Hvornår er det nu man skal betale for konv~
Fra : PEO

Dato : 21-12-02 13:52

Hej Alle

Jeg har ISDN amb nu ved Sonofon.
Jeg har bestilt ADSL ved teledanmark, og har fået oplyst at jeg ikke kan få
det medmindre jeg konveterer til PSTN (noget med at der var for meget
dæmpning på linjen)
Jeg har derfor valgt at flytte mit amb til TDC også.

Hvornår er det man skal betale konvetering gebyr fra ISDN til PSTN?

Mvh
Per

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 21-12-02 14:41

On 21 Dec 2002 12:51:45 GMT, "PEO" <PEO@mail.Sonofon.DK> wrote:

>Hvornår er det man skal betale konvetering gebyr fra ISDN til PSTN?

Citat begynd :

Forbrugerombudsmandens brev af 18. februar 2000 til Tele Danmark.

Betaling for tilbagekonvertering fra ISDN til almindeligt
telefonabonnement

Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke
fremover vil koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig
telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af
ISDN-forbindelsen var et almindeligt telefonstik på adressen.
Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.

Citat slut.

Men prøv evt. at se på : http://www.forbrugerstyrelsen.dk/

MVH: John Boyschau.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 21-12-02 16:18

john@boyschau.dk wrote:
> [...]
> ISDN-forbindelsen var et almindeligt telefonstik på adressen.
> Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.

Hvor efter der står:
<citat>
Tilføjet på hjemmesiden efter brevets afsendelse: "Dette punkt har givet
anledning til misforståelser, hvorfor det skal præciseres, at der her alene
tænkes på den situation, at en person, der i forvejen har et almindeligt
telefonabonnement, flytter til en adresse, hvor den tidligere beboer havde
et ISDN-abonnement. I disse tilfælde opkrævede Tele Danmark tidligere
et gebyr for "tilbagekonvertering".
</citat>

Derfor kan det første citat (fra john), næppe bruges i denne sammenhæng.

Hele teksten kan findes på http://www.fs.dk/jura/fjura/sager/isdn2.htm

Vh Mark

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-12-02 16:47

"Mark Beaumont" <brug@ikke_e-mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefonabonnement, flytter til en adresse, hvor den tidligere beboer havde
> et ISDN-abonnement. I disse tilfælde opkrævede Tele Danmark tidligere

Er det ikke meget forståeligt at firmaet "blandt venner" kaldes "Stjæle Danmark"?

Claus

Fra : KsNa

Dato : 27-12-02 19:13

> Er det ikke meget forståeligt at firmaet "blandt venner" kaldes "Stjæle
Danmark"?

> Claus

Claus hvis du havde et firma, ville du så udføre forskellige opgaver, små
som store uden at sende en fakture?
Jeg syntes ikke, at det er mærkeligt, at et firma sender en regning på noget
arbejde, som jeg beder dem om at udføre, og det uanset om det er et
teleselskab, elinstallatør, VVSfirma, købmand eller ...., ja hvad ved jeg.

Mvh.
Kim

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-01-03 18:35

"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> arbejde, som jeg beder dem om at udføre, og det uanset om det er et
> teleselskab, elinstallatør, VVSfirma, købmand eller ...., ja hvad ved jeg.

Ja, men jeg betaler heller ikke kvartalsafgift el-installatør, VVS-firma, købmand m.v.,
som jeg gør til TDC.

TDC virker som et firma der ikke kan få nok. Som eksempel viderestilling: Du betaler
først ekstra kvartalsafgift for at have adgang til viderestilling. Du betaler en
opkaldsafgift
hver gang viderestillingen aktiveres eller deaktiveres, og til sidst betaler du også for
at
samtalen bliver viderestillet til et andet nummer. Kunne en eller to af de tre ting ikke
være uden beregning og være inkluderet i abonnementet?

Jeg blev godt træt at TeleDanmark dengang man ofte hørte deres: "Det koster en krone
og tyve". Husker du dengang man skulle betale "en krone og tyve" for at få lov at indtale
en besked på modtagerens telefonsvarer?

Det ville klæde TDC ikke at skulle have noget for alting, vi betaler trods alt også en
abonnementsafgift.

Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-03 20:09

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kunne en eller to af de tre ting ikke
> være uden beregning og være inkluderet i abonnementet?

Joda. Så bliver abonnementet bare dyrere.

> Husker du dengang man skulle betale "en krone og tyve" for at få lov
at indtale
> en besked på modtagerens telefonsvarer?

Modtageren valgte jo selv denne løsning.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Mark Beaumont

Dato : 21-12-02 16:26

PEO wrote:
> Hvornår er det man skal betale konvetering gebyr fra ISDN til PSTN?

Prøv at se på
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=7690

Vh Mark

Fra : PEO

Dato : 21-12-02 16:44

Takker for svarne

go jul!

Mark Beaumont <brug@ikke_e-mail.invalid> wrote in article
<au218s$okj$1@news.cybercity.dk>...

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 22-12-02 15:48

On 21 Dec 2002 15:43:33 GMT, "PEO" <PEO@mail.Sonofon.DK> wrote:

>Takker for svarne
>
>go jul!

I lige måde !

Da der kan være fortolkningstvivl i nævnte afgørelse, kan du evt.
sende en skriftlig anmodning om gratis konvertering med henvisning til
nævnte afgørelse til Tele Danmark.

I de tilfælde jeg har hørt om, og der er IKKE tale om kun
" enkelte kunder ", er tvivlen kommet kunden tilgode

MVH: John.