Invaliditets Ydelse og handicapbetingede u~
Fra : Kim Christensen

Dato : 29-09-02 07:07

Hvis man nu får invaliditets ydelse kan man så stadigt også få dækket
handicapbetingede udgifter? Eller skal man dække dem med invaliditets
ydelsen?

Hvad dækker handicapbetingede udgifter? Nogen der har lyst til at
fortælle hvad de får dækket?

/Kim

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 15-10-02 00:58

"Kim Christensen" <mesleepy@mail.dk> skrev i melding
> Hvis man nu får invaliditets ydelse kan man så stadigt også få dækket
> handicapbetingede udgifter? Eller skal man dække dem med invaliditets
> ydelsen?

Jeg tror det kommer an på i hvor stor grad du er invalid, og hva det er
som feiler deg. Hvis du forteller litt mer, så er det kanskje noen danske
her som kan hjelpe deg. Jeg kjenner for lite til danske regler her.

> Hvad dækker handicapbetingede udgifter? Nogen der har lyst til at
> fortælle hvad de får dækket?

Som dystonipasient(se forklaring annet sted), så får jeg dekket
utgifter til fysikalsk behandling. Nå er nok reglene sikkert litt for-
skjellige i Norge og Danmark. Norge er stort sett et bra land å
leve i, for oss funksjonshemmede.

Anne Lise Hovdal