to syntaks/menings spørgsmål
Fra : Dennis Petersen

Dato : 11-08-02 20:10

Hej
Jeg har lige to enkelte spørgsmål...:
while (-e "$data_dir/$data_stillalive.tmp")
Hvad betyder det -e? Jeg går ud fra at det er noget semafor check for den
sættes til at sove lige efter, og kommentaren er at den venter indtil andre
processer er færdige med at behandle filen...

unlink(glob("$data_dir/*.tmp"));
Er det her en process smider filen? og gælder det for alle processer eller
kun den man er igang med? (Det kører på en NT hvor flocking er slået fra)
mvh
Dennis Petersen

Fra : P

Dato : 11-08-02 20:24

"Dennis Petersen" <fessor@software.dk> writes:

> while (-e "$data_dir/$data_stillalive.tmp")

-e tjekker om en filen $data_dir/$data_stillalive.tmp eksisterer.

> unlink(glob("$data_dir/*.tmp"));

Sletter alle filer (men ikke kataloger) der matcher $data_dir/*.tmp.

--
- P

Fra : Dennis Haney

Dato : 02-09-02 08:18

"Dennis Petersen" <fessor@software.dk> writes:

> Hej
> Jeg har lige to enkelte spørgsmål...:
> while (-e "$data_dir/$data_stillalive.tmp")

> Hvad betyder det -e?

man test

eller man perlfunc og så led efter -x

--
Dennis
I have always thought explanations were overkill when correcting

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 02-09-02 08:28

Dennis Haney <davh@diku.dk> writes:
> eller man perlfunc og så led efter -x

perldoc -f -e
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."