Tutorials / Selvinstruktion
Fra : Jari Bøg Larsen

Dato : 19-08-02 23:15

Jeg arbejder i øjeblikket med emnet 'tutorials' (asynkron elearning /
selvinstruktion) i forbindelse med et speciale om elearning og i den
forbindelse er jeg meget interesseret i at høre om der er nogen der har
kendskab til relevante artikler / links / litteratur om emnet. Jeg har
kigget lidt på bl.a. J.M. Carrolls bøger (The Nurnberg Funnel / Minimalism
Beyond the Nurnberg Funnel) som beskæftiger sig med bl.a. Training Wheels og
Minimalist Manuals men hvis der er nogen der kan hjælpe med andre kilder vil
jeg være meget taknemmelig.

Mvh

Jari

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-09-02 07:36

Prøv evt. disse to bøger på dansk:

Håndbog i fjernundervisningspædagogik af Lise Maria Steinmüller & Dorthe
Thomsen.
Udgivet 2002 af @ventures og Dafolo forlag, ISBN: 87-7320-984-8

eller

Læring og Multimedier af bl.a. Oluf Danielsen, Lone Dirckinck-Holmfeld m.fl.
Udgivet 1997 (2. oplag 1999) af Aalborg Universitetsforlag, ISBN:
87-7307-600-7

Se evt. også på www.fcfu.dk i menupunkterne "Pædagogik" (Læringsteori og
Konvertering til fjernundervisning) og "Artikler" (især de undenlandske
artikler).

Venlig hilsen
Jens-Peder Rasmussen
jpr@fcfu.dk