argument håndtering
Fra : Lars Madsen

Dato : 16-07-02 12:59

dette er sikkert et af de nemme spørgsmål, men ejg har ikke kunne finde
noget tilfredsstillende (sikkert fordi jeg ikke søgte efter det rigtige)

hvordan laver man håndteringen af komando line argumenter, så man kan
lave noget lignende

myprog -hest 12 -nisse -skovl fil.txt ......

og så disse flags (ellers hvad det nu hedder) kan smides i vilkårlig
rækkefølge.

og så man selvfølgelig kan få hentet 12 ind til den rigtige variabel...

Det ville sq være meget rart at vide

--

/daleif
F2.10 - Institut for Matematiske Fag, Matematisk Afdeling

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 16-07-02 13:06

Lars Madsen <daleif@imf.au.dk> writes:
> hvordan laver man håndteringen af komando line argumenter, så man kan
> lave noget lignende
>
> myprog -hest 12 -nisse -skovl fil.txt ......

Prøv at kigge på "perldoc Getopt::Std" og "perldoc Getopt::Long".
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Lars Madsen

Dato : 16-07-02 14:08

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Prøv at kigge på "perldoc Getopt::Std" og "perldoc Getopt::Long".
> --
> Lars Balker Rasmussen "S.M.R.T."

takker