Hjælp til at finde et link
Fra : Flemming Pedersen

Dato : 02-11-02 09:18

Hej alle

jeg kan ikke se om dette inlæg er kommet frem
så nu prøver jeg igen.

Jeg vil høre om der mon er nogen der kan hjælpe
mig med at findet links helst dansk til en sydom der
hedder (acuticusneurinom) det skule være stavet rigtigt
håber jeg.

--
Mvh.
Flemming.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-11-02 10:24

"Flemming Pedersen" <fpkm@mail.tele.dk> writes:

> jeg kan ikke se om dette inlæg er kommet frem
> så nu prøver jeg igen.

Den kom frem og du har fået svar. Skift evt. til en anden newsserver,
i det mindste indtil TDC får styr på deres. sunsite.dk kan anbefales.
http://sunsite.dk/info/usenet.xml

/Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 04-11-02 13:24

Trine Kornum Christiansen skrev.

> Den kom frem og du har fået svar. Skift evt. til en anden newsserver,
> i det mindste indtil TDC får styr på deres. sunsite.dk kan anbefales.
> http://sunsite.dk/info/usenet.xml

ja TDC har haft nogle problemer med deres nevsserver, så tak
endu engang for forslaget.

--
Mvh.
Flemming.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 04-11-02 22:41

"Flemming Pedersen" <fpkm@mail.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> mig med at findet links helst dansk til en sydom der
> hedder (acuticusneurinom) det skule være stavet rigtigt

Hvordan arter den sykdommen seg? Det er kanskje frekt
å spørre, men jeg gjør det likevel.

Anne Lise Hovdal

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 05-11-02 20:23

Anne Lise Hovdal skrev.

> Hvordan arter den sykdommen seg? Det er kanskje frekt
> å spørre, men jeg gjør det likevel.

det er vel lieså frækt at spøre hvor gammel er du :)
nej jeg syntes bestemt ikke det er frækt af dig at spørge.
du kan læse meget om sygdomen hvis du kliker på
det link jeg fik af Winnie.

jeg prøver så godt jeg kan at forklare lidt om det.
Jeg har en tumor sidende på mine balanenerver
jeg har lige fået konstaeret at de er begynt at vokse
og at jeg skal have dem fjernet ved opreration
jeg er meget ked faf det da det inebærer at jeg skal
have fjernet noget af det indre øre og at mine balancenerver
skal fjernes også.
jeg har hørt mange rædselhistorier om man kan ende
som en grønsag ved dette indgreb.
jeg er døv, men ikke mange tror det når de snaker med
mig. grunen dertil er at jeg er meget god til munaflæsnin
det har været åarsa til mange komiske og ike særlig
komiske sitiuatoner. jeg har altid haft store problemer med
at hole balancen og da jeg fik konstaet parkinsons sygdom
røg jeg i kørestol.
livet er bare ikke så retfærdigt!
siste år efter et dødsfald i familien fik jeg en lile hjernblødning
jeg vile på sin vis ønske det slutede der for mit vedkomene også
men tingene går ikke altid som man gerne vil ahve det....
men det var jo ikke min livshistie du spurte om, så for at
gøre historien lidt korte.
idag sidder jeg som sagt i kørestol, lægerne har prøvet at
forklare hvorfor min hjerne har taget så meget skade som
den har, men det er som om vi taler forbi hinanen, jeg forstår
ikke alt af hvad de fortæller mig men så længe den rotere en lille
smule er jeg faktisk glad.
jeg har meget svært ved at stave, (bogstaverne flyder
simpelhen ud for mig og ser dobelt), jeg har svæt ved at huske
så bare spørg mig om at låne 100kr, det er glemt dagen efter
Spørgsmål jeg med lethed kunne svare på før kan nu tage
mig et pænt styke tid før jeg forstår meningen med det.
jeg ryster meget og har tit s.. ondt.
Jeg skylder en meget nær ven alt jeg har opnået, at jeg stadig
sider her på min flade og ved slet ikke hvordan jeg
noensinde skal takke ham for alt han har gjort.
jeg sider nu og skal vælge hvad vil med resten af mit liv
jeg kan sige ligesom Kaj fortalte mig for ike så lang tid siden...
"jeg fik min dom, det var så det"
det er så sandt som det ert sagt!

--
Mvh.
Flemming.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 06-11-02 01:01

> [...]
> jeg er meget ked faf det da det inebærer at jeg skal
> have fjernet noget af det indre øre og at mine balancenerver

Dette høres jo forferdelig ut. Er det virkelig ingen annen
løsning enn å fjerne balansenerver og noe av det indre
øret? Er det mulig å fungere normalt uten balansenerve?

> jeg har hørt mange rædselhistorier om man kan ende
> som en grønsag ved dette indgreb.

Det er går sikkert ikke så ille som du har hørt. Jeg skal krysse
fingre og tær, så kanskje det hjelper.

> [...]
> jeg vile på sin vis ønske det slutede der for mit vedkomene også
> men tingene går ikke altid som man gerne vil ahve det....

Du har hatt det svært vanskelig, og jeg vet ikke hvordan jeg hadde
taklet å gjennomgå alt det du har gjennomgått. Jeg har jo gjennom-
gått en god del jeg også, men ikke hatt det så ille som deg.
..
> [...]
> den har, men det er som om vi taler forbi hinanen, jeg forstår
> ikke alt af hvad de fortæller mig men så længe den rotere en lille

Det skulle være slik at leger skulle ha veldig god til til hver
enkelt pasient. Her i Norge iallefall så har legene for lite tid til
å prate med hver enkelt pasient. I din situasjon skulle legen ha
tatt seg ekstra god tid til å forklare deg det du lurer på. Nå har
du vel kanskje problemer med å huske en del av det som blir
sagt, men kanskje kan du ha med deg noen du er fortrolig med
til å skrive ned det legen sier hvis du da ikke kan skrive det ned
selv?

Har jo sett noen få med Parkinsons sykdom, men det skal jo
være medisin som hjelper på ristingene? Det må da finnes noe
som hjelper.

> Jeg skylder en meget nær ven alt jeg har opnået, at jeg stadig
> sider her på min flade og ved slet ikke hvordan jeg
> noensinde skal takke ham for alt han har gjort.

Ja gode venner er noe av det viktigste en kan ha. Jeg har også
2 gode venninner, som har støttet meg i tykt og tynt som vi sier
i Norge.