Siemens gigaset
Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-12-02 21:40

Hejsa

Jeg har netop været nød til at skifte min ellers fremragende detewe 240 ud
med et Simens Gigaset sæt bestående af Gigaset 4130 og et Siemens 4000
classic håndsæt.

Men men men disse Siemens telefoner sætter et 0 foran alle indkomne opkald.
Det gjorde min Detewe som sådan også, men det kunne ret simpelt fjernes. Men
jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan det gøres på Simens telefonerne. Er
der en herinde der har kendskab til hvordan dette skal gøres??

Har haft kigget lidt i manualen og prøvet at fjerne/ændre fjernvalgskoden,
men det har desværre ikke haft nogen virkning.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mikkel

Dato : 22-12-02 02:27

Hej

Jeg tror du skal kigge lidt på landekoden, min med tråd siemens skulle
omstilles til Norge (den nægtede dansk landekode) og så forsvandt mit
0 ..

MVH

Mikkel
Mvh.
Mikkel

Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-12-02 21:31

"Mikkel" <junkyard@adslhome.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg tror du skal kigge lidt på landekoden, min med tråd siemens skulle
> omstilles til Norge (den nægtede dansk landekode) og så forsvandt mit
> 0 ..

At ændre til norsk sprog havde ikke anden virkning end en masse
sporgforvirring...

ER den her gruppe ikke ved at gå lidt død i det. Sidst jeg kiggede med var
for et par år siden hvor jeg synes der var et noget større flow?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-12-02 21:42

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> ER den her gruppe ikke ved at gå lidt død i det. Sidst jeg kiggede med
var
> for et par år siden hvor jeg synes der var et noget større flow?

Det var under konverteringsbølgen. Man kunne godt overveje at slå
trafikken sammen med .telefoni

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-12-02 23:18

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Det var under konverteringsbølgen. Man kunne godt overveje at slå
>trafikken sammen med .telefoni

Mon ikke der kommer gang i den igen ?, fra årsskiftet bliver der vel
(næsten) ingen prisforskel på PSTN og ISDN, og så kunne man vel formode
at der vil komme fuld fart i konverteringer og nyoprettelser af ISDN,
med hvad det medfører af problemer, og deraf følgende debat her ?

Jeg har ikke ulejliget mig med at checke TDC´s nye abb. priser, men
tidligere på året forlød det at PSTN skulle stige med ca. 10,- kr./md.
og ISDN skulle falde med 30,- kr./md. ? og så er det jo lige før at
"forskellen er ens". - Men du kan selvfølgelig de nye priser i søvne
Martin ?

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-12-02 08:27

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> Men du kan selvfølgelig de nye priser i søvne
> Martin ?

Nej, men du har vist ret

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-12-02 23:23

"Mikkel" <junkyard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Dav.

> Jeg tror du skal kigge lidt på landekoden, min med tråd siemens skulle
> omstilles til Norge (den nægtede dansk landekode) og så forsvandt mit
> 0 ..

Du kan ikke fjerne det foranstillede nul (0).

Der har været klaget over det i årevis.

Siemens ønsker ikke at ændre på det.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Martin Kiefer

Dato : 23-12-02 03:25

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> wrote in
message news:3e063b4a$0$47068$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du kan ikke fjerne det foranstillede nul (0).
>
> Der har været klaget over det i årevis.
>
> Siemens ønsker ikke at ændre på det.

Mine svigerforældre har et Siemens Gigaset 3000 system og har så vidt jeg
ved ikke haft dette problem. Eksisterer det kun på 4000 modellerne?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 03:30

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mine svigerforældre har et Siemens Gigaset 3000 system og har så vidt jeg
> ved ikke haft dette problem. Eksisterer det kun på 4000 modellerne?

Jeg har hele rækken af de trådløse modeller til og med 4000 Micro.

Min base er en 2060.

Jeg vil mene dine forældre har samme nul-problem.

Du skal kigge i "genkaldskartoteket".

Der foranstilles standard et nul (0).

Martin Højriis Kristensen må også kunne kommentere problemet.

Det har været drøftet til hudløshed igennem tiderne.

Er du bekendt med problemet er løst Martin..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 03:37

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e06753d$0$47073$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

TILLÆG

> Du skal kigge i "genkaldskartoteket".

Retteligen hedder kartoteket "List of Calls" og findes under
"Indstillinger/Indstil base".

Her er standard et foranstillet nul (0), så vil du ringe tilbage til nogen
som forgæves har ringet til dig, virker funktionen ikke grundet det famøse
nul (0).

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Ulrik Pedersen

Dato : 23-12-02 08:53

Hej

Jeg har et Gigaset 3030 + 3000 Comfort håndsæt. Havde også tidligere problem
med foranstillet 0. Mener der er noget der hedder bylinie. Der kan nullet
vidst nok fjernes.

Med venlig hilsen

Ulrik Pedersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 10:53

"Ulrik Pedersen" <ukp@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har et Gigaset 3030 + 3000 Comfort håndsæt. Havde også tidligere
problem
> med foranstillet 0. Mener der er noget der hedder bylinie. Der kan nullet
> vidst nok fjernes.

Har du fjernet det foranstillede 0..altså når du går i "List of calls" og
her prøver at anvende numrene til at ringe tilbage på..?

Jeg mener at erindre, Siemens argument for ikke at fjerne denne "feature",
var at de berørte markeder var for små til en speciel feature.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Ulrik Pedersen

Dato : 23-12-02 11:00

Jeps det virker fint.

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e06dcf4$0$47058$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 11:26

> Jeps det virker fint.

Det er jo fremragende.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-12-02 11:17

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev i
en meddelelse news:3e06753d$0$47073$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er du bekendt med problemet er løst Martin..?

Nej, jeg har stadig foranstillede nuller på mine håndsæt (2000-serien
med 2060 base) når der ankommer "ukendte" kald.
Men jeg anser det ikke personligt som et problem. Jeg bruger ikke
genkaldsfunktionen og alle numre der er kendt bliver alligevel vist med
rigtigt navn.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-12-02 23:01

Hej

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> wrote:

> [...]
>classic håndsæt.

>Men men men disse Siemens telefoner sætter et 0 foran alle indkomne opkald.

Jeg kender ikke specifikt Gigaset 4130, benytter pt. en Gigaset 3070
Base og en stribe 4000 Micro håndsæt, men måske måden at fjerne det
fordømte 0 på er den samme, det var da et forsøg værd.

Prøv dette: hovedmenu > Indstil base > Indstillinger >
Systemindstillinger > Bylinienummer. Heri står der som default et 0,
fjern dette, der skal intet stå, blot 4 streger ---- Tryk OK, så er
den sag klaret, og du slipper fremover for de problemer 'nullet'
bevirker.

Virker det ikke, så lad høre ! - Jeg har en søn der har en 4135 som vist
er samme sag, blot med tlf. svarer, og han har også fjernet det 0, så må
det være til at finde ud af den vej.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-12-02 16:06

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message

> [...]
> fjern dette, der skal intet stå, blot 4 streger ---- Tryk OK, så er
> den sag klaret, og du slipper fremover for de problemer 'nullet'

Tusind tak, det virkede

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ole Rasmussen