mit dobbelt liv som weeken narkoman
Fra : Jimmi W.

Dato : 18-11-02 14:25

Hej

Jeg ønsker komentarer til, hvordan jeg kan stoppe med at tage stoffer.

Lidt om mig selv:

Jeg er en ung mand på 24år, jeg læser til ingeniør, arbejder som
støttebeboer for socialt belastede unge og som handicap hjælper. Det er
sådan de fleste kender mig, en ung fornuftig mand.
Men jeg startede med at ryge hash da jeg var 15 år og begyndte at tage speed
da jeg var 16 år, da jeg blev 18 år begyndte jeg også at tage E. nu er mit
problem bare at jeg ikke kan tage i byen uden at tage E eller Speed. Jeg har
aldrig taget det hver dag, men jeg har næsten taget det hver weekend siden
jeg startede og vil nu gerne stoppe, men kan ikke.

Jeg kunne jo bare lade være med at gå i byen, men det kan jeg sgu heller
ikke. Jeg ved ikke om det er pga. stofferne jeg ikke kan lade være, men
næsten lige meget hvad ryger jeg i byen hver weekend.

Jeg håber at der er nogen som har nogle konstruktive forslag.

M.V.H
Mig

Fra : Per A. Hansen

Dato : 20-11-02 21:38

Jimmi W. <jimmi1311@stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> næsten lige meget hvad ryger jeg i byen hver weekend.
>
> Jeg håber at der er nogen som har nogle konstruktive forslag.

Den første betingelse er vel nok at du er motiveret - og det lyder til, at
det er du.
Ingeniørstudiet og stoffer er ikke nogen god kombination, der tror
jeg også du er klar over.
Dit største problem er vel, at din omgangskreds er den samme.
hvis du vil ud af dit misbrug skal du nok regne med at bryde med det
miljø og få en anden omgangskreds - evt. flytte adresse.
Jeg håber det vil lykkes for dig.

Per A. Hansen

Fra : Eskil Frantzen

Dato : 24-11-02 22:42

> [...]
> hvis du vil ud af dit misbrug skal du nok regne med at bryde med det
> miljø og få en anden omgangskreds - evt. flytte adresse.

Lige det med at skifte omgangskreds er utroligt svært synes jeg. Det føles
jo lidt ligesom at give fingeren til alle dem man har kendt i jeg ved ikke
hvor mange år.

Fra : MissMus

Dato : 25-11-02 12:43

Hej!!!

Jo, det er ski.. svært at gøre op med sin fortid når det gælder ens
"venner", men du må ligesom se det i øjnene, at hvis de ikke kan eller vil
ændre sig pga. dig, så er de ikke det værd. Det der er mest vigtigt i dit
liv lige nu og her, er hvad du vil, og at du gør hvad du vil. Jeg har været
i dit sted men det er overstået, jeg behøvede ikke at flytte, men da de
fandt ud af at jeg ville ændre mit liv, var jeg ikke så spændende mere. Det
var hårdt lige pludselig at være "venneløs", men det var det hele værd. Jeg
ville ønske at der var en lettere udvej, men det er DIT liv ikke nogen
andres!!!

MissMus

---

Fra : Per A. Hansen

Dato : 25-11-02 13:41

> [...]
> jo lidt ligesom at give fingeren til alle dem man har kendt i jeg ved ikke

Det har du uden tvivl ret i, men det er nok den eneste vej, hvis man vil
lægge sin livsstil om. De bedste resultater opnås, hvis man f.eks. finder
en fast partner, der kan støtte en.

Metoden anvendes ved flere afvænningsmetoder.

Per A. Hansen

Fra : Jimmi W.

Dato : 26-11-02 17:26

> [...]
> en fast partner, der kan støtte en.
>
> Metoden anvendes ved flere afvænningsmetoder.

ja, det lyder som en god idé. Er der ikke et afvænings center, som uddeler
en lækker partner til en. Som afvænings metode.

jeg ved godt at jeg skal af med mine venner, men det er meget svært når man
har kendt dem i mange år og ikke har andre.

Fra : Pauil

Dato : 29-11-02 22:43

gå til NA det består af folk som dig

Fra : dkwM327

Dato : 02-12-02 01:21

"Per A. Hansen" skrev d. 20-11-02 21:38 dette indlæg :

> [...]
> hvis du vil ud af dit misbrug skal du nok regne med at bryde med det
> miljø og få en anden omgangskreds - evt. flytte adresse.

Som flere har svaret dig, så er der kun een eneste mulighed for dig !
Du må selv gøre en virkelig helhjertet indsats for at slippe fri af dit
misbrug !
Og jeg vil anbefale dig at finde en udenfor din nuværende omgangskreds,
som har energi og erfaring til at hjælpe dig, og som du har tillid til.
Det med tilliden og din helhjertet indsats er meget vigtigt !
Måske kan du finde en her på Kandu, som bor rimeligt tæt på dig, så du
har mulighed for at i kan mødes med jævne mellemrum.
Hvis du boede i Københavnsområdet kunne du vælge mig, da jeg har
erfaring med, hvad der skal til og hvordan du skal bære dig ad med at
slippe dit misbrug !

m.v.h.
Steen
DkwM327