hash skal legaliseres
Fra : JJ

Dato : 29-08-02 17:42

Når "alle" i dag har ryger hash og "alle" har nem adgang til det, hvorfor
gør man det så ikke lovligt? Hvad er der så farligt ved det?

Mvh
JJ

Fra : jj@narcononeu.dk

Dato : 03-09-02 15:32

JJ <jakob.jensen@tdcadsl.dk> skrev:
>Når "alle" i dag har ryger hash og
> [...]

Hej JJ
Flere undersøgelser viser at cirka 24% af unge mellem 15 til 26 år
ryger hash en gang imellem og under 9% gør det hver uge. Hvorfor skal
lovgivningen følge minoriteten?

Mvh Jørgen

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 09-09-02 14:45

jj@narcononeu.dk writes:

> Flere undersøgelser viser at cirka 24% af unge mellem 15 til 26 år
> ryger hash en gang imellem og under 9% gør det hver uge.

Og ca. hver anden "har prøvet det".

> Hvorfor skal lovgivningen følge minoriteten?

Minoriteter er også mennesker, og bør også have rettigheder.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 17-09-02 00:25

On 03 Sep 2002 14:32:07 GMT, jj@narcononeu.dk wrote:

> [...]

Nu kan alt der bruges også misbruges . Den her debat er alt andet end
ny , og det pudsige er at den ikke ringe mængde manglende viden om
hvem og hvor mange der bruger dette middel

Det er nu heller ikke nemt for folk der ikke ved noget om det ud over
det pressen skriver , som kort kan beskrives som vildledende i0 al
almindelighed . Derfra er der mange der kun ved noget om hvor mange og
hvilke grupper der bruger hasch.

>Hej JJ
>Flere undersøgelser viser at cirka 24% af unge mellem 15 til 26 år
>ryger hash en gang imellem og under 9% gør det hver uge. Hvorfor skal
>lovgivningen følge minoriteten?

Denne aldersgruoppe er den mindste i antal af bruger i det samlede
bruger mønster . Jeg har en førstehåndsviden som jeg sammen med andre
der har samme viden , har brugt til at lave en bergening af en
anslået mængde af forbrugeer baseret ud fra salg i en by på ca 60.000
individer .

For det første er den største bruger gruppe folk i alder mellem 20 og
40-50 år . Dette er så langt den største gruppe , men der er meget
stille om disse fordi det som hovedregel er folk der bruger hasch som
et alternativ til alkohol ,og går meget stille med dørene .

Al det er skrevet før bl.a af undetegnede i den her NG , og se disse
indlæg om de stadig er at få fat i . Men hvor mange bruger hasch i DK
mere eller mindre regelmæssigt ? svar mellem 30 og 50 % af
befolkningen.

Altså et meget stort "mindretal" der kriminaliseres for at bruge at
stof der er mange gane minder skadeligt7 end det legale stof alkohol,
der er betydeligt mere skadeligt

Men al det er alt andet end nyt , til den her debat kunne man passende
spille Elgars Enigma vatiationer som et passende musikalsk tema .

Desværre vil debatter om det her emne i dette land næppeføre til noget
som helst af den enkle årsag at landet Danmarks
narkotiakpoltitikfastlægges uden for landets myndighed og grænser af
et stort lands system og dette politiske pres på små lande for ikke at
føre en fornuftig politik på området .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

"Jeg elsker loven og hader retfærdighed"
Kejseren af Lilliput i Jonathan Swifts , "Gullivers Rejser"