miniVigor128 holder min computer vågen
Fra : Martin Petersen

Dato : 26-11-02 08:28

Har for et par uger siden anskaffet det lille, fikse ISDN-modem,
miniVigor 128. Det er produceret af firmaet DrayTek og sælges af
TeleDanmark.

Det har fungeret fint på min Apple iBook de første 3 uger, men nu er det
som om telefonnettet konstant sender et eller andet signal gennem
modemet og ind i mac'en, så denne ikke kan gå "på vågeblus", men
reagerer som om man trykker på en tast: Harddisken spinder straks op og
går i gang.

Modemet er selvfølgelig ikke online når dette sker, bare forbundet.

Hvis man disconnecter ENTEN USB kablet mellem computeren og modemet
ELLER ISDNkablet mellem modemet og TA-boksen (én af de nye), er
problemet der ikke.

Hvad kan der mon være sket, og hvad kan jeg gøre?
(Udover selvfølgelig at hive et stik hver gang mac'en skal på vågeblus
....)

v.h
Martin Petersen

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-11-02 17:08

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad kan der mon være sket, og hvad kan jeg gøre?
> (Udover selvfølgelig at hive et stik hver gang mac'en skal på vågeblus

Problemet er vist løst. Jeg fik den oplysning af en tysk supporter at
det måtte være noget der skete når et udefra kommende opkald gik "ind i
computeren" og derved "vækkede" den.
Nu skete det HVER gang jeg gik på vågeblus, så jeg tænkte at det måtte
være en forbindelse eller en opkaldsimpuls der aldrig var afsluttet
ordentligt.
Derfor gav jeg mig til at forbinde begge linjer samtidig, både med
ISDNmodemet, telefonmodemet og telefonen. Flere ganges connect og
disconnect, og derefter var problemet løst.
Kan et gammelt opkald "blive siddende" i TA-boksen???

Mystisk, men nu duer det.
v.h
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-11-02 10:34

Problemet er alligevel ikke løst. Se nederst:

> [...]

> disconnect, og derefter var problemet løst.
> Kan et gammelt opkald "blive siddende" i TA-boksen???

4 dage senere:
Og det gør det så ikke mere. På mystisk vis sender dette modem "noget"
videre til min "sovende" computer, så denne tror den bliver kaldt op.
Kan TA-boxe have lidt skiftende spænding? Eller hvad søren kan det være?

v.h
Martin