Handicaptransport
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-09-02 15:19

Nogen vil huske, at der har været et par småproblemer med
handicaptransport på Thyholm.

Den har nu fået en ny krølle.

Vi bliver jo afkrævet 250 kr om året for de første 104 billetter (i
strid med loven?).
Da vi ikke havde modtaget denne opkrævning, ringede Annette og spurgte
hvorfor. Amtet sagde ' hovsa - det er en smutter - vi sender det.

Der kom et girokort påført beløb og mit nummer.
Annette måtte igen ringe, jeg ville vide, hvad pengene var til.
Amtet fortalte (hovedrystende), at det jo var for abonnementet, og
mine billetter kom ikke, før de havde modtaget pengene. Men hvis jeg
absolut skulle se papirer, ville man da sende dem.

Papiret kom, vi betalte, og i dag kom så et stykke papir med 104
nummererede firkanter - til at afkrydse kørte ture. Ingen billetter.

Annette (den stakkel) måtte ringe til amtet for at spørge til
billetterne, vi havde betalt for.
Man havde besluttet at afskaffe billetterne (som man lige havde krævet
penge for) og indført et nyt system, hvor amtet selv styrer det
billethalløj.

Annette forklarede, at de opridsede regler ikke kunne bruges, og at
jeg så forlangte mine penge retur.
Amtet svarede, at når de modtog det fremsendte afkrydsningskort og mit
stamkort, ville de refundere pengene.

Annette måtte igen ringe til amtet, og fortælle at 'de fik fanden
galemig ikke mit stamkort, før jeg havde pengene i hånden. Det
tyveslæng ville jeg ikke betro et brugt juletræ til'.
Amtet lovede at returnere pengene i næste uge, så de kunne få mit
stamkort.

Gu've' hvad der sker i næste uge,

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Henrik Larsen

Dato : 27-09-02 20:15

> Gu've' hvad der sker i næste uge,

Ja det er lige det, mon de sender kørsels bonner/seddler som man bruger i
Fyns Amt.. !!

Fra : Lotte M

Dato : 27-09-02 22:01

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev :

> Nogen vil huske, at der har været et par småproblemer med
> handicaptransport på Thyholm.

Den var der, så var den der ikke og så var den der alligevel - måske :-/

> Vi bliver jo afkrævet 250 kr om året for de første 104 billetter (i
> strid med loven?).

Hvad skulle være lovstridigt?

Handicapkørslen er ikke gratis. Prisen skal svare nogenlunde til det
det koster at køre med offentlige transportmidler - frit efter min
hukommelse..

NT kræver 300 kr. for stamkortet, herefter 20 kr. pr tur indenfor
kommunen, når en kommunegrænse krydses betales yderligere 15 kr.
Brugeren kan køre 104 enkeltture (52 retur) om året.

Nødvendig ledsager medtages gratis. Hvis der ikke er bevilget gratis
ledsager kan en ledsager medtages for samme pris som brugeren.

Da jeg brugte ordningen blev der ikke udleveret billetter eller lignende.
Stamkortet var rejsehjemmel.

> Papiret kom, vi betalte, og i dag kom så et stykke papir med 104
> nummererede firkanter - til at afkrydse kørte ture. Ingen billetter.

NT-kontoret opfordrer til man selv fører kontrolregnskab med turene.

> Annette (den stakkel) måtte ringe til amtet for at spørge til
> billetterne, vi havde betalt for.

Hvorfor mener du, at du har betalt for billetter? Hvis ordningen er
tilsvarende NT's, så er det stamkortet du skulle betale for. Stamkortet
er et startgebyr, for at være med. Stamkortet til ungernes NT-skolekort
koster feks. det samme som handicap-stamkortet.

> Gu've' hvad der sker i næste uge,

Jeg tør ikke gætte..

Det er "Lov om den lokale og regionale kollektive personbefordring
uden for hovedstadsområdet", der regulere handicapkørslen uden for
hovedstaden.
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A1995/0049329.htm
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-09-02 01:32

Lotte M skrev:

>Den var der, så var den der ikke og så var den der alligevel - måske :-/

Å så var den der omsider, til kommunen valgte en ny.

>Hvad skulle være lovstridigt?

Gebyret. Jeg tror jeg mener jeg har hørt, at det der faste årlige
gebyr er ulovligt at opkræve, men at ministeren ikke gider gribe ind.

>Handicapkørslen er ikke gratis. Prisen skal svare nogenlunde til det
>det koster at køre med offentlige transportmidler - frit efter min
>hukommelse..

Vi betaler ikke årligt gebyr til DSB her omkring.

>NT kræver 300 kr. for stamkortet, herefter 20 kr. pr tur indenfor

Jow, men jeg har jo et stamkort. Det bliver da ikke fornyet.

>Da jeg brugte ordningen blev der ikke udleveret billetter eller lignende.
>Stamkortet var rejsehjemmel.

Her skulle der afregnes med en billet pr. tur.

>NT-kontoret opfordrer til man selv fører kontrolregnskab med turene.

Det gik af sig selv ved at tælle billetterne.

>Hvorfor mener du, at du har betalt for billetter? Hvis ordningen er

Fordi amtet oplyste, at når de fik mine penge, fik jeg deres
billetter.

>tilsvarende NT's, så er det stamkortet du skulle betale for. Stamkortet
>er et startgebyr, for at være med. Stamkortet til ungernes NT-skolekort
>koster feks. det samme som handicap-stamkortet.

Mit stamkort til ordningen blev betalt ved min første tilmelding til
ordningen.
Mit stamkort til DSB var da også en éngangsudgift.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 28-09-02 13:07

> Gebyret. Jeg tror jeg mener jeg har hørt, at det der faste årlige
> gebyr er ulovligt at opkræve, men at ministeren ikke gider gribe ind.

Hmmm, jeg kan ikke finde andel lovhjemmel end bekendtgørelsen.

Leonard - kan du hjælpe?

> Jow, men jeg har jo et stamkort. Det bliver da ikke fornyet.

Her fornys stamkortet hvert år, både handicapkort og skolekort.

> Her skulle der afregnes med en billet pr. tur.

Vi fik ingen billet, men afregnede blot med chaufføren. Når turen blev
bestilt, oplyste kontoret prisen.

> Fordi amtet oplyste, at når de fik mine penge, fik jeg deres
> billetter.

Ok, men i mellemtiden har de så ændret proceduren for rejsehjemmel
- eller har jeg misforstået dig?

> Mit stamkort til ordningen blev betalt ved min første tilmelding til
> ordningen.

Jeg tror det er dit stamkort, der skal fornys og billetter/afkrydsningsblanket
blot er en hjælp til at holde regnskab. Billetterne giver kun adgang til kørslen,
betalingen for hver tur sker til chaufføren - ikk'?

Hvordan fungerer ordningen andre steder i landet?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-09-02 23:35

Lotte M skrev:

>Vi fik ingen billet, men afregnede blot med chaufføren. Når turen blev
>bestilt, oplyste kontoret prisen.

Vi har bestilt turen direkte hos vognmanden (indenfor 3 kommuner).

>Ok, men i mellemtiden har de så ændret proceduren for rejsehjemmel
>- eller har jeg misforstået dig?

Rigtigt, og 'imellemtiden' er i den uge, fra jeg fik løftet til de fik
mine penge.

>Jeg tror det er dit stamkort, der skal fornys og billetter/afkrydsningsblanket

Hallo. Jeg fik jo ikke et nyt stamkort.

>blot er en hjælp til at holde regnskab. Billetterne giver kun adgang til kørslen,
>betalingen for hver tur sker til chaufføren - ikk'?

Jow min del. Han skulle bruge billetten for at få pengene fra amtet.
Det var jo min kvittering for turen.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 29-09-02 14:59

"Lotte M" <lotte_m@mail.stofanet.dk> skrev:

>Hvordan fungerer ordningen andre steder i landet?

Ordningen fungerer forskelligt fra amt til amt.
Der er ikke belæg i lovteksten imod det årlige abonnment som mange
amter afkræver, bare for at være med. Det eneste man kan være sikker
på, er at der skal være 104 ture om året, men hvad en tur er defineres
heller ikke ens i de forskellige amter.
http://clh.dk/rapport/koerselsordninger/index.html
er en rapport af Center for Ligebehandling af Handicappede om kørslen.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i RYK
http://ryk.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-09-02 18:47

On Fri, 27 Sep 2002 16:18:49 +0200, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Vi bliver jo afkrævet 250 kr om året for de første 104 billetter (i
>strid med loven?).

Hvorfor er det i strid med loven?

>Papiret kom, vi betalte, og i dag kom så et stykke papir med 104
>nummererede firkanter - til at afkrydse kørte ture. Ingen billetter.

Ja, det er et lidt mærkeligt system.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 29-09-02 19:53

Karsten Jensen skrev:

>Hvorfor er det i strid med loven?

Det er jeg jo heller ikke sikker på, det er, men det er da vist i
strid med lovens mening.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 29-09-02 22:25

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev:

>Det er jeg jo heller ikke sikker på, det er, men det er da vist i
>strid med lovens mening.

Men det er ikke det samme.
Og det ville ikke være i strid med lovens mening hvis der fx var
tilbagebetaling af ikke brugte ture, mulighed ofr at købe flere ture
til og at prisen på turene var tilpasset buspriserne.

Men sådan er det vist ikke noget sted i landet

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-09-02 01:48

Leonard skrev:

>Men det er ikke det samme.

Så du spørgsmålstegnet i originalen (ikke i mig for pokker)

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 11-10-02 12:56

Kaj Svenningsen skrev i en meddelelse

> Så du spørgsmålstegnet i originalen (ikke i mig for pokker)

Hvordan poker bære du dig ad??
Jeg kom sådan til at grine da læste dete.
Hvordan poker det for jer andre at leve med et handikap der
måske i siste ende ike ender så godt??
Hvordan kom i over det da i fik det at vide?
Kommer man noensine over det og hvad så?
Unskyl dette triste inlæg og min stavening.

Flemming Pedersen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-10-02 17:38

Flemming Pedersen skrev:

>Hvordan poker bære du dig ad??

Det ved jeg da ikke noget om. Så'n er jeg vel bare.

>Jeg kom sådan til at grine da læste dete.

Det skulle være en sund øvelse, siges der.

>Hvordan poker det for jer andre at leve med et handikap der
>måske i siste ende ike ender så godt??

Æhh. Et handicap er ikke godt. Når det ender er det sgisme da godt.

>Hvordan kom i over det da i fik det at vide?

For mig er der ikke noget at komme over.
Nogen får lungebetændelse, andre ligtorne. Jeg fik en dødsdom, og så
er det jo det.

>Unskyl dette triste inlæg og min stavening.

Siger du undskyld fordi du stiller et par ærlige spørgsmål?

Så må jeg da hellere gengælde:
Undskyld altså at jeg svarede.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 11-10-02 18:57

> Det ved jeg da ikke noget om. Så'n er jeg vel bare.

Du er også noget hele speialt er du!
Jeg tænker bare tit på om ale anre kan tage det på
same "morsome" måde..
jeg har mine store tvil derfor skrev jeg, men det er som
om ale flyter når emner som dete bliver taet op.
Det er lit søreligt syntes jeg.

> Det skulle være en sund øvelse, siges der.

Ja! jeg kan staig huske lit endnu.

> Æhh. Et handicap er ikke godt. Når det ender er det sgisme da godt.

er det? det komer vel an hvordan det ener kaj.
vi er røende enige, men mener i andre også det?

> For mig er der ikke noget at komme over.

Du er siker på det der?

> Nogen får lungebetændelse, andre ligtorne. Jeg fik en dødsdom, og så
> er det jo det.

Inrømet!
jeg viste du vile sie det men at sie det som du gør
må være pokers svært at forstå for anrde.
eller er det bare mig der staig ike forstår en brik af det hele?

> Siger du undskyld fordi du stiller et par ærlige spørgsmål?

Til ver en tid....

> Så må jeg da hellere gengælde:
> Undskyld altså at jeg svarede.

du er tilgiet men det var da noet være vrævl at kome med!

Flemming Pedersen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-10-02 20:08

Flemming Pedersen skrev:

>Du er også noget hele speialt er du!

Det er alle.

>jeg har mine store tvil derfor skrev jeg, men det er som
>om ale flyter når emner som dete bliver taet op.

Nåeh. ugen er jo ikke gået endnu.

>er det?
Ja.

>det komer vel an hvordan det ener kaj.

Det er altid godt. Ikke nødvendigvis lige godt.

>Du er siker på det der?

Ellers sagde jeg det ikke så bestemt.

>eller er det bare mig der staig ike forstår en brik af det hele?

Nej, du er sikkert ikke alene.

>du er tilgiet men det var da noet være vrævl at kome med!

Nøjagtig min tanke.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 12-10-02 08:11

Kaj Svenningsen skrev i en meddelelse.

> Det er alle.

ike mig, men elers har du helt ret.

> Nåeh. ugen er jo ikke gået endnu.

næ 48 timer tilbae.

> Det er altid godt. Ikke nødvendigvis lige godt.

lige hvor jeg vil hen.

> Ellers sagde jeg det ikke så bestemt.

Det ved jeg! jeg tænkte bare da du fik det af hvide mente
du det så også så bestemt som du gør nu?

> Nej, du er sikkert ikke alene.

jeg tror jeg forstår meget mere nu en for bare et par år siden.
Men der er ting der gør meet ont og som er så uverskuglie
at det er meget svært at snake om.
tro mig.

Flemming Pedersen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-10-02 14:05

Flemming Pedersen skrev:

> [...]
>du det så også så bestemt som du gør nu?

Ja.

>Men der er ting der gør meet ont og som er så uverskuglie

Det gør jeg.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 13-10-02 12:03

Kaj Svenningsen skrev i en meddelelse.

> Det gør jeg.

Tak.

Flemming Pedersen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-10-02 20:23

Flemming Pedersen skrev:

> Du er også noget hele speialt er du!
> Jeg tænker bare tit på om ale anre kan tage det på
> same "morsome" måde..

Jeg er ikke selv handicappet, men min kæreste lider af (en slags)
muskelsvind.

Min oplevelse, er at humor er et vigtigt "redskab" i livet; ikke kun for
handicappede, men for alle mennesker.

En glimrende artikel om emnet "Humor og handicap" kan du iøvrigt læse
her:
http://ryk.dk/artikel/25/434

Og så kan jeg anbefale John Callahans selvbiografi "Bare rolig han
kommer ikke langt til fods".
Den er skrevet med en barsk sort humor, som efter læsning efterlader en
med et indblik i hvordan han (formentlig som mange andre tilskadekomne)
anvender humor i hverdagen (de færreste nok så kontant og sort som John
Callahan!)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 12-10-02 08:24

Søren C. Fischer skrev i en meddelelse

> Min oplevelse, er at humor er et vigtigt "redskab" i livet; ikke kun for
> handicappede, men for alle mennesker.

Vi er enie, men sometider kan humuren være meget svært at finde.
Det komer nok meget an på hvordan man sel opfater sjov/alvor.
hvad man har oplevt genem livet.
noet som en kan fine hylene morsomt og som (måske) også rener
med at det må vedkomene der er genstan for humuren da også
fine lige så sjovt, kan have den stik modsate virning.

> En glimrende artikel om emnet "Humor og handicap" kan du iøvrigt læse
> her:
> http://ryk.dk/artikel/25/434

Tak for linket, jeg har læst lit af det, det er så sant som det er sagt.
humor er en "skæg" fæter.

> Og så kan jeg anbefale John Callahans selvbiografi "Bare rolig han
> kommer ikke langt til fods".

Den paser strålene til mig :) titlen altså.

> [...]
> med et indblik i hvordan han (formentlig som mange andre tilskadekomne)
> anvender humor i hverdagen (de færreste nok så kontant og sort som John

Jeg har ike læst boen men hørt den omtalt som en ret barst sag.

Flemming Pedersen

Fra : cybs

Dato : 12-10-02 20:41

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med et indblik i hvordan han (formentlig som mange andre tilskadekomne)
> anvender humor i hverdagen (de færreste nok så kontant og sort som John

Og så er den gammel nok til at selv biblioteket kan skaffe den!

Han har i øvrigt skrevet en ny: "Will the real John Callahan
please stand up!" - og han har også givet nogle spændende
interviews, som nok kan findes ved søgning på hans navn.

En hjemmeside har han også:
http://www.callahanonline.com/

mvh

cybs
- hov, det blev næsten et reklameindslag.......... Må strax
skrive til Callahan og bede om procenter (-;

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 14-10-02 11:08

cybs skrev i en meddelelse.

> En hjemmeside har han også:

Fant jeg selv efter en kort søning ;)

> cybs
> - hov, det blev næsten et reklameindslag.......... Må strax
> skrive til Callahan og bede om procenter (-;

10 pocent er da ike for meget at forlane ;)

Men hvor går græsen for humuren for jer, hvad skal
der til før i bliver groft udtrukt godt gale i skralen eller
det modsate går helt ned med flaet?

kun et eksempel

en kamerat komer på besøg hos en svært handikapet der ryster
utrolit og har vanvittit ondt.
den handikapede spøger om kameraten vil hente ham noget apelsinjuce
men om han ike lige vil ryste den før han hæler op i kruset.
jo selfølelig da komer med kruset og stikker manen
den nye katon apelsinjuce og siger
hvis du lie holder den et øjeblik blivr den bedre rystet end
end nogen dillerman nogensine vile blive det

Sjov eller hvad?
ville den være iorden og hvad ville i føle hvis den var virklig?
man lære så læne man lever :)

En lile til sidst jeg har fået fra min ekskærse.

en alvorlit syg ung mand liger på hospitalet og skal have
taet nogle blodprøver men er utolit bange.
syeplejersken kommer og der går helt panik i manen.
han sier da til syeplejersken jeg gør det kun hvis jeg
får et kys på munen af dig.
hvad gjore hun tror i?

Histoien er faktisk virklig.

Ps. er der mon noen der kan fortæle mig hvordan jeg sæter
outlok op så den automaisk laver en stavkontrol.

Flemming Pedersen

Fra : cybs

Dato : 15-10-02 21:05

"Flemming Pedersen" <fpkm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end nogen dillerman nogensine vile blive det
>
> Sjov eller hvad?
> ville den være iorden og hvad ville i føle hvis den var virklig?

Hmmm.... Altså - jeg kan godt joke med min kæreste omkring
hans spasmer og at få pisket flødeskum - især hvis der er
udsigt til Irish Coffee (-: Men han har også haft 15 år til at
vænne sig til spasmerne, og fem år til at vænne sig til mig.
Og jeg ville nok ikke vælge en dag, hvor han havde
"vanvittigt ondt" eller særligt mange spasmer, tror jeg.....

I sidste ende afhænger grænsen mellem morsomheder
og grovheder vel af, hvordan man har det med sig selv
og hinanden?

> [...]
> syeplejersken kommer og der går helt panik i manen.
> han sier da til syeplejersken jeg gør det kun hvis jeg

Fortæl, fortæl!!!!

> Histoien er faktisk virklig.
>
> Ps. er der mon noen der kan fortæle mig hvordan jeg sæter
> outlok op så den automaisk laver en stavkontrol.

Av - det tror jeg kun "Outlook" kan, hvis du også har "Word"
på computeren? Forresten ser det ud som om du bruger
"Outlook Express" - der skal du også ha Word - og så i
OE vælge funktioner, indstillinger, stavekontrol - her
kan der så sættes nogle krydser.....

MVH

cybs

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 16-10-02 10:53

cybs skrev i en meddelelse

> Flemming Pedersen skrev i en meddelelse

> vænne sig til spasmerne, og fem år til at vænne sig til mig.

Kun 5 år og han har slet ikke smit noget efter dig? ;)

> Og jeg ville nok ikke vælge en dag, hvor han havde
> "vanvittigt ondt" eller særligt mange spasmer, tror jeg.....

æhm..tror du....
Det er jeg sikker på jeg glæder mig meget på jeres vejne.
intet i denne verden slår det som du der beskriver.
Jeg har været så utrolig heldig selv at oplevet det.

> I sidste ende afhænger grænsen mellem morsomheder
> og grovheder vel af, hvordan man har det med sig selv
> og hinanden?

Ja du har ret, men har man det ikke godt med sig selv
skal der ikke ret mange ord til før man ender i dyb
depresion og har meget svært ved at finde vejen
tilbage igen.
om det så er ven eller bekendte eller familie der siger
sådan.
Som du beskriver det ville jeg nok kunne klare det..
ellers ikke.

> Fortæl, fortæl!!!!

niks ;) historien er så simpel at man kan sidde og tænke over
den i timehvis (hvilket også er meningen) har jeg
fået at vide og svaret er så ligetil....
hvis ingen kan gætte det skal jeg nok give svaret, ikke før...

> [...]
> "Outlook Express" - der skal du også ha Word - og så i
> OE vælge funktioner, indstillinger, stavekontrol - her

Mange tak, jeg spurgte i
"dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express"
og fik samme svar, så nu håber jeg meget at det virker
som det skal.
Du har ret i jeg bruger "outlok ekspress" og jeg har word
på computeren. heldigvis :)

Flemming Pedersen
Meddelsen er stavekontrolleret, fejl er nok min computers skyld :)

Fra : cybs

Dato : 15-10-02 21:08

> [...]

> syeplejersken kommer og der går helt panik i manen.
> han sier da til syeplejersken jeg gør det kun hvis jeg

Fortæl, fortæl!!!!

Fra : cybs

Dato : 17-10-02 20:59

> [...]
> syeplejersken kommer og der går helt panik i manen.
> han sier da til syeplejersken jeg gør det kun hvis jeg

OK - siden du ikke vil fortælle, så kan jeg da berette, at jeg
kom så langt her i mine overvejelser:

Hvis hun giver ham et kys for at kunne tage en blodprøve,
hvad vil han så ikke forlange hvis han senere skal ha foretaget
et større indgreb? Nå men, det er jo ikke sygeplejersken,
der tar blodprøver på et hospital, så mon ikke hun bad ham
gentage kravet overfor laboranten - og så sendte en mandlig
laborant...... (-;

MVH

cybs

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 18-10-02 09:25

cybs skrev i en meddelelse

> OK - siden du ikke vil fortælle,

Det ville jeg før eller senere uanset hvad ;)

> Hvis hun giver ham et kys for at kunne tage en blodprøve,
> hvad vil han så ikke forlange hvis han senere skal ha foretaget
> et større indgreb?

Jeg må indrømme at der tog du fuldkomen fusen på mig.
jeg grinte så tårene trilede da jeg læste det.

> Nå men, det er jo ikke sygeplejersken, der tar blodprøver
> på et hospital,

Du har ret men i dette tilfælde er det faktisk hvad jeg har fået
fortalt.

> så mon ikke hun bad ham
> gentage kravet overfor laboranten - og så sendte en mandlig
> laborant...... (-;

Jeg har aldrig selv tænkt på det sådan, sådan en tøvetriler jeg er.
Du er bare for meget....det var bare s... godt.....

Svaret er at hun sage....

Bagefter lovede hun hvilket han gik med til.
hun tog blodprøverne og holdt glasset op
foran ham med hans nyligt taet blod i og gav det
et ordentligt smækkys. sådan sagde hun er du nu
tilfres....
manden forstod det og kunne selv grine af det.
om historien er sørgelig eller morsom bestemmer
man sådan set selv.

Sådan har jeg fået fortalt den.

--
Mvh.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 18-10-02 11:46

"Flemming Pedersen" <fpkm@mail.tele.dk> skrev i melding

> Jeg har aldrig selv tænkt på det sådan, sådan en tøvetriler jeg er.
> Du er bare for meget....det var bare s... godt.....

En god latter forlenger livet heter det her i Norge. Jeg fikk meg en
god latter jeg også.Tøvetriler er det nok flere som kan være, og det
gjelder blant annet meg.Forøvrig så hadde det vel ikke gjort noe med
mannlig laborant hvis den syke var homoseksuell.

Anne Lise Hovdal

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 18-10-02 15:03

Anne Lise Hovdal skrev i en meddelelse.

> En god latter forlenger livet heter det her i Norge.

det gør det vitnok her i danmark også og i den
øvrige verden.
at grine af eller grine med er der en stor forskel på.

> tørvtriler er det nok flere som kan være, og det
> gjelder blant annet meg.

øhh...smitter det? :)

>Forøvrig så hadde det vel ikke gjort noe med
> mannlig laborant hvis den syke var homoseksuell.

og du kalder dig en tørvtriler....hmm.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 18-10-02 18:21

> det gør det vitnok her i danmark også og i den
> øvrige verden.
> at grine af eller grine med er der en stor forskel på.

Å grine betyr noe helt annet i Norge(gråte), men jeg forstår
jo godt hva du mener. Er på et par danske nyhetsgrupper, og
har lært litt.

> og du kalder dig en tørvtriler....hmm.

Jeg har kanskje misforstått. Jeg trodde en tørvtriler var en som
ofte slo av en spøk. Må nok forbedre dansken min litt. Hva er
egentlig en tørvtriler?

Anne Lise Hovdal

Fra : Annika Pedersen

Dato : 19-10-02 08:22

> Hva er egentlig en tørvtriler?
>
> Anne Lise Hovdal

En rigtig kedelig person. *gabe*

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 19-10-02 10:36

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev i melding

> En rigtig kedelig person. *gabe*

Da passet det kanskje ikke å svare slik jeg gjorde til Flemming, men
av og til kan jeg være riktig kjedelig.

Jeg er jo uføretrygdet på grunn av sykdommen min, og jeg er enslig
uten barn. På tross av dystonien greier jeg å spille litt trekkspill(har-
monika på dansk), og det er jo ikke spesielt typisk for min aldersgruppe
iallefall. Jeg er 44 år. Noen mener harmonika er kjedelig, men det er
moro for meg. Driver også med slektsforskning for andre og meg selv,
og noen vil nok si at det er kjedelig. Jeg syns det er kjempeinteressant.
Det er ganske viktig at vi som er funksjonshemmet, greier å utnytte de
funksjonsevnene vi tross alt har.

Anne Lise Hovdal

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 11-10-02 19:17

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 11-10-02 19:36

Flemming Pedersen skrev i en meddelelse

Klip

Unskyl jeg kom til at sene to gane, jeg skal lige lære det igen.

Flemming Pedersen