Manuel installering af DB_File
Fra : Jesper F. Jørgensen

Dato : 03-01-03 00:39

Jeg forsøger at få søgefunktionen Perlfect
(http://www.perlfect.com/freescripts/search/) til at virke. For at dette kan
lade sig gøre, skal jeg installere modulet DB_File 1.72 - men det har jeg
store problemer med.

Jeg har installeret den nyeste version af ActiveState Perl, og i Command
Prompt skriver jeg så følgende "ppm install DB_File", hvortil den replicerer
"Error: Package 'DB_File' not found on server." Jeg har dog også forsøgt mig
med andre servere (hvor jeg ved den er på) og med andre versioner af ppm,
uden held. Jeg har tidligere brugt Perlfect, og jeg tror det måske har noget
at gøre med at DB_File ikke virker med den nyeste version af ActiveState
Perl, men er dog ikke sikker.

DB_File kan findes på http://www.activestate.com/packages/x86/ , kan jeg
installere den manuelt? Jeg har forsøgt bare at copy&paste i de mapper der
ligner hinanden, men det virkede heller ikke.

Perlfect er et rigtig godt søgeprogram til en hjemmeside og det ærgrer mig,
det ikke vil virke. I så fald jeg ikke kan få det til at virke, har I så
forslag til andre gode søgeprogrammer?

På forhånd tak.

Venlig hilsen Jesper Fontain