Fejl: Comprssed files....
Fra : Borup

Dato : 05-03-01 11:37

Hej!

Jeg har fået følgende fejl på vors novell 4.11 netværk:

Compressed files are not being committed decompressed on volume VOL! due to
lack of disk space

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man løser dette? Jeg har på
fornemmelsen at det er noget med at der er for lidt plads på VOL1.

Jeg har set på vores disk som er på 2,7 gb, at der næsten altid er lige
under 200 mb fri, det er ikke meget. Jeg har derfor ryddet op og slettet ca.
500 mb, men dagen efter når jeg ser på disken igen, er der igen kun lige
under 200 mb fri diskplads. Dette har jeg oplevet 2 gange, det er som om, at
der lægger sig et eller andet på disken i løbet af natten. Jeg kan ikke
finde ud af hvad!

Jeg har en andet problem som er opstået samtidig, serveren er holdt op med
at mounte CD rom drevet, og jeg kan ikke få den til det!

Jeg har ledt på nettet, om man ikke kunne finde noget vejledning eller
online support. Jeg har ikke fundet noget, er der nogen der har en adresse?
jeg har set på novell.dk men fandt ikke rigtigt noget - måske var det bare
mig, der ikke kunne finde rundt på siden!

mvh

René

Fra : Erik Klausen

Dato : 05-03-01 13:08

Borup wrote:

> [...]
> der lægger sig et eller andet på disken i løbet af natten. Jeg kan ikke

Data komprimeres normalt når filen ikke har været rørt i (f.eks) 7 dage. Når
filen så bliver læst vil serveren gerne lægge den ukomprimerede kopi på disken,
men det er der ikke plads til på din server.
Når du så har ryddet op på disken er der pludselig plads til at lægge en del af
de komprimerede data i ukomprimeret form, så disken bliver fyldt op igen.

Det kan f.eks. være dit backup-program, der forårsager en de-komprimering.

Med kommandoen NDIR kan du få en statistik over hvor stor en del af filerne der
er komprimerede.

> Jeg har en andet problem som er opstået samtidig, serveren er holdt op med
> at mounte CD rom drevet, og jeg kan ikke få den til det!

Får du en fejlmelding?

> [...]
> jeg har set på novell.dk men fandt ikke rigtigt noget - måske var det bare
> mig, der ikke kunne finde rundt på siden!

www.support.com, vælg Knowledgebase.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Borup

Dato : 05-03-01 14:03

Tak for den gode forklaring omkring min fejlmeddelelse! Jeg kunne dog ikke
få kommandoen NDIR til at virke, den skrev unknown command.

Vedr. CD som ikke bliver mountet, er problemet at jeg ikke ved hvordan man
mounter CD'en, det har altid kørt af sig selv, når serveren blev startet
mountede den selv CD, der sad i drevet, dette er bare holdt op???

Fra : Erik Klausen

Dato : 05-03-01 14:19

Borup wrote:

> Tak for den gode forklaring omkring min fejlmeddelelse! Jeg kunne dog ikke
> få kommandoen NDIR til at virke, den skrev unknown command.

NDIR bruges fra kommando-linien på en arbejdsstation, ikke på serveren. Brug den
med parameteren /VOL, så får du lidt statistik på kompressionen. Brug i øvrigt
NDIR /H til at få vejledningen.

> Vedr. CD som ikke bliver mountet, er problemet at jeg ikke ved hvordan man
> mounter CD'en, det har altid kørt af sig selv, når serveren blev startet
> mountede den selv CD, der sad i drevet, dette er bare holdt op???

Du skal først bruge en driver til adapteren, enten en IDE-adapter eller en
SCSI-adapter. Dernæst skal du starte CDROM.NLM.
De relevante kommandoer burde stå i AUTOEXEC.NCF. Hvis der står et kald til
CDROM skal du se efter om der kommer en fejlmeddelelse under opstarten; brug
evt. CONLOG.

Der er jo selvfølgelig den mulighed at drevet er snavset eller gået i stykker...

mvh.
Erik Klausen