ISDN kabel
Fra : Christoffer Olsen

Dato : 08-07-02 20:33

Dav

Det kabel der skal sættes mellem min NT-boks og ISDN-adapter minder
til forveksling om et alm. netkabel (Fordømt, nu kan jeg ikke huske
hvad det hedder). Bortset fra at der er flere forbindelser i
netkablet.

Kan der ske noget ved at bruge netkabel i mellem NT og adapter.

Det jeg tænker på er om ledningerne går til de rigtige ben i stikket.

Og lige til slut, er der nogen grænser for hvor langt kablet må være?

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-07-02 20:38

On 08 Jul 2002 21:32:30 +0200, Christoffer Olsen wrote:
> [...]
> netkablet.
>
> Kan der ske noget ved at bruge netkabel i mellem NT og adapter.

Nej

> Og lige til slut, er der nogen grænser for hvor langt kablet må være?

Hvis det er termineret korrekt, så må en S-bus være 300 meter
mener jeg.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-07-02 22:22

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er termineret korrekt, så må en S-bus være 300 meter
> mener jeg.

Men et kabel alene er ingen S-bus.
Et kabel alene må være maksimalt 10 meter

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 13-07-02 21:53

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> On 08 Jul 2002 21:32:30 +0200, Christoffer Olsen wrote:

> Hvis det er termineret korrekt, så må en S-bus være 300 meter
> mener jeg.

En S-Bus kan teoretisk være 1000 m. som følge af korrekt terminering
______________________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ikke TDC Internet

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-07-02 01:17

"Jakob Houkjær" <jaho@mail.dk> wrote in message
> En S-Bus kan teoretisk være 1000 m. som følge af korrekt terminering

Jeg mener nu også at det er 300 m.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-07-02 10:58

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener nu også at det er 300 m.

Med korrekte indstillinger og terminering er 1000 m grænsen

Fra : Hartmann

Dato : 07-08-02 08:15

Hej Christoffer

Ked af at måtte rette alle dem der har skrevet ind reglerne er som
følger hvis du laver en CAT 5 instalation.

1000m hvis der termineres i begge ender med 100 Ohm. Derefter max 25m
til udstyr fra termineringspunkt og kun et termineringspunkt
Hvis du skal have multipunkt terminering er reglerne lidt anderledes.

Kort passiv bus med max 8 termineringer 200 termineret med modstad 100
Ohm

Udvidet passiv bu max 450 m til første terminering og derefter max 50 m
til sidste terminering der skal termineres med 100 Ohm.

Det kan godt være at at TDC eller andre vil prøve at bilde dig noget
andet ind men dette er direkte fra blue book om ISDN 2. Det hedder den
for øvrigt ikke mere men det er ligegyldig.

http://www.kandu.dk/