ping
Fra : steen

Dato : 01-11-02 23:20

Hi all

Del af script for mail/news fetch:

Denne del af scriptet bliver startet umiddelbart efter Injoy (DOD).
Ping starter så Injoy op, når forbindelsen er OK, så startes PMMail etc
op.

############

CheckConnection = 'e:\mptn\BIN\ping.exe 'Server' 2 2>&1 1 > nul'

LineCheck:
CheckConnection
say "CheckConnection="rc
if rc = 1 then do
call SysSleep 2
signal LineCheck
end

#################

<ping.exe> stopper hvis Injoy har etableret forbindelsen. Problemet er
opstået efter jeg har rodet med noget netkort værk - Hvad kan jeg have
overset/messet med..??

Også hvis Injoy er startet (DOD), så plejer jeg at kunne hente mail
blot ved at bede PMMail om det. Nu ringer Injoy godt nok op, men hente
mail bliver det ikke til.

Takker
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : peter volsted

Dato : 02-11-02 10:50

hi Steen

----- snip

> [...]
>
> <ping.exe> stopper hvis Injoy har etableret forbindelsen. Problemet er
> opstået efter jeg har rodet med noget netkort værk - Hvad kan jeg have

Med følgende 4 linier tilføjet i toppen:
/* */
IF RxFuncQuery('SysLoadFuncs') then do; say center('det havde jeg glemt!',40);
exit; end /* OBS. linewrap ! */
parse arg server
CheckConnection = 'ping 'Server' 2 2>&1 1 > nul'

og med din linie 1 kommenteret ud, fungerede t.cmd her efter mit bedste skøn,
som du havde tænkt dig; både med og uden gyldig server. Jeg har dog ikke InJoy
kørende.
1. Hvis du har mptn\bin i din path - og som et af de mere benyttede
biblioteker måske endda langt fremme - er der ringe gevinst ved at kalde ping
med fuld sti.
2. Set rxtrace=on er din ven til sådant; men husk set rxtrace= efterpå
3. Livet med ADSL er nu nemmere med en router

--
good luck

peter

Fra : steen

Dato : 05-11-02 20:00

peter volsted wrote in a message to All:

Nu virker det igen!? Det eneste jeg har ændret er at remme denne ud:
"SET LOCALHOST=127.0.0.1" Jeg kan ikke se hvad <ping> skulle have imod
den.

Jeg er klar over browserne så skal have "127.0.0.1" istedet for
"localhost" som host, for at de kan finde SmartCache - men det har nu
virket før.

pv> efterpå 3. Livet med ADSL er nu nemmere med en router

Sikkert - bare man har mere net-forstand end jeg. :(

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : peter volsted

Dato : 06-11-02 11:11

hi Steen

> steen wrote:
>
> Nu virker det igen!? Det eneste jeg har ændret er at remme denne ud:
> "SET LOCALHOST=127.0.0.1" Jeg kan ikke se hvad <ping> skulle have imod
> den.

herligt
jeg har fra InJoy-tiden en svag erindring om, at den anvender localhost på sin
egen facon. Det er længe siden, men måske var det i faq'en ved omtalen af
connect.txt, jeg først stødte på det.

> Sikkert - bare man har mere net-forstand end jeg. :(

Det har for mig været meget nemmere end at lære og omgås InJoy, ISDN & Zyxel;
men OK jeg havde jo sæføli de erfaringer med mig

--
good luck

peter

Fra : steen

Dato : 02-11-02 22:29

following up a message from steen_ to all:

Hej peter,

Så du havde svaret online, løjerligt nok bliver din mail ikke hentet
hertil - pyt den kommer nok igennem senere.

Lad mig tilføje at scripte(ne) har virket siden 1999-10-12.

Det er uden tvivl mig der har lavet noget lort et eller andet sted
under mit netkorts roderi.

<ping.exe> starter Injoy via DOD - og indtil da kører scriptet godt nok
- så snart Injoy starter stopper <ping.exe> tilsyneladene.

Det lader til "et eller andet" spiser ping's errorlevel - hvad kan det
skyldes..??

Lægger Injoy på igen, kører scriptet igen, blot for at få Injoy til at
ringe op via DOD igen, ping stopper, etc etc etc

Løjerligt......

Hvilke setup filer skal indeholde hvad, for en basic dial op PSTN
linie..?? setup.cmd - MPTCONFG.INI - MPTSTART.CMD - hosts - flere??

Takker
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : steen

Dato : 02-11-02 22:59

following up a message from steen_ to all:

s> following up a message from steen_ to all:

En sikkert vigtig tilføjelse: SmartCache virker heller ikke mere.?!

Jeg ender sgu snart med at genindstallere TCP/IP'en....
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/