NT byttes til NTab Hvad er forskellen på ~
Fra : BHR

Dato : 04-01-03 17:27

Jeg har netop fået en NTab-boks, som skal indstalleres senere i januar. Der
skal laves om på signalet på centralen.
Hvad er det der er anderledes fra centralen, når NT-boksen og NTab-boksen
begge er ISDN-bokse?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-01-03 18:56

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det der er anderledes fra centralen, når NT-boksen og
NTab-boksen
> begge er ISDN-bokse?

Jeg var ikke klar over at der var en forskel, rent signalmæssigt. Har du
prøvet at sætte den til?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Henning

Dato : 04-01-03 21:46

Der er vist ingen forskel.Jeg har flere gange byttet fra NT til NTab uden
ændring på oc.

Henning

Fra : Bulldog

Dato : 04-01-03 23:03

"Henning" skrev d. 04-01-03 21:46 dette indlæg :
> Der er vist ingen forskel.Jeg har flere gange byttet fra NT til NTab
uden
> ændring på oc.

Der er ikke nogen foreskel.....men det kan være at der er en
A/B-tilslutning idag!
Den skal i givet fald laves om, men det er på installationen i huset.

Bulldog

http://www.kandu.dk/

Fra : BHR

Dato : 05-01-03 00:16

Jeg har selv lavet den oprindelige ISDN-ombygning for 1½ - 2 år siden, og
kender udmærket
normalinstallationen fra analog til ISDN, men det der forvirrer mig er, at
de i TeleDanmark-butikken
udleverer den nye NTab-boks, og samtidig fortæller at jeg bliver omstillet
til den nye boks midt i januar,
og at der også vil komme skriftlig besked. Jeg har ikke prøvet endnu at
tilslutte den nye ISDNab-boks endnu,
for at se hvad der sker.

Er der en teknisk forandring på signalet fra centralen til mig, når boksen
også indeholder analogmuligheden??

Fra : Steen Nissen

Dato : 05-01-03 01:26

> Er der en teknisk forandring på signalet fra centralen til mig, når boksen
> også indeholder analogmuligheden??

Nej der er ingen teknisk forandring, det eneste der sker er at det bliver
registreret at du har en NTab.

Man har så mulighed for at opdatere den med ny software, hvis det bliver
nødvendigt.

Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-03 10:12

"BHR" <bhr@email.dk> wrote in message

> de i TeleDanmark-butikken
> udleverer den nye NTab-boks, og samtidig fortæller at jeg bliver omstillet
> til den nye boks midt i januar,

Skulle du betale de 500 kroner for at få den nye box?

Fra : BHR

Dato : 05-01-03 10:22

Nej -, men i princippet koster den 450kr. eller der omkring. Jeg har blot
fået den udleveret, men samtidig registreret
at jeg nu har denne boks. Den gamle har jeg stadig og bruger den lige i
øjeblikket.
Spændt på om det er den flinke ekspeditient der ikke har ret, når han siger
at der er forskel på signalet
til en NT-boks og en NTab-boks.
Måske får jeg tid til at afprøve om den nye boks virker inden
"konverteringsdatoen" i midten af januar.
Evt. prøver jeg at ringe til TDC's ISDN-afdeling og spørger en ekspert!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-03 11:35

"BHR" <bhr@email.dk> wrote in message news:av8tfr$6b3$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> fået den udleveret, men samtidig registreret
> at jeg nu har denne boks. Den gamle har jeg stadig og bruger den lige i

Men hvilket argument kom du da med, for at få den nye box og registrering??

Jeg har prøvet, men det vil de sku ikke

Fra : BHR

Dato : 05-01-03 12:36

Blot flinkhed hos ekspeditienten!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-03 13:10

"BHR" <bhr@email.dk> wrote in message news:av95bq$gu5$1@news.cybercity.dk...
> Blot flinkhed hos ekspeditienten!

Jojo, det skal der jo til... Men der må da være noget centralt der
registerere, at nu for man en ny NT box, og så skal der faktureres?

Man må vel komme med et argument til hvorfor? Mit arkument ville være, at
mit modem, som jeg selv købte for 2-3 år siden.. er gået istykket, hvor vi
bruger A/B adabteren.... Vi fik nemlig ikke iadn på et tidspunkt, hvor
diva´en blev smidt i hovedet på en...

Men godtnok er den ikke gået i stykker men nu flytter jeg hjemmefra, og
skal have mit modem med mig..

Fra : BHR

Dato : 05-01-03 15:25

Ekspedienten slog mit telefonnummer op på skærmen, og kunne se at vi havde
en NT-boks.
Efter lidt diskussion indvilligede han i at udlevere NTab-boksen, selvom jeg
ikke havde den gamle boks med.
Han skrev på skærmen et eller andet: Måske at det gamle var i stykker??

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 05-01-03 19:33

>Jeg har netop fået en NTab-boks, som skal indstalleres senere i januar. Der
>skal laves om på signalet på centralen.

Der er intet forskel i signalet jeg tror den venlige butiksassistent må have
sagt noget forkert. Du kan bare tilslutte din nye boks, og flytte a/b
tilslutningen fra din gamle a/b adapter til den nye boks (husk at
konfigurere den

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Torben R

Dato : 07-01-03 08:40

> [...]
> sagt noget forkert. Du kan bare tilslutte din nye boks, og flytte a/b
> tilslutningen fra din gamle a/b adapter til den nye boks (husk at

Jeg skulle skifte fra NT til NTab pga. indbygget nødstrømforsyning i
NTab'en. Dette pga. alarm
indstallation som SKAL kunne sende over telefon nettet også hvis strømmen
bliver afbrudt.
Og ja, jeg skulle betale kr. 500,00 for NTab'en. TDK ville ikke have den gl.
NT boks retur.

--
Torben R

Fra : Leif Neland

Dato : 10-01-03 01:19

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver afbrudt.
> Og ja, jeg skulle betale kr. 500,00 for NTab'en. TDK ville ikke have den

Jeg tror min NT går i stykker næste gang der er tordenvejr. Evt ved at den
kommer for tæt på det elektriske hegn :-]

Leif

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-03 09:28

In article <3e1e1186$0$151$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
leif@neland.dk says...
> Jeg tror min NT går i stykker næste gang der er tordenvejr. Evt ved at den
> kommer for tæt på det elektriske hegn :-]

Mon det trick også virker med en NTab, så man får en NT istedet?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-03 11:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Mon det trick også virker med en NTab, så man får en NT istedet?

Kan du ikke lide NTab'en?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-03 12:57

In article <3e1ea00b$0$83837$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...
> Kan du ikke lide NTab'en?

Nej. Den er stor og upraktisk. Desuden 'klikker' den når telefonen
ringer.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-03 14:57

> Nej. Den er stor og upraktisk.

Det kan jeg give dig ret i. Jeg er heller ikke overordnet set begejstret
for konceptet, fra et rent ISDN-nørdet plan.

> Desuden 'klikker' den når telefonen
> ringer.

Det er da stort at have mekaniske enheder i server-skabet

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-03 18:33

In article <3e1ed130$0$83841$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...
> Det er da stort at have mekaniske enheder i server-skabet

Min sidder på væggen ved siden af sengen (det er der telefonstikket
sidder).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-01-03 20:47

> Min sidder på væggen ved siden af sengen

Det var da et upraktisk sted at have et server-skab...

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-03 21:22

In article <3e1f2344$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...
> Det var da et upraktisk sted at have et server-skab...

Jeg har ikke noget serverskab. Jeg har et kontor (nørderum) til alt det
sjove...
NTab'en sidder tæt ved Beocom'en; Eurit'en sidder på et UTP-kabel.
Analoge telefoner findes ikke i installationen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-01-03 03:22

> Jeg har ikke noget serverskab. Jeg har et kontor (nørderum) til alt
det
> sjove...

Jeg forstod skam godt din situation
Det burde være en hver mands ret at have et serverskab/krydsfelt

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-01-03 10:43

In article <3e1f7fda$0$83828$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...
> Jeg forstod skam godt din situation

Et rum hvor der er PC'ere, kabler og andet udstyr over det hele
(serveren står ved siden af mine fødder)

> Det burde være en hver mands ret at have et serverskab/krydsfelt

Min eks' søn kunne skaffe sådan et skab, men hun blev min eks inden jeg
fik skabet

Fra : Leif Neland

Dato : 14-01-03 08:14

> [...]
> leif@neland.dk says...
>
> Mon det trick også virker med en NTab, så man får en NT istedet?

Skal vi bytte?

Nåeh, det går nok ikke, hvis der skal laves om på centralen også.

Leif

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-03 10:03

In article <3e23b8a7$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
leif@neland.dk says...
> Skal vi bytte?

Min står og støjer med nogle relæ'er...

Fra : Leif Neland

Dato : 07-02-03 00:41

> In article <3e23b8a7$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> leif@neland.dk says...
>
> Min står og støjer med nogle relæ'er...

Og? Du svarede ikke på mit spørgsmål: Skal vi bytte?

Leif

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 22-02-03 02:21

On Fri, 7 Feb 2003 00:41:09 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Og? Du svarede ikke på mit spørgsmål: Skal vi bytte?

Det er Jesper ikke interesseret i - tilsyneladende vil han helst nøjes
med at whine.

(jeg har tilbudt ham at sende en af de gamle udgaver ganske gratis, så
vidt som jeg husker historien)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-03 10:23

In dk.teknik.telefoni.isdn, Daniel Stjernholm <skumling@skumling.dk>
says...
> Det er Jesper ikke interesseret i - tilsyneladende vil han helst nøjes
> med at whine.

Jeg vil kun ha' nogen, som ikke står registreret hos en anden bruger.

> (jeg har tilbudt ham at sende en af de gamle udgaver ganske gratis, så
> vidt som jeg husker historien)

Dette kunne du jo ikke dokumentere...

Jeg vil ikke være hæler, vil du?

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 22-02-03 13:23

On Sat, 22 Feb 2003 10:23:04 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Jeg vil kun ha' nogen, som ikke står registreret hos en anden bruger.

Det ville det i så fald også være.

>Dette kunne du jo ikke dokumentere...

Hvad kunne jeg ikke dokumentere? At de ikke var registreret hos en
anden bruger, eller at jeg ikke havde/har stjålet dem?

>Jeg vil ikke være hæler, vil du?

Nej.

I øvrigt sendte jeg de fleste af dem med en TDC montør sidste gang vi
havde sådan en på besøg. Han kiggede lidt på mig... han ville da godt
tage dem med, men han mente helt sikkert at de ville blive smidt ud
før eller siden.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-03 17:37

In dk.teknik.telefoni.isdn, Daniel Stjernholm <skumling@skumling.dk>
says...
> Det ville det i så fald også være.

Og derfor vil jeg ike ha' den.

> Hvad kunne jeg ikke dokumentere? At de ikke var registreret hos en
> anden bruger, eller at jeg ikke havde/har stjålet dem?

At det var _dine_ - _ejet_ af dig.

> Nej.

Husk på at det er TDC's ejendom. Så hvis ikke TDC får den igen efter
endt brug er det at betragte som tyveri.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-03 15:29

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> Nåeh, det går nok ikke, hvis der skal laves om på centralen også.

Det skal det ikke

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 09-01-03 17:35

On Sat, 4 Jan 2003 17:27:27 +0100, "BHR" <bhr@email.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>skal laves om på signalet på centralen.
>Hvad er det der er anderledes fra centralen, når NT-boksen og NTab-boksen

Det der skal laves om er at centralen skal have at vide, at du har en
NTab-boks, og det er - så vidt jeg har forstået det - alene af hensyn
til kundeservice. NTab-boksen understøtter nemlig at blive
konfigureret fra centralen, hvis du ikke selv kan finde ud af at sætte
MSN-numre o. lign. op. Derfor skal det være registreret rigtigt på
centralen.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen (Klein Web)

Fra : BHR

Dato : 10-01-03 14:30

Tak for mange gode bemærkninger.
Jeg har igår modtaget ordrebekræftelse på at jeg skal konverteres fra ISDN
til ISDNab den 13. januar.
Dog skal jeg indlevere den gamle ISDN-boks til Tele-butikken.
Det sidste indlæg har nok ret om at det blot er en ændring i centralen på at
jeg nu har ISDNab, så jeg kan serviceres på en anden måde fremover.