Lasat Speed 2, WinXP & Dialback
Fra : dsv

Dato : 09-09-02 15:50

Jeg har et "spændende" spørgsmål til de virkelig kloge hoveder herinde
på kandu.dk.

Jeg har installeret WinXP på min maskine og bruger en Lasat Speed 2 USB
TA/modem.

Jeg kan ringe op til min egen udbyder, nemlig Wanadoo Internet, men når
jeg forsøger at
anvende det dialback-system, som jeg har stillet til rådighed fra min
arbejdsplads, "hænger"
modem'et ved meddelelsen :

"waiting for callback"

ca. 30 sek. efter får jeg en fejl 651 - "der er opstået en fejl...."

Jeg har indtil sidste weekend kørt win2000, hvor dialback virkede efter
hensigten,
og bruger u samme driver i WinXP...

Når jeg kan bruge dialback via win2000 og samtidig ringe normalt op fra
winXP,
kan det vel næppe være hardwaren der er noget i vejen med ??

Der må være en indstilling eller lign. i WinXP, som forhindrer callback
muligheden.

Jeg bruger firmware version 1.37, som skulle være den nyeste....

Nogle gode forslag eller idéer til problemet ??

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 11-09-02 18:00

"dsv" <dsv.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ca. 30 sek. efter får jeg en fejl 651 - "der er opstået en fejl...."
>
> Nogle gode forslag eller idéer til problemet ??

Prøv at checke opsætningen af dine tlf. numre i Lasat configuration manager.
Der skal være et flueben ud for PC ved det nummer som benyttes ved
call-back.

Mikkel

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-09-02 19:11

dsv wrote:

> Jeg har et "spændende" spørgsmål til de virkelig kloge hoveder herinde
> på kandu.dk.

Jeg håber da, at du er, -eller nu bliver klar over, at kandu.dk intet
har at gøre med de kloge hoveder,

de anvender blot en webindgang til et selvstændigt debatforum på I-net,
kaldet usenet, der har rødder langt før web, og som ellers kaldes news.

Vil du vide mere, se http://www.usenet.dk

> http://www.kandu.dk/

Og så kan man overveje, hvornår det er vejen til indtægter for kandu ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.