LP til mp3
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-02 16:10

Jeg har langt om længe besluttet mig til, at mine gamle lp'er skal
overspilles til mp3 og så stuves væk i kælderen. Hvilket program skal
jeg bruge til at overspille til wav-format? Er OS/2s indbyggede
wav-editor god nok til at optage med, eller er der et bedre program? Og
hvad skal jeg bruge for at konvertere til mp3-format.

Findes der et program, der kan klare overspilning og konvertering i ét
hug, og som samtidig er smart nok til at finde ud af, hvor de enkelte
numre på lp'en starter og slutter?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : John Faurholt

Dato : 06-08-02 07:08

On Mon, 05 Aug 2002 16:09:30 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>Findes der et program, der kan klare overspilning og konvertering i ét
>hug, og som samtidig er smart nok til at finde ud af, hvor de enkelte
>numre på lp'en starter og slutter?

Der findes en god vejledning på flg. url.
http://www.os2voice.org/VNL/past_issues/VNL0602H/vnewsf6.htm

Med venlig hilsen
John Faurholt

Fra : John Faurholt

Dato : 06-08-02 08:37

On Mon, 05 Aug 2002 16:09:30 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>--
>Mvh. Kim Ludvigsen

Måske kunne denne også have interesse.
http://home.clara.net/orac/os2.htm
DTAPE V1.0 Beta 9

Desværre har jeg ikke selv fået noget til at virke, hvilket jeg giver mit
lydkort skylden for Interessen har dog været der, som du nok allerede
har regnet ud

Med venlig hilsen
John Faurholt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-02 17:11

John Faurholt wrote:

> Måske kunne denne også have interesse.
> http://home.clara.net/orac/os2.htm
> DTAPE V1.0 Beta 9

Den gør det noget nemmere - og pænere - at benytte playrec, og den
virker da også her. Men den eneste fordel i forhold til den indbyggede
optager i WSeB er VU-meterne, mens den indbyggede til gengæld kan
redigere i wav-formatet, så man kan klippe pauser væk og adskille
numrene på en lp. Jeg tror derfor, jeg holder mig til den indbyggede
optager.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 08-08-02 17:45

On Thu, 8 Aug 2002 16:11:28, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> wrote:

> Jeg tror derfor, jeg holder mig til den indbyggede optager.

Du skal lige være opmærksom på, at den indbyggede sample editor i WSeB
sampler til ram'en og ikke direkte til harddisken. Audio i 44,1kHz,
16-bit stereo fylder ca. 10MB pr. minut, så en LP kan hurtigt komme
til at fylde ram'en op.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-02 20:21

Torsten Balle Koefoed wrote:

> Du skal lige være opmærksom på, at den indbyggede sample editor i WSeB
> sampler til ram'en og ikke direkte til harddisken.

Hm, det var jeg ikke klar over ... prøve, prøve ... sjovt nok tæller
ram-måleren ikke ned under optagelsen, men når man stopper den, vupti!
Jeg må hellere prøve mig frem med de forskellige programmer, men først
skal jeg lige have en ny harddisk. I øjeblikket har jeg næsten mere ram
end ledig harddiskplads.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-02 10:48

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> wrote in message
> Jeg har langt om længe besluttet mig til, at mine gamle lp'er skal
> overspilles til mp3 og så stuves væk i kælderen. Hvilket program skal

Det er da synd for lyden at lave det til MP3.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-02 16:57

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er da synd for lyden at lave det til MP3.

Jeg har noget med 10.000 numre, og selvom jeg ikke skal have dem alle
overspillet, fylder de for meget i wav-format. Bortset fra det er min
hørelse ikke særlig god, så jeg kan såmænd alligevel ikke høre forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen