Kan Eicon Diva TA modem fungere med XP ?
Fra : Kim

Dato : 15-12-02 14:07

Kan et Eicon Diva TA (eksternt ) modem fungere med Win XP ?

--
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-02 22:43

In article <i5vovuk3p73ibaudiq880p3066vebih41n@4ax.com>,
Jenzen@post6.tele.dk says...
> Kan et Eicon Diva TA (eksternt ) modem fungere med Win XP ?

Ja.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim

Dato : 16-12-02 08:05

On Sun, 15 Dec 2002 22:43:09 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Ja.

Jeg har forgæves forsøgt at få det til at fungere, men uden held.

Jeg kan få Win XP til at installere og konfigurere modemet,
men jeg kan ikke connecte.

Der er et problem med Eicon´s driver ( ikke XP ),
men er der en alternativ driver ?

--
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-02 12:11

In article <fouqvuolmis4bfnfo89qnk4kaoj1j47s7u@4ax.com>,
Jenzen@post6.tele.dk says...

Brug en standard driver og sæt init til ATZ

Jeg har aldrig fattet meningen med modemdrivere...

Fra : felix

Dato : 16-12-02 14:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <fouqvuolmis4bfnfo89qnk4kaoj1j47s7u@4ax.com>,
> Jenzen@post6.tele.dk says...
>
> Brug en standard driver og sæt init til ATZ

Hvordan sæt init til ATZ og hvilken driver, navn og størrelse og dato tak

Jeg kan heller ikke få det optimale ud af Eicon Diva TA, jeg kan kun få 1-kanal selvom
jeg gerne vil have 2-kanal når der downloades, softwaren er sat til 2-kanal men "lampen"
bliver aldrig tændt !

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-02 20:24

In article <atklhj$a5v$1@sunsite.dk>, felix6@Xofir.dk says...
> Hvordan sæt init til ATZ og hvilken driver, navn og størrelse og dato tak

Jeg kender intet til modemdrivere... Jeg sætter bare et modem eller en
TA til PC'en og så sætter jeg det/den op med relevante AT-kommandoer.

> Jeg kan heller ikke få det optimale ud af Eicon Diva TA, jeg kan kun få 1-kanal selvom

Prøv at ændre opsætningen i din TA. Log på TA'en med et terminalprogram
og ret indstillingerne. Jeg mener at huske at kommandoen for at komme
ind hedder:

at@menu

Fra : Møller

Dato : 17-12-02 21:28

Jo efter at have installeret XP
Installeret jeg den driver jeg hentede hjem på Eicon hjemmeside og
opdaterede den med nyeste filmware fra samme hjemmeside og alt virker enda
på dansk da jeg stadig er nød til at bruge det selv om jeg har kabeltv net,
men PBS skal have data frem og til bage via ISDN "modemmet" og det virker
også samt sætte 1 eller 2 interne telefoner
mvh
'Møller

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-12-02 22:12

"Møller" <55818785@privat.dk> skrev i en meddelelse
> men PBS skal have data frem og til bage via ISDN "modemmet" og det virker
> også samt sætte 1 eller 2 interne telefoner
> mvh
> 'Møller

Kan PBS ikke køre via en webbrowser som alle andre banker gør det i dag?
Ikke blot homebanking, men også for dem, der startede med det mere
erhvervsbetonede Tele Service, der ganske rigtigt gik via
modem/rtelefonlinie direkte til et landsdelsnr. direkte til banken.

Jeg havde kørt DBTS gennem flere år via modem/ISDN direkte til et af bankens
telefonnr., men ved overgang til ADSL og ændring til LAN o.s.v., ja, lige så
snart banksoftwaren så det, fes den da bare via internettet direkte (og
noget hurtigere) til de samme skærmbilleder, som jeg var vandt til. Jeg
havde for så vidt altid haft en vis avertion mod at køre følsomme
oplysninger gennem int., men dels er krypteringen temmelig heavy, og dels er
alle de "grønne lamper" tændt for kørsel gennem sikre kanaler, så nu har jeg
altså akcepteret det.

I givet fald, hvad ende sidder du i PBS? Som kreditor, hvor du modtager en
masse indbetalinger, eller betaler du blot de månedlige
fællesindbetalingskort? PBS er jo eller i den forstand en sammenslutning af
bankerne, hvor dine kreditorer således således får snablen direkte ned i din
pengekasse, og i fald, der ingen eller en aftale med din bank, ja så vippes
den af, hvad desværre også kan ske, selv der på det pågældende tidspunkt var
mere end fuld dækning.

Ja, ja, jeg ved godt, at man med det system har 7 dage til at nægte en på
den månedlige opgørelse hævet betaling, hvis man synes, der var en
uberettigetforkert hævning.

Mvh
Karsten Jensen

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Møller

Dato : 19-12-02 21:34

Næ jeg sidder som en der senderopkrævning ud via et program som kumliker med
PBC med hensyn til dem jeg sender til opkrævning og sennerer henter jeg data
hjem på dem der har betalt ( jeg tror nok det er X25 forbindelse uden at jeg
ved det med sikkerhed
Møller

Fra : WE

Dato : 20-12-02 00:22

Herlige nye ord "kumliker" og "sennerer"

Fra : Møller

Dato : 20-12-02 04:23

JA JA stave er ikke min stærke side, så i må gætte lidt i stedet for.
Så skulle du have set indlægget før stavekontrollen blev slået til
Møller

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-02 11:35

"Møller" <55818785@privat.dk> skrev i en meddelelse
> ( jeg tror nok det er X25 forbindelse uden at jeg
> ved det med sikkerhed

Det lyder sandsynligt.. Det dedikerede net hertil hedder Datapak eller
paxnet internt
(ubrugelig viden, som kun måske er noget værd i denne sammenhæng)

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-12-02 12:19

In article <3dff88e6$0$47423$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, 55818785
@privat.dk says...
> Jo efter at have installeret XP

Hvordan hører det hjemme i tråden...?

Hvis du kiggede lidt på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
så kunne vi andre også følge med i din tankegang...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-12-02 23:27

> In article <3dff88e6$0$47423$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, 55818785
> @privat.dk says...
>
> Hvordan hører det hjemme i tråden...?

For me to know and for you to find out!

> Hvis du kiggede lidt på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> så kunne vi andre også følge med i din tankegang...

Det er just ikke en evne, jeg ville tilskrive dig, men som sædvanlig snyder
du mig nok. Håbede ellers at være i dit killfilter.
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-02 16:33

In article <3e00f64e$0$47069$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, bito@tdc
says...
> For me to know and for you to find out!

En typisk Karsten Jensen kommentar...

> du mig nok. Håbede ellers at være i dit killfilter.

Du skifter jo emailadresse lige så tit som andre skifter underbukser...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-12-02 22:49

Håbede ellers at være i dit killfilter.

> Du skifter jo emailadresse lige så tit som andre skifter underbukser...

> [...]

Tja, hvis du ikke skifter oftere, såååååhhh eeehhhhh er det måske en
forklaring på "dunsten" omkring dig. Du skulle prøve det lidt oftere. F.eks.
ved jeg da ikke noget bedre end de 3 første uger efter et fodbad.

Så du må have ulejligheden med det med kill filtret igen, hvilket jeg håber
meget på - jeg har i øvrigt ikke skiftet e-mail adr. sinde 16.11.2002.

SÅ TILFØR MIG NU I DIT KILLFILTER!

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-02 11:36

> [...]
F.eks.
> ved jeg da ikke noget bedre end de 3 første uger efter et fodbad.

Hvad laver det her indlæg i .isdn?
Smut med dig...

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats