Vigor 128 og NTab - smider ikke linjen når~
Fra : Per Olsen

Dato : 06-08-02 18:02

Hej Alle

Efter at mit Lasat ISDN modem døde i torden vejret, så har jeg fået skidtet
min NT boks ud med en NTab og fået et Vigor128 ISDN modem.

Nu har jeg bare fået et problem... når der ringes ud og computeren bruger
begge kanaler så smider den ikke den ene kanal som de jeg brugte mit lasat
til at styre de analoge telefoner.

Jeg har komfiguret begge porte på NTab og hentet den nyeste driver til
2000/xp til Minivigor128 og sat ben i "call bumping" - det ser også ud til
at den smider linien i programmet når der ringes ind, men de analoge
telefoner på NT ab ringer ikke, og så får man duuut.. duut i røret...

vi har banke på service.

Håber virkelig nogen kan hjælpe... teledanmark isdn2 hotline var ikke til
meget nytte "nogen virker og andre gør ikke" var det eneste de kunne
sige til vigor 128

Er der nogen der har samme setup som virker????

Plz help!

vh Per

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 06-08-02 18:58

> [...]
> sige til vigor 128
>
> Er der nogen der har samme setup som virker????

Havde og har selv samme setup (har dog nu også ADSL) Jeg havde samme problem
og prøvede alt. Problemet er at miniVigor'en ikke understøtter funktionen
særligt godt, og efter at have prøvet stort set alt, blev løsningen at få
EkstraServicen "Viderestil ved optaget", således at hvis nogen ringer til
min fastnettlf. når begge kanaler benyttes så ringer mobilen istedet.

Når du skal ringe ud skal du selv lægge den ene kanal ned ved at højreklikke
på Kiosk-ikonet i taskbar'en i Windows.
______________________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ikke TDC Internet

Fra : Per Olsen

Dato : 06-08-02 19:14

Okay.. så tror jeg at jeg vil ha pengene tilbage for modemet, det kan jeg
ikke leve med - det skal bare virke

Nogen der kender et ISDN modem (usb) som virker 100% så det smider den ene
linjne når der ringes ud og ind?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-02 19:21

"Per Olsen" <perolsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender et ISDN modem (usb) som virker 100% så det smider den
ene
> linjne når der ringes ud og ind?

Lasat Speed 2 fungerer nogenlunde.
Men call bumping er noget fniller der ikke fungerer medmindre samme
udstyr klarer alting (dvs holder samtlige kanaler)
B&O har lavet en telefon der kan, men kun ved at bryde nogle
hovedprincipper i ISDN-specifikationene

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats