minivigor på bærbar, LAN virker så ikke
Fra : Kasha C. Hansen

Dato : 18-10-02 18:49

Hej
jeg har adsl derhjemme og 2desktops i p-p net + bærbar. det har virket
perfekt. fik isdn i sommerhus med minivigor 128 for at frigøre telefonen.
dette er ok, men når den bærbare er derhjemme kan den ikke ses på mit net
eller finde det.
der er sikkert en banal løsning, men hvis der er en ørn der kan hjælpe mig
så kan jeg spare noget tid inden jeg selv finder nålen, "somewhere"
venlig hilsen
Palle

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 19-10-02 22:42

Når du skriver p-p net, mener du så en forlængelse af ISDN'en??

For hvis du mener et Netværk, som også kører via ethernet så vil du ikke
kunne se modemmet på netværket.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Palle Jensen

Dato : 20-10-02 21:27

nej,
p-p er peer to peer, som jeg kører via min proaccess adsl router. og her har
den bærbare så et alm netværkskort i sig, men når jeg er i sommerhuset vil
jeg bruge minivigoren på usbporten som forbindelse til isdn.

det der ikke virker nu er netværksforbindelsen hjemme ( på landet virker
modemmet fint)

jeg forestiller mig at der er røget en driver skævt eller at minivigor
installationen har kokset noget til p-p netværket.
men begge dele skal vel kunne sameksistere, uden nødvendigvis at fungere
samtidig???

jeg kan altså pt ikke se NETVÆRKET men godt modemet (i sommerhuset hvor det
står)

hilsen
PAlle