BeOS installation for PRO.
Fra : ZoFOng

Dato : 15-08-02 19:44

daws..
jeg vil lige spørge om der er nogen som kan komme med et forlag om hvordan
jeg får installeret BeOS på min bærbar uden CDrom drev...

er det muligt at installerer fra harddisken måske ved at boote op i beos
installationen fra en Diskette eller whatever...

Hvert brugbar svar belønnes med en stående klapsalve...

venlig hilsen

Allan d. pedersen

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 16-08-02 21:19

ZoFOng wrote:

> Hvert brugbar svar belønnes med en stående klapsalve...

Mja, har da i sin tid selv installeret BeOS uden CD-ROM. Det er vel bare at
boote BeOS op (enten igennem windows eller linux) med en Floppy. Derefter
bare at installere BeOS på en ledig partition?

Bjarne

Fra : splonk

Dato : 16-08-02 21:21

"ZoFOng" <Grillbiller@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> installationen fra en Diskette eller whatever...
>

> Hvert brugbar svar belønnes med en stående klapsalve...

Hvordan mon får du det på hårddisken uden CD? Problemet består i at CDen
bruger BFS, som kun kan læses af BeOS. Windows eller lignende kan ikke finde
ud af hvad det står på CDen, så kan du ikke bare kopiere fra den til en
Zipdisk for eksempel.

Har du Windows allerede på din bærbar? Så skal du downloade BeOS PE og
installere det inde i Windows. Når du har fået startet BeOS, kan du begynde
forfra med at installere BeOS til en egen partition gennem
Intallerprogrammet indbygget i BeOS. Har du Linux, gælder det samme. Har du
ingenting, så må du selv finde ud af hvordan du kan få installeret Linux på
din bærbar gennem FTP over nætværkkortet inden du kan begynde med BeOS.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-08-02 15:09

splonk wrote:

> [...]
> din bærbar gennem FTP over nætværkkortet inden du kan begynde med BeOS.

Jep.. download BeOS 5 PE med det allerede installerede system og
installer det i et fil-image.
Boot det og brug dets installer til at lave en rigtig partition og
installer hele dynen over på den. (drag 'n drop af alle mapper i /boot
virker også).

Hvis du ikke har noget system der kan installere og starte BeOS 5 PE, så
må du hive harddisken ud af din bærbare og sætte den i en maskine med
CDROM drev (eller en BeOS installation) og installere derfra.
Det kræver godtnok en 2.5"->3.5" IDE adapter, men sådan en kan
købes/lånes/loddes selv.
Hvis du bor i nærheden af Odense ka du låne min.

Peter