til os der ikke er så stive i matematik
Fra : itgrafen

Dato : 22-09-02 17:17

Hej gruppe

så er vi nogle der har sendt børnene op i klasserne og skal hjælpe dem med
matematikken
- jeg er ikke så skrap på det punkt selv, så jeg fandt en bog der bare er
guld værd for mig.
og jeg ville ønske at jeg havde fundet den da jeg læste matematik på HF
måske er der flere der har det som jeg.

under alle omstændigheder har den fået fine anmeldelser, se bare her

venlig hilsen
dorthe

Lektørudtalelse (02/37) 24218171
Nørgaard, Elsebeth Sandberg: Den lille matematikhjælper. - Frydenlund
Grafisk 48 sider - dk 51

Jeg kan stadig huske den undren der bredte sig blandt forældrene i min
datters klasse, da matematiklæreren fortalte at børnene lærte at dividere
fra højre side i stedet for at bruge den "rigtige" gardin eller trappemetode
fra venstre. I denne lille nyttige bog er mindst fire forskellige
divisionsmetoder anvist og forklaret. Lifesom der er hjælp at hente indenfor
de øvrige regningsarter hvor de mest grundlæggende metoder er forklaret.
Bogen kommer også ind på beregning af arealer, konstruktion af forskellige
figurer, rumfang, brøker, procenter og ligninger. Den berører de fleste
områder indenfor matematik fra første skoleår til og med 6. klasse og er
bygget op nogenlunde i den rækkefølge børnene møder stoffet i skolen.
Metoderne forklares kort og anskueligt gennem eksempler og evt.
illustrationer, så det er en overskuelig og nyttig lille bog primært for
forældre der gerne vil følge med og kunne hjælpe med lektier uden at gå i
kast med tykke bøger. Den kan også anvendes af børn fra ca. 10 år som har
brug for at genopfriske stoffet eller finde hjælp til selvhjælp.
Vibeke Munch Kofoed

(Folkebibliotekernes vurdering)