Lille database søges
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-09-02 20:12

Som nogle måske husker, havde jeg vilde planer om at overspille mine
gamle plader til computeren. Nu er projektet godt undervejs, og så
melder det næste problem sig. Jeg vil gerne skrive numrene ind i en
database. Men en søgning på OS/2, database og andre velvalgte ord,
resulterede i et yderst pauvert resultat. Jeg fandt ganske vist en godt
gemt gratis udgave af DB2 på IBMs hjemmeside, men der må da findes noget
mindre - gerne stadig gratis, og helst ikke Java. Nogle forslag?

Jeg takker endnu engang for de forslag jeg tidligere fik med programmer
til at optage musikken. Jeg fik det aldrig rigtigt til at spille med
OS/2-programmerne, for eksempel virkede vu-metrene ikke, og programmerne
var ikke de nemmeste at bruge, når det kom til redigering af numrene.

Skulle andre gå med planer om at overspille gammelt vinyl, vil jeg
anbefale det gratis Windowsprogram mp3DirectCut
(http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch), der kører fint under ODIN.
Vu-metrene virker ganske vist ikke (måske er det min computer, der ikke
kan lide den slags), men det optager direkte i mp3 og har en fin grafisk
brugerflade med flere praktiske finesser, til når man skal klippe i
numrene eller fade ud eller ind.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-09-02 20:25

On Fri, 27 Sep 2002 21:12:09 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

> [...]
>gemt gratis udgave af DB2 på IBMs hjemmeside, men der må da findes noget
>mindre - gerne stadig gratis, og helst ikke Java. Nogle forslag?

Du ligger ikke inde med Lotus Smartsuite? Lotus Approach er en rigtig
god database.

/Knud

--
Software & shareware for OS/2 & Windows: http://berggreen.dk
Member of Team OS/2 Denmark: http://www.teamos2.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-09-02 20:56

Knud Berggreen wrote:

> Du ligger ikke inde med Lotus Smartsuite? Lotus Approach er en rigtig
> god database.

[Rødme] Ikke blot har jeg Lotus Smartsuite, jeg har også installeret den
inklusive Approach. Tak!

Og her har jeg spildt flere timer med at søge på nettet og hente DB2
(jeg vidste ikke, den var sååå stor), og så skulle jeg blot have åbnet
programmer-folderen, ak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 28-09-02 00:14

On Fri, 27 Sep 2002 19:12:09 UTC, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> wrote:

> [...]
> database. Men en søgning på OS/2, database og andre velvalgte ord,
> resulterede i et yderst pauvert resultat.

Hvor søgte du henne ?
En søgning på Hobbes efter "cd base" giver mig da bl.a nogle deciderede apps
til formålet.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-02 01:48

Allan wrote:

> Hvor søgte du henne ?

Google og Hobbes.

> En søgning på Hobbes efter "cd base" giver mig da bl.a nogle deciderede apps
> til formålet.

Hvilke tænker du på?
Der kommer da vist kun et enkelt program, der eventuelt kunne bruges:
mframe04.zip. Det fandt jeg også under min søgning. Det er et
java-program, langsomt og så vidt jeg husker shareware.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : peter volsted

Dato : 28-09-02 15:26

hi

----- snip

> [...]
> mframe04.zip. Det fandt jeg også under min søgning. Det er et
> java-program, langsomt og så vidt jeg husker shareware.

Overvejede du IBMWorks, som du antagelig har installeret med Warp?

--
good luck

peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-02 16:08

peter volsted wrote:

> Overvejede du IBMWorks, som du antagelig har installeret med Warp?

Næh, for den følger ikke med i WSeB. I stedet har jeg Lotus Smartsuite
installeret, og som det fremgår af en anden del af tråden, havde jeg
ikke skænket det en tanke, at der fulgte en database med der.

--
Mvh. Kim Ludvigsen