Ram på grafikkort
Fra : John Faurholt

Dato : 10-07-02 08:28

hej alle

Hvordan finder jeg ud af hvor meget ram der er på et Matrox G450 grafikkort
??

Med venlig hilsen
John Faurholt

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 10-07-02 17:11

On Wed, 10 Jul 2002 06:27:58, "John Faurholt" <john@jfmoulding.dk>
wrote:

> Hvordan finder jeg ud af hvor meget ram der er på et Matrox G450 grafikkort
> ??

Med Matrox' egen driver:
OS/2 System -> System Setup -> MGA Settings/Setup (eller lignende). ->
Her er der en underside der hedder noget i stil med "Information".

Med Scitech Display Doctor/2:
OS/2 System -> System Setup -> System (eller evt. "Screen" med XWP) ->
på undersiden "Screen" står det.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : John Faurholt

Dato : 11-07-02 07:51

On Wed, 10 Jul 2002 16:11:24 +0000 (UTC), Torsten Balle Koefoed wrote:

>OS/2 System -> System Setup -> MGA Settings/Setup (eller lignende). ->
>Her er der en underside der hedder noget i stil med "Information".

Tak! Der har jeg kigget og fundet 4 Mb, hvilket er for lidt når jeg købt et
kort som 16 Mb.
Jeg må nok konstatere at jeg er blevet snydt

Med venlig hilsen
John Faurholt

Fra : Søren Grønning

Dato : 12-07-02 09:54

On 11/07/02 7:50, in article
wbuawszbhyqvatqx.gz2zga0.pminews@News.CIS.DFN.DE, "John Faurholt"
<john@jfmoulding.dk> wrote:

> [...]
> kort som 16 Mb.
> Jeg må nok konstatere at jeg er blevet snydt

Det er _ikke_ 4MB, uanset hvad driveren melder, da kortet findes med enten
16- eller 32 MB og ikke 4MB :)

Har du prøvet med SDD/2 eller IBM SDD/2 SE? -Så vidt jeg erbekendt skulle
det være den mest stabile driver, og jeg tvivler på at den ville melde fejl
I forbindelse med ram probing :)

/Søren G.

Fra : Søren Grønning

Dato : 12-07-02 09:51

On 10/07/02 8:27, in article
wbuawszbhyqvatqx.gz16im0.pminews@News.CIS.DFN.DE, "John Faurholt"
<john@jfmoulding.dk> wrote:

> hej alle
>
> Hvordan finder jeg ud af hvor meget ram der er på et Matrox G450 grafikkort
> [...]
Det skulle SDD/2 gerne kunne oplyse om... Der er en lille util der prober
for chip og rammængde :)

/Søren G.