ISDN Siemens basestation
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-09-02 19:30

Hejsa,
Jeg har været ved at kigge lidt på hvad der findes i Gigaset serien.
Umiddelbart skal jeg bruge en ISDN basestation. Har kigget på siemens'
hjemmeside , det blev jeg aller en ski klogere af for at sige det på godt
jydsk.
Efter at have surfet lidt rundt på nettet fandt jeg frem til Gigaset 4130,
der er noget ISDN telefon med kombineret basestation, der må da vel findes
en dedikeret basestation (som evt også er billigere?)
Links til steder hvor det kan købes billigt modtages også gerne :)

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-09-02 20:29

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Hejsa,

Hello

> Jeg har været ved at kigge lidt på hvad der findes i Gigaset serien.

god ide´

> Umiddelbart skal jeg bruge en ISDN basestation. Har kigget på siemens'
> hjemmeside , det blev jeg aller en ski klogere af for at sige det på godt
> jydsk.

Hvis man skal kigge på produkter til privat brugere, eller mindre
virksomheder. Er:

http://www.my-siemens.com/ en god ting

> Efter at have surfet lidt rundt på nettet fandt jeg frem til Gigaset 4130,
> der er noget ISDN telefon med kombineret basestation, der må da vel findes
> en dedikeret basestation (som evt også er billigere?)

Jada, der findes endag et par stykker. Så vidt jeg husker. Som vist endag
kan opgraderet til Wireless Lan, osv.

> Links til steder hvor det kan købes billigt modtages også gerne :)

Her er nogle undersider til my-siemens.com

http://shor.ter.dk/530938688
- 3075 ISDN
http://shor.ter.dk/423795821
- 3070 ISDN
http://shor.ter.dk/999860481
- 4175 ISDN
http://shor.ter.dk/147339586
- 4170 ISDN

Alle centralerne, kan således "snakke" sammen med den lille smarte micro:

http://shor.ter.dk/560080027

- 4000 Micro, håndsæt og lader alene

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-09-02 22:18

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> Hvis man skal kigge på produkter til privat brugere, eller mindre
> virksomheder. Er:
>
> http://www.my-siemens.com/ en god ting

Der havde jeg fået forvillet mig ind , men jeg må have misforstået det fordi
jeg forstod det sådan at Wireless var stnd (det har jeg ikke noget at bruge
til da jeg allerede har 3com udstyr i huset til at ordne det..)

> Jada, der findes endag et par stykker. Så vidt jeg husker. Som vist endag
> kan opgraderet til Wireless Lan, osv.

> Her er nogle undersider til my-siemens.com

[En masse forslag til basestationer..]

Har du en ide til prisleje på sådan nogle?
Især 3075 ser interensandt ud med kan ikke rigtigt finde nogen pris på
dyret?

> Alle centralerne, kan således "snakke" sammen med den lille smarte micro:

Er det kun microen der duer til dem alle eller? :)

/Dennis

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 18-09-02 15:41

Hej Dennis

Desværren kan Siemens gigaset basestationer med indbygget telefonsvarer
(3075, 4075, 4135) ikke fås i Danmark.
Hvis du kan leve med at telefonsvaren taler tysk, kan de købes i tyskland
f.eks. hos www.neumannct.de

En god dansk leverandør er www.proconsult.dk (kig under tilbehør,
kommunikation)

> [...]
> dyret?

> Er det kun microen der duer til dem alle eller? :)

Alle centraler (basestationer) kan snakke med alle håndsæt, også af andre
fabrikater hvis de overholder DECT-standarden.

mvh

Ole

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-02 18:56

"Ole Kirkholt" <ole@kirkholt.com> wrote in message

> [...]
> (3075, 4075, 4135) ikke fås i Danmark.
> Hvis du kan leve med at telefonsvaren taler tysk, kan de købes i tyskland

Telefonsvarer er jeg såmen ligeglad med :)
Er det korrekt antaget mit eneste reelle alternativ er den telefon med
indbygget base?
Kan f.eks 4130 håndtere 2 samtidige håndsæts (altså 2 snorløse udgående
linjer?)
Det sys jeg ikke helt der fremgår så samvittigt entydigt af siemens
hjemmeside..

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-09-02 19:12

> Telefonsvarer er jeg såmen ligeglad med :)

okay

> Er det korrekt antaget mit eneste reelle alternativ er den telefon med
> indbygget base?

Nej, der er stadig 70´erne tilbage.. uden telefonsvarer, som du jo var
ligeglad med??

Altså 3070 og 4170

3070´eren er blevet solgt billigt igennem www.tele2shop.dk et godt stykke
tid.. Men har længe været udsolgt.. Ved ikke om de så har haft leverings
problemer med den..

> Kan f.eks 4130 håndtere 2 samtidige håndsæts (altså 2 snorløse udgående
> linjer?)

4170´eren. tager 5 trådløse håndsæt
3070´eren tager 6 styk

Men der er selvfølgelig kun 2 bylinier..

> Det sys jeg ikke helt der fremgår så samvittigt entydigt af siemens
> hjemmeside..

Det er nok fordi du er blevet forvirret over, at 4170´eren har indbygget 2
analoge telefonudgange.. Så du kan sætte en fax, eller anden telefon til
ISDN linien..

Du kan fx. ved dette,, oprette 7 ISDN numre. Så du har et nummer på hver
"port"

Smart ikke..

Ved desværre, ikke om man uden problemer kan skifte mellem håndsæt,,, imens
en samtale er igang.. Men det må jo være muligt...

Den danske version af my-siemens.dk finder du her:

http://shor.ter.dk/244008441

(bare ved at gå ind på my-siemens.com og vælge Danmark, som land

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-02 19:53

> 3070´eren er blevet solgt billigt igennem www.tele2shop.dk et godt stykke
> tid.. Men har længe været udsolgt.. Ved ikke om de så har haft leverings
> problemer med den..

Jeg kan se at 4170´eren bliver solgt billigt på Siemens egen webshop....
1799,-

Jeg ville nok klart vælge 4170´eren.. Bla på grund af de 2 analoge udgange.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-09-02 22:11

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Jeg kan se at 4170´eren bliver solgt billigt på Siemens egen webshop....
> 1799,-

Det er jo også en slant penge når man tænker på at en bord tlf med snorløs
base koster godt en tusse ved proconsult..
Kan det passe 4170eren ikke kan fåes billigere end 1590?
Proconsult er relativ billige med hardware, men ikke de billigste. Har søgt
på google men har ikke kunne finde nogle som er billigere..

> Jeg ville nok klart vælge 4170´eren.. Bla på grund af de 2 analoge
udgange.

Mjae det ender nok med at blive den fordi jeg gider ikke have endnu en ISDN
telefon på mit bord. Har dog intet at bruge de analoge udgange til og/eller
den adaptor der er indbygget i den. Jeg svømmer i gamle isdn modems/routere
såe ;)

Anyways thanx for input! :)

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-09-02 10:38

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:amdegl$bf9$1@dknews.tiscali.dk...
> Har dog intet at bruge de analoge udgange til og/eller
> den adaptor der er indbygget i den. Jeg svømmer i gamle isdn
modems/routere
> såe ;)

Jeg vælter også i ISDN-skrammel, men bruger alligevel en analog udgang i
2060'eren til vores køkkentelefon. Det er fordel at kunne stille kaldet
om til en trådløs, såfremt man ikke gider føre en længere samtale i
køkkenet.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-02 19:55

"Ole Kirkholt" <ole@kirkholt.com> wrote in message

> Alle centraler (basestationer) kan snakke med alle håndsæt, også af andre
> fabrikater hvis de overholder DECT-standarden.

Det er ikke helt rigtigt..

Det er telefoner/basestationer der understøtter "GAP" standarten. Der alle
vil virke sammen.. Men det er kun grund funktioner.. . fx kun opkald...