Kommer ikke over 10K på ISDN (eicon Diva)
Fra : Per Olsen

Dato : 18-08-02 10:11

Hej Alle

Jeg har lånt et Eicon Diva ISDN modem som kører via Com port, når jeg dl
kommer den ikk over 10K - jeg vil mene at det er COM porten der er for
langsom, der var engang et stykke software man kunne ligge ind soom speedede
com porten op? nogen der kan huske hvad det hedder og hvor det kan findes?

Computeren er en dell latitude bærbar

Mvh
Per Olsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-08-02 11:23

"Per Olsen" <perolsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
> der var engang et stykke software man kunne ligge ind soom speedede
> com porten op?

Hvad har det med ISDN-teknik at gøre?

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-08-02 15:49

> [...]
speedede
> com porten op? nogen der kan huske hvad det hedder og hvor det kan findes?

Det var et lille DOS-program, der hed speedcom.exe, som skulle trækkes op
med autoexec.bat

Mvh
Karsten Jensen

Fra : frank damgaard

Dato : 19-08-02 20:55

Per Olsen <perolsen@edb.dk> wrote:

> [...]
> com porten op? nogen der kan huske hvad det hedder og hvor det kan findes?

Serielporten kan maks. 115200bps.
Det giver ca. 10-11 kilobyte/sek som maskisum, og da ISDN med
en kanal er 64kbit/sek (knap 8 kbyte/s) så er 10K da mere.
Anvendes hardwarekompression eller 2 kanaler er det et problem,
ellers ikke.
Til visse chipsæt findes en windows9x-driver der kan give
højere hastighed på serielport, og Diva kan vist klare 230400bps
Se links nederst på http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html

Anvendes kun en kanal, så slå hardwatekompression fra og
i windows slår du softwarekompression til.
Dette hjælper på ikke komprimerede filer (som HTML)

PS.
Nogle internetudbydere har ikke kompression på ISDN!
(telia er et af dem)

--
Frank Damgaard |