Varifrån kommer tiden?
Fra : Peter Janhall

Dato : 28-10-02 00:06

Nu var det läge att ställa sina klockor efter övergång tll normaltid.
Min Todos-telefon ställer klockan när den blir uppringd.
Siemens-telefonen ställer klockan när man ringer någon som svarar.

Men varifrån kommer tidsangivelsen? Närmsta telestationen?
Den uppringande telestationen? Eller finns båda med och
telefonen väljer själv?

/speja

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-10-02 07:47

"Peter Janhall" <speja@telia.com> skrev i en meddelelse
> Men varifrån kommer tidsangivelsen?

Alle ISDN-telegrammer fra centralen har et tidsstempel

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : pkl

Dato : 28-10-02 18:20

"Peter Janhall" skrev d. 28-10-02 00:06 dette indlæg :
> [...]
>
> Men varifrån kommer tidsangivelsen? Närmsta telestationen?
> Den uppringande telestationen? Eller finns båda med och

Setuppet indeholder et tidsstempel som nogle isdn terminaler kan bruge
til at justere tiden med.
Mvh
Peder Larsen

http://www.kandu.dk/