Newsreader m.m
Fra : Arne Jensen

Dato : 17-09-02 08:19

Nu da "skidtet" virker melder der sig nogle andre spørgsmål.. Måske i
kan hjælpe mig lidt med links og anbefalinger?!

Først og fremmest: En GOD newsreader.. Jeg mener ikke den der ligger her
i netscape er synderligt god.. Brugbar, ikke god.. Nogle gode ideer..
Meget gerne FW

Desuden.. Sidst jeg kørte med OS/2 brugte jeg MR/2-ice.. Så vidt jeg
husker var det SW, men hvordan er det idag, eller er der et andet
program der kan anbefales istedet?!

Under W98 bruger jeg hhv Forte Agent og Eudora.. De giver jer måske en
lille fornemmelse af hvad programmerne helst skal kunne leve op til:)

Staroffice har jeg i en version fra før ruder konge var knægt
SO50_os2.exe her dateret til 17/11-98
Findes der en nyere version og er den stadigvæk FW?

Sidst men bestemt ikke mindst (indtil videre): Hvilken Norton commandor
klon vil i anbefale.. Jeg har lidt mudder med nemo, og er ikke helt
tilfreds med den.

På forhånd tak!
Møffe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-02 08:15

Arne Jensen wrote:

> Under W98 bruger jeg hhv Forte Agent og Eudora.. De giver jer måske en
> lille fornemmelse af hvad programmerne helst skal kunne leve op til:)

Hvis du er vanedyr, eller blot vil bruge det samme program under både
Windows og OS/2, kan Agent køre under ODIN. Jeg har ikke prøvet med
Eudora.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan

Dato : 17-09-02 11:10

On Tue, 17 Sep 2002 07:18:56 UTC, Arne Jensen <moeffe@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> Nu da "skidtet" virker

Huraaa... :)

> [...]
>
> Først og fremmest: En GOD newsreader.. Jeg mener ikke den der ligger her
> i netscape er synderligt god.. Brugbar, ikke god.. Nogle gode ideer..

Her kan jeg kun varmt anbefale ProNews - i praksis FW
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/internet/news/reader/pn2152cp012.zip

> Staroffice har jeg i en version fra før ruder konge var knægt
> SO50_os2.exe her dateret til 17/11-98
> Findes der en nyere version og er den stadigvæk FW?

FW, ja - men nok snarere AW, da den ikke opdateres til OS/2 mere
Nyeste version (65MB!):
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/suite/staroffice51a.zip
+ 1 opdatering (12MB):
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/suite/staroffice2up.zip

> Sidst men bestemt ikke mindst (indtil videre): Hvilken Norton commandor
> klon vil i anbefale.. Jeg har lidt mudder med nemo, og er ikke helt
> tilfreds med den.

FileCommander/2 (FC/2) har jeg altid brugt
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/util/shell/fc2_220.zip

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Arne Jensen

Dato : 20-09-02 11:48

> Huraaa... :)
Ja det er faktisk l‘kkert.. Jeg er lidt forbavset over hvor nemt jeg
er kommet ind i OS/2 igen.. Det er ret tydeligt at det man i
barndommen nemmer..:)
Der skal nok melde sig masser af sp›rgsm†l, men s†dan det
grundl‘ggende er i hvert fald p† plads

> Her kan jeg kun varmt anbefale ProNews - i praksis FW
> http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/internet/news/reader/pn2152cp012.zip
Jeg har hentet den, og kan kun sige at umiddelbart ser det virkeligt
godt ud!

> FW, ja - men nok snarere AW, da den ikke opdateres til OS/2 mere
> Nyeste version (65MB!):

AW? Acient ware?:)
Well hvis den virker, s† er der vel strengt taget ingen grund til at
opdatere den.. Henter den sikkert her inden for n‘rmeste fremtid!
Det der med opdateringer har jeg et lidt ambivalent forhold til. Jeg
kan godt se at F.eks Windows XP, ser virkeligt godt ud, men hvis det
kr‘ver monster meget af computeren "bare" for at tr‘kke styresystemet,
(en kammerat anbefaler den ikke til mindre end 800MZH og 256 MB RAM)
s† kan jeg ikke rigtigt se fidusen.. Min W98 k›rer faktisk rimeligt
stabilt, og den er vel strengt taget ogs† noget uddateret.. Selv om
den da opdateres..
Jeg tror faktisk det var Jesper Poulsen der i sin tid l‘rte mig
s‘tningen: If it's working don't fix it! Men jeg kan huske forkert!
En af mine k‘pheste er rent faktisk at et styresystem skal v‘re
funktionelt, og s† i›vrigt lade mig v‘re i fred.. Desto mindre
resourcer det optager desto bedre.. linux har faktisk mange af de
kvailiteter, men da jeg ofte arbejder med kommandolinjer (det er meget
hurtigere og nemmere) og ikke orker at s‘tte mig ind i Unix's
kommandoer, er den ikke aktuel her!
Jeg finder i bedste fald Linux hurtig og meget forvirrende!

> http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/suite/staroffice51a.zip
> + 1 opdatering (12MB):
> http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/suite/staroffice2up.zip
Tak.. Jeg havde faktisk fundet frem til den selv, men t‘nkte om den
evt. var opdateret andet steds..
Har fundet ud af at hobbes stadigv‘k er en guldgrubbe mht. OS/2. Og
det er jo nemmere at sp›rge nogen der allerede kender linksene end
selv at rode rundt

> FileCommander/2 (FC/2) har jeg altid brugt
> http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/util/shell/fc2_220.zip
Det ser ud til at det er den der finder plads p† min computer..Nemo
har blandt andet nogle problemer med s›gefunktionen. Noget med tiden?!
Ligemeget.. FC/2 ser virkeligt godt ud.. Nemo m† lade livet:)

Tak for hj‘lpen (igen, igen)

Venligst
M›ffe

Fra : Allan

Dato : 20-09-02 15:09

On Fri, 20 Sep 2002 10:48:18 UTC, moeffe@mail.tdcadsl.dk (Arne Jensen) wrote:

> Der skal nok melde sig masser af sp›rgsm†l, men s†dan det
> grundl‘ggende er i hvert fald p† plads

> Jeg har hentet den, og kan kun sige at umiddelbart ser det virkeligt
> godt ud!

Jeg kan se, at første spørgsmål bliver at få danske karakterer til at virke
Gå ind i settings -> Group Defaults -> Codepage (side 8) og vælg:

8 bit
ISO-8859-1
current
ISO-8859-1

Apply og OK

> AW? Acient ware?:)

AbandonWare
SO udvikles ikke mere til OS/2

> [...]
> kr‘ver monster meget af computeren "bare" for at tr‘kke styresystemet,
> (en kammerat anbefaler den ikke til mindre end 800MZH og 256 MB RAM)

Det er derfor man bliver ved OS/2 - eller fortsætter med videreudviklingen
eComStation. Er ikke nær så tung at danse med.

> Har fundet ud af at hobbes stadigv‘k er en guldgrubbe mht. OS/2. Og
> det er jo nemmere at sp›rge nogen der allerede kender linksene end
> selv at rode rundt

Jeps - men Hobbes er stadig nr 1 link for alle programmer til OS/2, og deres
søgemaskine er dejlig nem og effektiv til at finde det meste.

Fra : John Faurholt

Dato : 17-09-02 18:57

> [...]

> Sidst men bestemt ikke mindst (indtil videre): Hvilken Norton commandor
> klon vil i anbefale.. Jeg har lidt mudder med nemo, og er ikke helt

Efter FC/2, mener jeg Larsen Commander og FileStar er et kig værd.
http://home.online.no/~leifel/lcmd/index.html
http://www.filestar.com/pages/filestar.html

John Faurholt

Fra : Arne Jensen

Dato : 20-09-02 11:56

Hejsa

> Efter FC/2, mener jeg Larsen Commander og FileStar er et kig v‘rd.
> http://home.online.no/~leifel/lcmd/index.html
> http://www.filestar.com/pages/filestar.html

Jeg har kigget lidt p† dem, og der er ingen tvivl om at de absolut ser
fornuftige ud, men n†r man sat og fedtet med NC siden 1992, s† er det
godt nok ikke nemt at v‘nne sig til ret meget andet:)

Det bedste reelle alternativ (til den commandolinjebaserede version)
jeg har fundet er Windows Commander. Samme layout, samme genveje, og
ikke alt for meget tingel tangel:)

Hvis der findes noget lignende til OS/2 er jeg meget lydh›r:)

Men som skrevet FC/2 ser ud til at v‘re et virkeligt godt valg!

Fra : John Faurholt

Dato : 20-09-02 13:47

On Fri, 20 Sep 2002 10:56:11 UTC, moeffe@mail.tdcadsl.dk (Arne Jensen) wrote:

> Hvis der findes noget lignende til OS/2 er jeg meget lydh›r:)

Det ser ud til du skal have ændret lidt settings GroupDefault side 8 (Codepage
Default ) ISO-8859-1

> Men som skrevet FC/2 ser ud til at v‘re et virkeligt godt valg!

Den bruger jeg selv, jeg syntes blot de andre fortjener at få lidt opmærksomhed,
der er trods alt mennesker bag der gør et arbejde omkring OS/2. Mange af de
programmer der bliver portet fra andre OS'er gør jo desværre ikke brug af de
muligheder OS/2 tilbyder, jeg kan f.eks. ikke ret godt forliges med Star Office
idet jeg føler min maskine bliver trukket ned på Win nivau, jeg kan derimod godt
lide programmer som f.eks. ClearLook som arbejder lynhurtigt, desværre koster
det så. Men måske jeg får råd en dag

John Faurholt