren kun må

Hohoho. Hvem tæller points her?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-03 22:47

Uffe Holst wrote:

> [...]
> at noget lignende sker for en jævnaldrende pige, der ikke er spastiker.

Hun har vel netop ikke brug for et sådant apparat?
(håber, I ikke er sarte)

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Robert Pedersen

Dato : 08-01-03 00:53

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

>problem kan anvende mælkeskummeren, selv indse, at de ikke skal anse sig
>for at være handicappede i denne henseende.

Betyder det så, at man kan betragte sig som 'rask/normal' hvis man tager
bemeldte dims i hånden?

MVH Lisbeth og Robert

---

Fra : ram2

Dato : 08-01-03 01:06

"Robert Pedersen" skrev d. 08-01-03 00:53 dette indlæg :
> Betyder det så, at man kan betragte sig som 'rask/normal' hvis man
tager
> bemeldte dims i hånden?
--------------
Fin fortolkning.
Hvis omverden også gør det, vil jeg straks anskaffe mig "dyret", og
rende rundt med den - vandret - når jeg tager i byen.
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe Holst

Dato : 08-01-03 11:56

In an article of 8 Jan 2003 Robert Pedersen wrote:

> Betyder det så, at man kan betragte sig som 'rask/normal' hvis man tager
> bemeldte dims i hånden?

Det kan godt være, at det er mig, der har en helt anden opfattelse af ordet
"handicappet" end alle andre. Et handicap er noget man har, ikke noget man
er [1]. I nogle situationer er man handicappet, i andre er man ikke. Derfor
er ordet 'handicappede' situationsbestemt.

Kan du betjene den omtalte mælkeskummer, så er du i min verden ikke
handicappet i situationen "betjening af mælkeskummer". At du så måske er
handicappet i situationen "tage sokker på" og situationen "skifte egen ble"
er en anden sag, som er helt uden betydning for mælkeskummeren.

[1] Derfor er jeg egentlig heller ikke vild med udtrykket "handicappede",
men foretrækker langt mere det mere politisk korrekte "folk med handicap",
idet dette mere præcist angiver, at personen har en funktionsnedsættelse,
som i én eller flere situationer giver personen et handicap. At det så er
nemmest blot at sige og skrive "handicappede", er en anden historie.

--
Uffe Holst

Fra : Annika Pedersen

Dato : 07-01-03 13:29

> Jeg syntes faktisk at sætningen:
> - De må ikke komme mælkeskummeren ned i vand eller anden væske.
> er næsten endnu sjovere. Hvad skal man så bruge en mælkeskummer til?
>
> Mvh Trine

sorry... den var længere nede det stod ;)
ja, så er der et problem vil jeg mene.

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-03 13:32

Lotte M wrote:

> Hvad synes i, er jeg for hudløs?

Jeg syntes, du skal piske en stemning op ved at sende såvel Kvickly som
Linea et link til din side om skummeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lotte M

Dato : 07-01-03 14:36

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Jeg syntes, du skal piske en stemning op ved at sende såvel Kvickly som
> Linea et link til din side om skummeren.

Politikens bagsideredaktion beskæftiger sig fra tid til anden med
finurligheder - dem har jeg faktisk overvejet at sende brugsanvisningen
til. Som Trine er inde på er vejledningen jo komisk på flere måder.

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-01-03 13:38

> [...]

> Det undrer mig, hvordan så'n en brugsanvisning kan slippe ud til
> forbrugerne, for uanset underholdningsværdien, så er teksten i mine

Indimellem er det bedre at sige noget kort og upræcist, end langt,
indviklet og præcist.

Nu kender jeg ikke den omtalte anordning, men hvis den er farlig for børn,
så er den sandsynligvis også farlig for visse handicappede. De
handicappede, som trygt kan anvende anordningen, vil nok selv være i stand
til at indse, at de i dette tilfælde ikke falder inden for
brugsanvisningens 'handicappede'.

Tværtimod er brugsanvisningen bedre end de fleste andre, der blot siger
"lad ikke børn bruge den", idet denne brugsanvisningen også henleder
opmærksomheden på, at lignende problemer kan være til stede, hvis
handicappede bruger anordningen.

Men det kunne naturligvis være interessant at høre, hvordan du kort ville
formulere samme information politisk korrekt.

Og jeg kan da kun gentage:

Fra : Lotte M

Dato : 07-01-03 14:30

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev

> Nu kender jeg ikke den omtalte anordning, men hvis den er farlig for børn,
> så er den sandsynligvis også farlig for visse handicappede.

Mælkeskummeren er så harmløs, at jeg ville lade selv et mindre barn
piske med den (om væsken kan være varm afhænger naturligvis af
barnets alder) og jeg har ikke fantasi til at komme i tanke om hvilket
handicap, der kunne betyde det blot ville være en lille smule farligt at
bruge piskeren.

Jeg mener ikke tilfældige konstruktører af brugsanvisninger er
kompetente til at vurdere hvad "handicappede" kan og bør.
Handicappede er ligeså forskellige som normalbefolkningen og ofte
er vi særdeles dygtige til at kompensere for vores handicap.

Jeg har en spastisk lammet fagfælle, der kun kan bevæge sig fra
halsen og opad. Hun har en smuk "håndskrift" (skriver med munden)
og er en dygtig maler og tegner - hun kan med stor sandsynlighed
betjene skummeren med munden. En person uden arme, der kompenserer
ved at bruge fødder og tæer som hænder, vil angiveligt også kunne
bruge skummeren.

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-01-03 14:59

> [...]

> Handicappede er ligeså forskellige som normalbefolkningen og ofte
> er vi særdeles dygtige til at kompensere for vores handicap.

Enig, men er det så ikke bedre at komme med en bred advarsel og lade
de enkelte brugere selv om at vurdere, om de skal tage de enkelte
advarsler alvorligt?

Men jeg må indrømme, at jeg lidt synes, at du oppisker (!) en stemning,
som der egentlig ikke er grund til i sammenhængen. Hvorfor boykotter du
ikke bare brugen af dimsen i den næste måneds tid?

--
Uffe Holst

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-01-03 17:14

Uffe Holst skrev:

>Men jeg må indrømme, at jeg lidt synes, at du oppisker (!) en stemning,

Oppisker?

Hvorfor er det altid terrorisme at gå lidt mod strømmen?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 07-01-03 17:49

On 07 Jan 2003 13:59:25 GMT, "Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote:

>Enig, men er det så ikke bedre at komme med en bred advarsel og lade
>de enkelte brugere selv om at vurdere, om de skal tage de enkelte
>advarsler alvorligt?

Men hvorfor skal den advarsel så ikke være generel og undlade at
inddrage specielle grupper?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : ram2

Dato : 07-01-03 13:56

"Lotte M" skrev d. 07-01-03 12:48 dette indlæg :

> "Lad ikke børn eller handicappede bruge mælkeskummeren uden
> opsyn".

> Hvad synes i, er jeg for hudløs?
Lotte - Nu findes der jo andre handicaps end dem der sidder i ryggen.
Hvis man er svag udi ånden, hvilket jo også er et handicap, som i øvrigt
af og til florerer på dette site, kan jeg godt forestille mig, at
fornemmelsen for hvad den kan bruges til, kun begrænses af fantasien.
Men du har da ret i, at den er klodset formuleret - sådan lidt
amerikansk - men også, at du nok er mere OBS på slige formuleringer end
andre ville være det.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 07-01-03 18:56

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev

> Hvis man er svag udi ånden, hvilket jo også er et handicap, som i øvrigt
> af og til florerer på dette site, kan jeg godt forestille mig, at
> fornemmelsen for hvad den kan bruges til, kun begrænses af fantasien.

Jeg bryder mig ikke om den generalisering som forbeholdet repræsenterer,
hverken hvad børn eller handicappede angår. Vi er forskellige og der er
store individuelle forskelle på vores kompetancer, uanset hårfave, alder
eller et eventuelt handicap, fysisk som psykisk.

> - men også, at du nok er mere OBS på slige formuleringer end
> andre ville være det.

Tsk, det var faktisk min hjælper, der opdagede formuleringen først.

Mest af alt synes jeg handicapforbeholdet er morsomt, men den som
kun tager spøg for spøg osv - en eller anden har skrevet teksten og
den er med stor sandsynlighed efterfølgende blevet godkendt af en
eller flere. Det er s* da tankevækkende, at der er personer i 2003,
som anskuer handicappede som en kategori af personer, der ikke
på egen hånd kan betjene et batteridrevet køkkenredskab.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-01-03 17:15

Lotte M skrev:

>Hvad synes i, er jeg for hudløs?

Næ.
Men alle ved jo, at handicappede er nogle underlige ubehjælpsomme
nogen, og alle molboer har store fødder.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 07-01-03 20:55

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev

> Men alle ved jo, at handicappede er nogle underlige ubehjælpsomme
> nogen, og alle molboer har store fødder.

Jep og finner (hmmm ... en finne, flere finner?) kaster med knive!

Anyway, jeg skrev til Politikens bagsideredaktion (de anskuer ¨
hverdagens finurligheder med et "glimt i øjet") i eftermiddag og
opfordrede til lidt undersøgende journalistik udi handicappedes
omgang med tilsyneladende farlige mælkeskummere.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-01-03 23:35

Lotte M skrev:

> [...]
>opfordrede til lidt undersøgende journalistik udi handicappedes
>omgang med tilsyneladende farlige mælkeskummere.

Kanskeerse man kunne få udleveret et testapparat, så man kunne
undersøge dets skadevirkninger, hvis man forsøger at renslikke de
roterende dele midt i fuldskæget.
Dingenoten kunne jo starte utilsigtet under denne manøvre - måske med
de forfærdeligste konsekvenser.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : cybs

Dato : 08-01-03 03:23

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse news:avfo6m.4t4.1@kajsvenningsen.dk...

> [...]
> roterende dele midt i fuldskæget.
> Dingenoten kunne jo starte utilsigtet under denne manøvre - måske med

Øøj Kaj - tror du, du er handicappet nok til
at komme til skade med en mælkepisker?

Hvis det lykkes, kan det måske overbevise nogen
i din kommune(-administration) om et og andet (-;

Forresten tror jeg, mere i alvor, at den brugsanvisning
ER et udtryk for amerikanske tilstande - altså et forsøg
på at tage uendelige forbehold og dermed undgå
sagsanlæg. Om mit nye kamera står der fx, at jeg skal
passe meget på ikke at stikke min egen finger i mit
eget øje, når jeg arbejder med det........

Jeg forestiller mig nu en overforsigtig og fantasifuld
brugsforvirringsforfatter, som overfor en kollega
opregner de mest vanvittige, og potentielt farlige
anvendelser af mælkepiskeren, han kan komme i
tanke om - og spør kolegaen, hvordan han skal tage
forbehold for dette, plus endnu mere, han måske
ikke engang kan forestille sig? Og kollegaen, han ler
blot og siger "- jamen, hvis voksne mennesker gør
sådan noget, må der da være noget i vejen med dem,
så kan du ikke bare tage forbehold for det?"

Et voilá............ - han prøvede!

cybs, der fantaserer i en sen nattetime...

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-01-03 13:52

cybs skrev:

>Øøj Kaj - tror du, du er handicappet nok til
>at komme til skade med en mælkepisker?

Jæ ve' de' jo ik'.
Det lyder i hvert fald farligt.

>Hvis det lykkes, kan det måske overbevise nogen
>i din kommune(-administration) om et og andet (-;

Måske de forærer mig en luxusmodel med overgear og flere batterier.

>Forresten tror jeg, mere i alvor, at den brugsanvisning
>ER et udtryk for amerikanske tilstande - altså et forsøg

Huuh?
Vi sagde nej til de der tyske øv-roer, bliver vi så bare
amerikaniseret uden afstemning?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 09-01-03 23:25

"cybs" <cybs@ofir.dk> skrev

> Forresten tror jeg, mere i alvor, at den brugsanvisning
> ER et udtryk for amerikanske tilstande - altså et forsøg
> på at tage uendelige forbehold og dermed undgå
> sagsanlæg.

Politikens Bagsiden omtaler skummeren i dag - det er ret
underholdende! De har fanget et par finurligheder udover
det med handicappede, blandt andet at man skal have
hovedet under vand, mens man skummer, hvorfor piskeren
er farlig for alle - man kan jo drukne *s* - der er sågar
billeder af en afprøvning efter brugsanvisningen....

Spøg og alvor er 2 sider af samme sag, så Bagsiden har
ringet til Kvicklys Informationschef, der bekræfter at der er
tale om en ukritisk oversættelse, at handicappede trygt kan
bruge skummeren og brugsanvisningen omgående vil blive
lavet om.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 10-01-03 10:59

> Politikens Bagsiden omtaler skummeren i dag - det er ret
> underholdende!

Ja, det ville have været sjovt at se - men så er der lige copyrigt :\

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Lotte M

Dato : 13-01-03 14:43

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev

> Ja, det ville have været sjovt at se

http://www.lotte-m.dk/maelkeskummer.shtml - der er en link
til artiklen nederst på siden.

Fra : Henrik

Dato : 13-01-03 15:07

On Mon, 13 Jan 2003 14:42:52 +0100, "Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk>
wrote:

>"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev

>http://www.lotte-m.dk/maelkeskummer.shtml - der er en link
>til artiklen nederst på siden.

Ja den var god Lotte, så må vi jo se om det hjælper på det, hvem skal
ud og købe en mælkeskummer i den nærmeste fremtid??, vi skal nok vente
et par mdr. inde at de nye brugsforvirgninger er ude i butikkerne.

Jeg håber at du ellers har fået glæde af den Lotte, bare jeg kunne
bruge sådan en.... :(

Henrik Larsen
www.handikap.info

Fra : Sverre Stokke

Dato : 10-01-03 09:00

news@kajsvenningsen.dk skriver:

>Huuh?
>Vi sagde nej til de der tyske øv-roer, bliver vi så bare
>amerikaniseret uden afstemning?

I USA har de nogle helt andre regler mht. produktansvar, og derfor vil man
i mange brugsanvisninger finde tegn på at det er internationale udgaver,
der - som nævnt -
ikke er påfaldene kvalificeret oversat / bearbejdet.

Hilsen Sverre.