Egmont Højskolen - kurser
Fra : Henrik Larsen

Dato : 14-10-02 09:51

Hej jeg er fra Odense kommune blevet foreslået et ophold på
Egmont Højskolen (hvis de vil betale), det er for at se på, om
de kan tilbyde mig et bolig tilbud.

Nogen der kan fortælle mig hvor længe sådan et ophold tager
eller om der findes kortere ophold??

--
Henrik Larsen
dsl53373@vip.cybercity.dk

Fra : lars mjaaland

Dato : 14-10-02 10:56

kig på:http://www.egmont-hs.dk/
1/2Lars

Fra : Henrik Larsen

Dato : 14-10-02 11:21

On Mon, 14 Oct 2002 11:56:24 +0200, lars mjaaland <lars@mjaaland.dk>
wrote:

>kig på:http://www.egmont-hs.dk/
> 1/2Lars

Takker for linket

en anden ting, jeg er kommet til at tænke på er, om der er nogle her i
gruppen der har været oppe på Egmont Højskolen, kan i så ikke lige
skrive et par ord om den, da jeg skal gå og gruble over om jeg vil der
op.

--
Henrik Larsen

Fra : Leonard

Dato : 14-10-02 13:17

Henrik Larsen <dsl53373@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
>gruppen der har været oppe på Egmont Højskolen, kan i så ikke lige
>skrive et par ord om den, da jeg skal gå og gruble over om jeg vil der

Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke gruble så meget men sige mange tak
for tilbuddet.
Jeg har ikke været på Egmont Højskolen på et helt ophold, men kommer
der en gang imellem og kender flere af lærerne og forstanderen. Det er
det sted hvor jeg har oplevet den mest trygge atmosfære og glade
samhørighed mellem mennesker. Hele skolen er indrettet til at alle
perosner uanset deres handicap kan deltage i så meget og så mange
aktiviteter som muligt. Hele ideen i et ophold på skolen er at
integrere alle personer i samfundet og der gives al den støtte og
hjælp der er behov for. Og så er ca. 2/3 af skolens elever ikke
handicappede, så det kommer slet ikke til at ligne et sygehus eller en
anstalt.
Med det jeg har hørt til din historie tror jeg du vil få alt muligt
godt ud af at bruge 5 eller 10 mdr. der. Den eneste ulempe der er ved
Egmont Højskolen er at det kan være svært at forlade den igen.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i RYK
http://ryk.dk

Fra : Henrik Larsen

Dato : 14-10-02 13:33

> [...]
>godt ud af at bruge 5 eller 10 mdr. der. Den eneste ulempe der er ved
>Egmont Højskolen er at det kan være svært at forlade den igen.

Det lyder meget godt jeg har bestilt materiale deroppe fra, da jeg
syndes det er svært at sidde og læse på en skærm.

Og så må jeg se hvad kommunen siger til det forslag min sagsbehandler
er kommet med.

--
Henrik Larsen
dsl53373@vip.cybercity.dk