Start på perl
Fra : Anders Lund

Dato : 31-08-02 22:12

Jeg vil gerne starte på perl. Hvad skal jeg bruge. Jeg har programmerings
erfaring lidt c++ og java. Og en stor del asp + vbscript.

Hvad skal jeg bruge? Hvor finder jeg nogle gode guider eller tutorails?
jeg vil programmere både til linux og windows (ikke samme applikation)

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!

Fra : Claus Christensen

Dato : 01-09-02 11:12

Anders Lund wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg bruge? Hvor finder jeg nogle gode guider eller tutorails?
> jeg vil programmere både til linux og windows (ikke samme applikation)

Jeg vil anbefale Learning Perl, se mere på:
http://www.oreilly.com/catalog/lperl3/

Claus

Fra : Peter Mogensen

Dato : 02-09-02 09:19

Claus Christensen wrote:

> Jeg vil anbefale Learning Perl, se mere på:
> http://www.oreilly.com/catalog/lperl3/

Jeg har ikke læst Learning Perl, men jeg opfatter "Kamel bogen",
"Programming Perl" ( http://www.oreilly.com/catalog/pperl3/ ) som en
ganske fortrinlig bog til både at lære det og bruge det. Den er skrevet
i et godt sprog og absolut ikke kedelig.

Peter

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-09-02 20:06

Peter Mogensen wrote in dk.edb.programmering.perl:

[...]

> [...]
> ganske fortrinlig bog til både at lære det og bruge det. Den er skrevet
> i et godt sprog og absolut ikke kedelig.

Det er mit indtryk at Programming Perl er den bog de fleste anbefaler - og
tillige den bog jeg selv i sin tid fik anbefalet og valgte.
Jeg kan på det varmeste tilslutte mig Peters forslag af to grunde:
Den første halvdel som i starten sætter en godt ind i begreber, funktioner
og den anden halvdel som bagefter udgør et meget godt opslagsværk.

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h

Fra : Dennis Haney

Dato : 02-09-02 08:28

"Anders Lund" <Anders@zaimGED.dk> writes:

> Jeg vil gerne starte på perl. Hvad skal jeg bruge. Jeg har programmerings
> erfaring lidt c++ og java. Og en stor del asp + vbscript.
>
> Hvad skal jeg bruge? Hvor finder jeg nogle gode guider eller tutorails?

perlmonks.org

> jeg vil programmere både til linux og windows (ikke samme applikation)

--
Dennis
I have always thought explanations were overkill when correcting