grouping regexp
Fra : dudsen

Dato : 23-07-02 20:15

jeg har følgende udtryk /(.*\")(.*)\@(.*)(\")/ derudover har jeg en
fil hvordan får jeg den til at udskrive $2 ug $3 alså noget i stil
med print
open (INPUTFIL, "dav") || die "kunne ikke åbne $filnavn: $!";
$davs = <INPUTFIL>
if ($davs =~ /(.*\")(.*)\@(.*)(\")/) {print "'$2'"};

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 23-07-02 20:57

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:
> [...]
> if ($davs =~ /(.*\")(.*)\@(.*)(\")/) {print "'$2'"};

open (INPUTFIL, "dav") || die "kunne ikke åbne $filnavn: $!";
while ($davs = <INPUTFIL>) {
if ($davs =~ /(.*?\")(.*?)\@(.*?)(\")/) {
print "'$2 og $3'";
}
}

--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : dudsen

Dato : 23-07-02 21:44

Lars Balker Rasmussen wrote:

> open (INPUTFIL, "dav") || die "kunne ikke åbne $filnavn: $!";
> while ($davs = <INPUTFIL>) {
> if ($davs =~ /(.*?\")(.*?)\@(.*?)(\")/) {
> print "'$2 og $3'";
> }
> }

giver følgende fejlmedelelse

Backslash found where operator expected at ./perl.pl line 4, near
"*?\"
(Missing operator before \?)
syntax error at ./perl.pl line 4, near "(."
Can't find string terminator '"' anywhere before EOF at ./perl.pl
line 4.

er der nogen af jer det kan decifrere det tl hvad der er galt.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 23-07-02 22:24

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:
> [...]
> line 4.
>
> er der nogen af jer det kan decifrere det tl hvad der er galt.

Non-greedy .* (med ? efter *) kom først med i en relativt ny version af
perl. Hvad siger din "perl -v"? Uanset hvad er der sket meget siden
dengang, så det er en god ide at opgradere.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : dudsen

Dato : 24-07-02 12:01

> [...]

> perl. Hvad siger din "perl -v"? Uanset hvad er der sket meget
> siden dengang, så det er en god ide at opgradere.

This is perl, v5.6.1 built for i386-linux
Men hvordan spender det overens med at den brokker sig over en
manglende string terminator.
iøvrigt gøt det ingen forskel at fjerne ?

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-07-02 12:16

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:
> This is perl, v5.6.1 built for i386-linux
> Men hvordan spender det overens med at den brokker sig over en
> manglende string terminator.
> iøvrigt gøt det ingen forskel at fjerne ?

Det ved jeg ikke - det kodede jeg postede virker fint med perl 5.6.1.
Det er åbenbart ikke det kode du har i perl.pl?
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : dudsen

Dato : 24-07-02 13:23

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Det ved jeg ikke - det kodede jeg postede virker fint med perl
> 5.6.1. Det er åbenbart ikke det kode du har i perl.pl?

nu får du et prcist dump af perl.pl
#!/usr/bin/perl -w
[...]
og dav indeholder
POSTMASTER=&quot"postmaster@domain.dk"

er det der fejlen er

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-07-02 13:28

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:
> nu får du et prcist dump af perl.pl
> #!/usr/bin/perl -w
> open (INPUTFIL, "dav") || die "kunne ikke åbne $filnavn: $!";
> while ($davs = <INPUTFIL>) {
> if ($davs =~ (.*?\")(.*?)\@(.*?)(\")) {
> print "'$2 og $3'";
> }
> }

Det var heller ikke det jeg skrev - jeg gætter på at KNode skifter ord
mellem / ud med /italic/ bogstaver, hvorfor dit regex ikke er pakket
ind i /.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : dudsen

Dato : 24-07-02 14:22

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Det var heller ikke det jeg skrev - jeg gætter på at KNode skifter
> ord mellem / ud med /italic/ bogstaver, hvorfor dit regex ikke er
> pakket ind i /.

Ja det var den den burde jeg altså have fanget selv pinligt.
Nå men det får den kun til at give en nu fejlmedelelse nemlig
Name "main::filnavn" used only once: possible typo at ./perl.pl line
2.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-07-02 14:31

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> [...]
> Nå men det får den kun til at give en nu fejlmedelelse nemlig
> Name "main::filnavn" used only once: possible typo at ./perl.pl line

Jeg gider ikke debugge din kode for dig - du har selv sat -w på, og du
har selv skrevet die-beskeden.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 24-07-02 13:39

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> #!/usr/bin/perl -w
> open (INPUTFIL, "dav") || die "kunne ikke åbne $filnavn: $!";
> while ($davs = <INPUTFIL>) {

Du skal have /'er omkring højresiden i =~.

> print "'$2 og $3'";
> }
> }

..Henrik