Kun på bestemte tidspunkter
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-02 21:06

Hejsa!

Jeg overvejer at få installeret ISDN for at få to telefonlinier - en
til privat brug - og en til forretningen.

Jeg vil gerne have, at jeg hurtigt (manuelt, ved tryk på en enkelt
knap eller to) kan slå den ene linie fra (evt. sende den til en
telefonsvarer).

Jeg vil gerne bruge den (eller de) samme telefoner til begge linier,
men vil gerne nemt kunne se/høre hvilket nummer der er ringet på.

Hvad er den bedste/billigste løsning? Jeg har ikke ISDN idag (mere),
og har derfor intet ISDN-udstyr i forvejen.

Om selve telefonerne skal være ISDN er sådan set underordnet, hvis det
kan lade sig gøre med POTS-portene, så er det helt fint.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Chr

Dato : 14-08-02 21:33

Alt andet lige, den "nye" NTAB kan styres som du (tror jeg) forventer, dog
med lidt flere tastetryk.

Har lige sat en op hos en ven, med tilsvarende krav.

Chr

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-02 21:37

Chr skrev:

>Alt andet lige, den "nye" NTAB kan styres som du (tror jeg) forventer, dog
>med lidt flere tastetryk.

Det skal gerne være hurtigt og nemt, da det skal gøres hver dag (ved
åbning og lukning). Egentlig overvejede jeg om jeg skulle finde en
løsning hvor det skete automatisk - men der er der vidst ingen grund
til. Det er rarere at kunne styre det helt selv, og sikkert også
billigere.

>Har lige sat en op hos en ven, med tilsvarende krav.

Også med viderestilling til en telefonsvarer?

Fra : Chr

Dato : 14-08-02 22:00

> [...]
> billigere.

> Også med viderestilling til en telefonsvarer?

Jep, men firmatelefonen er er en fax med svarer.

> [...]
> ** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **
>
> Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

NTAB har 3 ringesekvenser på hver port, hvor du indsætter det ønskede
telefonnummer.

I modsætning til eks. LASAT II modemet, hvor der vælges ringesekvens til
nummerne (altså omvendt).

Han har så LASAT II til komputer og skal senere have faxen på et extranummer
på modemet + måske en extra firma telefon.

Med LASAT II er der jo mulighed for simpelt omstilling mellem portene og på
NTAB skal der parkeres først for omstilling.

SÅ der er nogle kombinationer at vælge mellem.

Chr

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-08-02 22:01

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne have, at jeg hurtigt (manuelt, ved tryk på en enkelt
> knap eller to) kan slå den ene linie fra (evt. sende den til en
> telefonsvarer).

Ascom telefoner kan sådan noget. Min Eurit 30 har progammérbare knapper til
snart sagt enhver funktion eller kombination af funktioner, man kunne ønske
sig. Jeg ved dog ikke med de nyere Ascom, men Eurit 30/40/50 er nok sagen
for dig.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-02 22:19

Jesper G. Poulsen skrev:

>Ascom telefoner kan sådan noget. Min Eurit 30 har progammérbare knapper til
>snart sagt enhver funktion eller kombination af funktioner, man kunne ønske
>sig.

Lyder fint.

>Jeg ved dog ikke med de nyere Ascom, men Eurit 30/40/50 er nok sagen
>for dig.

Hmm, jeg kan umiddelbart slet ikke finde noget på ascom.dk?
Har nogle af disse indbygget telefonsvarer(e)?
Det lyder lidt som om, at de telefoner du nævner er udgået?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-02 07:47

> Det lyder lidt som om, at de telefoner du nævner er udgået?

Det er de også, men det er de eneste jeg kender til. Nyere Ascom har jeg
ikke kendskab til (bryder mig ikke om designet, så de er uinteressante for
mig).

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 15-08-02 08:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> [...]
ønske
> sig. Jeg ved dog ikke med de nyere Ascom, men Eurit 30/40/50 er nok sagen
Du kunne overveje en Ascom Eurit 33+, den har idbygget tlf. svarer som kan
indstilles med forskellige beskeder på de enkelte numre.

MVH

Roar

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-08-02 09:37

Hmm, jeg sendte en mail til Ascom Danmark for at høre. De sendte min
mail videre til SIF, og jeg fik følgende info retur:

Eurit-produkterne er udgået, men de havde en Ascotel 200 (en central),
og 2 telefoner de ville sælge for 7'700,- ex. moms (+ evt.
installation 2'000,- ex. moms). Voldsom pris efter min mening!

Det må da kunne gøres billigere, eller?

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 15-08-02 23:01

> [...]
> og 2 telefoner de ville sælge for 7'700,- ex. moms (+ evt.
> installation 2'000,- ex. moms). Voldsom pris efter min mening!

telebutikken sælger stadigvæk Ascom Eurit telefoner
www.tele.dk under ebutik under fasnet isdn telefoner.

Roar

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-08-02 23:16

Roar Eggert Pedersen skrev:

>telebutikken sælger stadigvæk Ascom Eurit telefoner
>www.tele.dk under ebutik under fasnet isdn telefoner.

Jeg var nede i Telebutikken i dag - de fattede for at sige det mildt -
ikke en brik...

De havde meget få Ascom-telefoner, og ikke nogen 30/40/50 - som
åbenbart er udgået. De havde den som du anbefalede (33+), men den kan
vidst ikke slå det ene nummer direkte over på telefonsvareren (altså
uden telefonen ringer).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-02 07:49

> åbenbart er udgået. De havde den som du anbefalede (33+), men den kan
> vidst ikke slå det ene nummer direkte over på telefonsvareren (altså
> uden telefonen ringer).

Jeg tænkte på 2 telefoner, hvor den ene bliver koblet på svarer.

Fra : Henning

Dato : 15-08-02 21:28

Den billigste PABC du kan få er nok en LG. Der har du mulighed for at have
de MSN numre du ønsker og kan styre det ene kald eller begge til en
telefonsvarer eller til en indbygget voicemail. Hvis du benytter voicemail
har du automatisk også mulighed for velkomstbesked og kø svar. Den kan også
programmeres til automatisk at skifte fra dag til natstilling eller omvendt
via et ugeskema.

Læs mere på http://www.teledanmark.dk/menu/sm0018.htm

God fornøjelse

Hilsen Henning

Fra : Nils-Henrik Faber

Dato : 19-08-02 11:00

En Siemens 4070 eller 4075 (indbygget telefonsvarer - fåes vist kun i
Tyskland, men det er ikke noget problem rent teknisk) kan bruges som
omstillingsanlæg. Dertil skal du så købe en eller flere DECT telefoner, men
totalt starter det omkring 2000,- (se evt. www.tele2shop.dk). I PC
programmet som bruges til at styre funktionerne kan du så sætte forskellige
"tidsprofiler" op så telefonsvareren er på om aftenen og weekender.

Jeg har installeret en 3070 (bliver til en 4070 med nyeste software
opdatering) hos min svigerfar med 4 numre (MSN'er), fax og tre forskellige
profiler. Og det virker meget fint.

///Nils-Henrik