luxus?
Fra : lars mjaaland

Dato : 23-10-02 02:03

jeg har alerde fåt hjælp til at købe en handicapbil
nu er jeg ved at lave min motorcykel om til en handicapMC?
:
findes der en paragraf der kan hjælpe mig økonomisk (måske under
begræbet livskvalitet el.l)
Lars
--

Lars Mjaaland

(fysisk udfordet)

E-mail: lars@mjaaland.dk

damgårdsvænget 18 - DK-5853-ørbæk

Tlf +65981157 - Mobil +20288910

E-mail: lars@mjaaland.dk

bemærk min nye mailadresse: lars@mjaaland.dk

Fra : Lotte M

Dato : 23-10-02 13:57

"lars mjaaland" <lars@mjaaland.dk> skrev

> jeg har alerde fåt hjælp til at købe en handicapbil
> nu er jeg ved at lave min motorcykel om til en handicapMC?

> findes der en paragraf der kan hjælpe mig økonomisk (måske under
> begræbet livskvalitet el.l)

Jeg tror det bliver vanskeligt, at få ombygning af en mc bevilget.
Betingelsen for at få bevilget hjælpemidler er, at ansøgeren skal
have en varigt nedsat funktionsevne, ligesom den søgte genstand
_i væsentlig grad_ skal afhjælpe følgerne af funktionsnedsættelsen
og _i væsentlig grad_ skal lette ansøgerens dagligdag eller være
nødvendig for udførelsen af et erhverv.

Når du har en bil, er du kompenseret vedrørende transport, så
du vil næppe kunne få bevilget et transporthjælpemiddel mere.

Jeg er lidt nysgerrig - hvad skal du ha' lavet ved mc'en?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Robert Petersen

Dato : 23-10-02 16:08

Hvis laver en lækker sidevogn til dyret, kan du måske finde en sponsor som
kan hjælpe til med et gratis klistermærke *GG*
Ellers tror jeg ikke du kan finde hjælp, når du allerede har 1 køretøj.

Måske et EU project ? *G*
Hilsen Robert--
The site about Lymphangiomatosis and Gorham's Vanishing
Visit http://home20.inet.tele.dk/gorhams/